Ga naar inhoud

Vragen stellen aan DA om KK te bepalen


femmeke

Aanbevolen berichten

Ik ga overstappen van dierenarts maar wil natuurlijk wel weten of deze konijnkundig is, mijn gevoel en ervaring van jaren geleden is van wel maar na wat ik bij mn huidige dierenarts heb meegemaakt ben ik er wel een beetje huiverig voor.

Nou heb ik de vragen die je kunt stellen doorgelezen alleen van sommige weet ik niet wat daar het "goede" antwoord voor is dat een KK DA zou moeten geven.

Misschien zijn sommige vragen een beetje dom dat ik daar het goede antwoord niet op weet maar ik wil dit keer gewoon een echt goede dierenarts. Ik zet de vragen waar ik het niet bij weet hieronder neer en er staan er ook een paar tussen waarvan ik twijfel.

Welke afstudeer richting heeft deze dierenarts gekozen tijdens de opleiding? Ik gok op gezelschapsdieren konijn of kleine dieren, klopt dat?

Welke narcose gebruiken jullie voor konijnen?

Op welke manier behandelt u een konijn met gas?

Bedankt alvast voor de hulp!:) oh en als jullie nog andere goede vragen met antwoord weten mag die ook erbij!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook vragen of ie weet wat EC is.

En wat voor behandeling bij myxomatose.

En een veelvoorkomend probleem bij konijnen hoe ie de tanden en of kiezen zou behandelen ;)

Dat soort dingen heb ik ook aan mijn DA gevraagd.

( is een praktijk met 3 artsen)

De eerste keer dat ik er was had ik een man en die was euhm..

Echt alleen met de dingen bezig waar ik specifiek om vroeg( nagels tanden)

En de 2 de keer had ik een dame en die vroeg ook wat ze te eten kregen en wat voor hok ze hadden en ze vertelde ook waar ik op moest letten plus dat ik de website van konijnenbelangen kreeg. Bij haar kreeg ik een stuk beter gevoel dan bij die man( die mand heeft trouwens wel de operaties uitgevoerd)

Maar de laatste keer dat i er was voor de inentingen had ik die vrouw weer en toen kreeg ik te horen dat die man allergisch bleek te zijn voor konijnen...

Dus daardoor zou het ook kunnen komen dat ie de eerste keer zo vlug handelde...

Maar goed ga vooral op je eigen gevoel af wat keuze betreft;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, tandproblemen bij deze da weet ik hoe hij ze behandelt, jaren geleden een nijn gehad die haakjes op de kiezen had, eerst werd het altijd gevijld tot het moment dat we elke 4 weken terug moesten toen zijn 2 kiezen getrokken:) dus daar maak ik me geen zorgen om maar de rest kan ik idd wel vragen:) myxomatose komt hier overigens gelukkig heel weinig voor:)

Bedankt voor de tips en jou ervaring:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .