Ga naar inhoud

Geef ik te veel?Wat zijn goede richtlijnen?


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Toen Baloo en Bruna hier waren gaf ik ze dagelijks (voor beide samen,niet apart dus):

2 stronken witloof,enkele roosjes broccoli,een halve wortel,enkele blaadjes sla (niet elke dag!),een stuk selder,het loof van de wortelen en dan nog wat verse kruiden (basilicum,peterselie).

50 gram biks voor hen samen (ze wogen elk 2 kg) en dan nog onbeperkt (kruiden)hooi.

Is dit niet teveel?Als ik sommige hoeveelheden hier lees lijkt het net of ik overdrijf :$

Tegen s'avonds was alles op.Soms moest ik zelfs 3 keer nieuw hooi bijvullen.

Zaterdag komen er 2 jongere konijntjes van bij de opvang.

De voedster is 3 maand en de ram 4 maand.

Eten zij ook zoveel?

Ter info,Baloo en Bruna zijn in samenspraak met de opvang terug naar daar verhuisd.

Met pijn in het hart!

Groetjes en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel veel groenvoer, maar dan meer in de zin van: 'Wat moet dat niet kosten???' want mijn nijnen kunnen die hoeveelheid groenvoer, en meer, ook makkelijk verwerken. Ik weet nog, dat toen ik nog groenten kocht, ik een grote vuilzak per week nodig had. Zal voor vier nijnen zo'n twee kilo per dag geweest zijn. Hangt af van dier tot dier, het ene kan meer groenvoer aan dan het andere. Als de keutels van Baloo en Bruna goed waren én ze nog steeds goed hooi aten, is dat voor hen dus een prima hoeveelheid. Of dat voor de jongen hetzelfde zal zijn ... Je zal sowieso, als ze nog geen groenvoer gewend zijn, moeten opbouwen, maar daarna kun je steeds meer gaan geven. Ik denk soms ook dat ik overdrijf met groenvoer, maar ach, als ze het graag eten en goed verteren, waarom dan niet?

Mijne zitten buiten en krijgen bij temperaturen kouder dan 5 graden per kg lichaamsgewicht 18 gram korrels, wanneer het warmer is dan vijf graden 9 gram per kg lichaamsgewicht, dus jouw 50 gram per dag lijkt me prima.

Welke konijnen komen er bij jou wonen, staan ze op de site? Ze komen toch van 't Knabbelthuisje, he? (Twee van mijn vier ook. :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor,ze keutelden heel goed,geen blindedarmkeutels :yes:

Inderdaad,voor m'n portemonnee niet goedkoop,maar ach ik koop de groentjes in de Lidl.

Daar heb je erg verse groenten voor geen geld.

Ondertussen heb ik allemaal groenten gezaaid en staan ze te kiemen.

Ik hoop ooit een groententuintje te maken :) Als het lukt tenminste :he:

Hun gewicht zat zeker goed,zeker niet te dik.

Het was een groot bord vol,allemaal in stukjes gesneden omdat Baloo z'n tandjes getrokken waren :)

Mystique: ja inderdaad van het knabbelthuisje ;)

Ze staan er nog niet met foto's op.Het gaat over Elias (gisteren gecastreerd),geboren januari 2013 en Georgette die iets jonger is,zij is in februari geboren.

Best wel spannend,ineens kleintjes ;)

Bedankt voor de bemoedigende woorden dat ik toch goed bezig was! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .