Ga naar inhoud

Mijn konijn is mager!


Bo en Parel

Aanbevolen berichten

Beste Bb'ers mijn konijn parel is erg mager, en eet ook niet! Het geeft mij erg stress, ze is net nieuw in onze ren 3 weken geleden dan. Maar parel eet nog steeds niet goed, ik voel haar botten helemaal, het drinken gaat ook moeilijk. Hebben jullie advies??

Bedankt :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ga naar een dierenarts. Wij zijn hier geen doktoren en om eerlijk te zijn vraag ik me af hoeveel nut het uberhaupt heeft om advies te geven gezien wat er gister allemaal is gebeurd met jouw konijnen en die van je vriendin.

Voor de mensen die het niet hebben meegekregen.. dit topic: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?67290-Konijn-heeft-bloed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ga naar een dierenarts. Wij zijn hier geen doktoren en om eerlijk te zijn vraag ik me af hoeveel nut het uberhaupt heeft om advies te geven gezien wat er gister allemaal is gebeurd met jouw konijnen en die van je vriendin.

Voor de mensen die het niet hebben meegekregen.. dit topic: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?67290-Konijn-heeft-bloed

Ik denk dat iedereen dat wel heeft meegekregen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen dat wel heeft meegekregen :P

haha naja sommigen zitten misschien heel verstandig gewoon lekker in het zonnetje in plaats van zich druk te maken over kinderen op een forum. Sterker nog... ik ga ook even hier weg voordat ik zelf dingen ga zeggen die je niet tegen kinderen hoort te zeggen als volwassene :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat tips in afwachting van je DA bezoek:

Heb je een flesje of een bakje om uit te drinken? Bakjes drinken vaak net wat makkelijker voor konijntjes.

is je diertje groenvoer gewoon? Daar zit ook vocht in. Ik zou even een extra blaadje witloof geven in het reismandje, dan kan je diertje onderweg nog wat lekkers eten.

Mager worden en slecht eten en drinken is hoe dan ook erg alarmerend. Spreek je ouders alsjeblieft even aan (indien je dat nog niet gedaan zou hebben) en vraag hen om de DA van wacht te contacteren.

Je zou enkele keuteltjes kunnen meenemen voor de DA, soms vragen ze daarnaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, maar willen jullie daar gewoon mee ophouden, over dat stomme gebeuren. Ik & junior hebben al gezegt dat het ons spijt. Jullie denken dat het een super groot probleem is maar dat valt serieus mee! Junior stopt al soort van met bunnybunch, door jullie. Ze huilt steeds en ze vind het niet leuk! En ik ben naar de dokter geweest, ze heeft speciaal voer gekregen en dat eet ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het beter gaat. Maar ik kan me de boze reacties wel voorstellen, er is echt genoeg gewaarschuwd. Houd je konijntje goed in de gaten, want niet eten is (zoals gezegd) echt levensgevaarlijk. Als de darmen stil komen te liggen, gaat je konijn dood, dus het is echt belangrijk dat ie blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is me vriendin, en het konijntje is nieuw! Ze hebben daar heeel veel ruimte.. Dus meestal weten ze niet waar het voer licht, daarom eet ze niet. Dus nu hebben we een plekje uitgekozen toen ik de 3 dagen bij haar was. (1dag met me konijn) dus toen hebben we Beapar care plus gekocht, En dat ging prima.. met parel.

Ps. Bo & Parel.. ik ben me bikini bij je thuis vergeten :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .