Ga naar inhoud

Kruidendroogmachine


belleke

Aanbevolen berichten

Ik heb een droogmachine, maar weet eigenlijk niet meer wat het merk is. Heerlijk ding, maar eigenlijk gebruik ik hem te weinig. Je kunt er ook heel lekker mango in drogen voor jezelf en vlees voor de honden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wil ik het voor gebruiken???

Om zelf kruiden te drogen, appeltjes en fruit en groentes voor mijn konijnen.

Misschien later ook wel vlees voor mijn honden. Die barft en krijgt geen hondenkoekjes maar gedroogde spullen.

Ik heb in mijn tuin, bramen, frambozen, aardbeien, hazelaar enz. En een heleboel kruiden.

s"Winters bestel ik vaak bij dierenkruiden. Het is bes prijzig .

Maar het lijkt me vooral heel erg leuk om mijn eigen gedroogde spullen aan de konijnen te geven.

Binnenkort is het weer moederdag dus ik dacht.........

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je een tuin hebt Hilde?

Anders haal je bij de Liddl een paar kruidenplantjes munt en citroenmelisse. Zet die in de grond en dat groeit je de hele tuin door. Als je van paardebloemen de pluisjes over je tuin uit blaast heb je ook genoeg paardenbloemen om te drogen.

Ook bij Intratuin, tuincentra's en soms bij de Aldi kun je kruidenplantjes kopen. Zelf zaaien is ook een optie.

Als je geen tuin hebt maar wel een balkon zou het ook in balkon bakken kunnen.

Ik heb het verlanglijstje doorgegeven en het ook aan mijn dochters gevraagd.

Ik kan bijna niet meer wachten tot moederdag hahahaha.

Ik hoop dat ik het wel meer ga gebruiken dan mijn ijsmachine die staat waardeloos in de weg te zijn in de kast.

Vorig jaar heb ik geprobeerd op roosters in de zon de kruiden te drogen maar ik vond het niet zo'n succes.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Binnekort is het weer moederdag dus ik dacht...." Hahaha, geweldig! Nou de hint is hier iig duidelijk overgekomen....hoop bij het thuisfront ook. :-) Ik wist van het bestaan eerlijk gezegd niet af, maar het klinkt interessant. Zeker als je grote hoeveelheden fruit en kruiden uit eigen tuin hebt. Lijkt me wel de moeite waard. Nou hopelijk ben je volgende week zondag ook een trotse bezitter! :-)

Waar wil ik het voor gebruiken???

Om zelf kruiden te drogen, appeltjes en fruit en groentes voor mijn konijnen.

Misschien later ook wel vlees voor mijn honden. Die barft en krijgt geen hondenkoekjes maar gedroogde spullen.

Ik heb in mijn tuin, bramen, frambozen, aardbeien, hazelaar enz. En een heleboel kruiden.

s"Winters bestel ik vaak bij dierenkruiden. Het is bes prijzig .

Maar het lijkt me vooral heel erg leuk om mijn eigen gedroogde spullen aan de konijnen te geven.

Binnenkort is het weer moederdag dus ik dacht.........

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

foto2_zps4e6ddaa2.jpg

foto1_zps4ba43385.jpg

foto_zps1c8fe6ce.jpg

Gisteren dan eindelijk mijn verlate moederdag kado opgehaald.

En natuurlijk kon ik niet wachten om er mee te gaan spelen. En dit is het resultaat.

Ik heb hem op stand 1 gezet is ongeveer 40 graden dacht dat kruiden niet bij hogere temperatuur mochten.

Het duurt wel langer dan 4 uur. Misschien volgende keer toch iets hoger zetten?????

En ik had volle bakken en er blijft maar weinig van over zoals jullie kunnen zien.

Ik heb tot nu toe frambozenblaadjes-munt-oregano-peterselie/selderij-tijm-citroenmelisse

Het ruikt heerlijk. IK ga natuurlijk stickertjes op de bakjes plakken met datum.

Kijken hoelang het houdbaar is enz...

Ben nu aan het denken wat voor een groente en fruit ik kan gaan drogen.

Heb de smaak te pakken.

Knuffels Belleke

Oh ja het apparaat ziet er echt mooi uit. Wel vrij groot. Het maakt weinig leven en is goed afwasbaar.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .