Ga naar inhoud

Schijnzwanger, alle tips zijn welkom!


floris en stijn

Aanbevolen berichten

Mijn sterre, ex fok voedster van 3 jaar, is voor het eerst sinds ik haar heb( sinds een jaar, schijnzwanger. Nestje maken en wat haar plukken.

Het enige wat ik weet is dat je het nestje moet laten liggen. Ik heb er nu een knuffeltje ingelegd.

Hebben jullie tips voor mij? Dit is zooo lang geleden dat ik een voedster had met schijnzwangerschap. Mijn andere twee voedster zijn geholpen.

Alle tips zijn welkom?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel aniek. dan ga ik dat gewoon doen.

Ik hoorde nog van een konijnenfokker dat ze juist het nest elke keer weghalen, want anders gaat het konijn eraan hechten. nu ben ik het zelf ook niet hier mee eens. Maar vroeg me af wat jullie hiervan denken.

Ik had er een knuffeltje ingelegd omdat, ik dat ook gelezen had, maar dit herkende Sterre niet en heeft ze verwerkt in het nest haha.

Hoe kan ik herkennen dat het nest vertrapt is?

Verder lijkt ze heel rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nicole dat weet ik, maar ik vind het een te zware operatie omdat er bij een voedtser een buikincisie wordt gemaakt. Op een gegevene moment heb ik alles overwogen wat ik zou doen met voesters en laten steriliseren doe ik enkel in het uiterste geval. Voorheen liet ik het wel doen, zo zijn 2 voedsters wel gesteriliseerd, maar ik ben hier vanaf gaan zien, vanwege de zwaarte van de operatie en het snijden in een gezond dier.

de meningen rondom baarmoederhalskanker en wetenschappelijke bewijzen zijn nog zo gering, dat ik overgestapt ben, naar het niet steriliseren.

Mocht het zo zijn dat het veel vaker bij Sterre voor gaat komen en een groter probleem voor haar en haar vriendje gaat vormen, dan ga ik het natuurlijk wel overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor een konijn hecht zich niet aan het nestje.

Het vertrappen zie je wel dat het gewoon geen mooi nestje meer is, maar gewoon weer een zooitje.

Een knuffeltje zal inderdaad ook geen zin hebben.

Castratie kan een oplossing zijn als ze veel last heeft van de hormonen.

Ik doe het bij alle dames die regelmatig schijnzwanger worden of veel rijden op hun vriendje.

Mijn eigen dames gaan standaard, want ben pas nog mijn 8 jarige dame verloren aan baarmoedertumoren die uitgezaaid waren naar de longen. Oftewel toen het zover was, was het al te laat. En dit jaar nog een 9 jarige dame met een tumor binnen gekregen ter grote van een pingpongbol en allemaal kleintjes en was dus ook te laat om nog wat te doen. Vorig jaar een dame met een tumor onder de buik die geopereerd is en nog een jaartje heeft rond mogen stampen. En regelmatig dames op oudere leeftijden met slechte baarmoeders die ik laat castreren dus ondanks dat de cijfers niet zo bekend zijn en ik er zelf eerst ook heel anders tegenover stond ben ik met het zien hiervan toch heel anders gaan denken. En de operatie vind ik absoluut niet zwaar, ze zitten dezelfde dag nog weer in hun buitenhok en hoefde alleen bij de 2 dames die daadwerkelijk een tumor hadden medicatie geven voor de rest niet.

Neemt niet weg dat ik het alleen adviseer in geval van zelf last van de hormonen, maar het is niet zo dat de operatie heel zwaar is en dat je nog iets kan op het moment dat het er al is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi BB-ers,

Neem me niet kwalijk dat ik bij een andermanstopic inbreek maar ik vind dit begin al wel goed met de tips mijn probleem? Dimpler is nu voor het eerst in 2 jaar weer schijnzwanger, maar dan ook gelijk in (voor mij ) extreem ze heeft nu al een kale plek op haar wam van zo'n 5 cm bij 5 cm en ze was even gestopt en gaat nu weer verder, hoe kan ik haar stoppen? het ziet er zo pijnlijk uit zoveel haar! Daarbij loopt ze sinds 3 dagen 24/7 los voor heen ongeveer 17 uur per dag samen met haar huisgenoten een ex-ram (dus echt geen babies hier, en een andere dame, die wel op de lijst staat voor castratie aangezien die nogal rijdt en dan vooral op Dimpler die in de stress schoot nu ze 24/7 loslopen is er van rijden geen sprake meer dus die stress is weg maar moet ik Dimpler tijdelijk opsluiten (ze heeft haar nest in de ren gemaakt) zodat de andere 2 haar niet storen doen ze nu ook niet echt laten Dimpler haar gang gaan maar toch... help...of maak ik me nou drukker dan nodig is weer :$? dan sorry...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad frustrerend ik heb er nog een baal hooi en stro bijgegooid in de hoop dat ze misschien wat meer haar overhoudt, en heb haar Rescue Remedy gegeven en ik hoop dat het toch eens stopt ze lijkt wat te kalmeren ze heeft net wat van haar groenten ontbijt gegeten en even geknuffeld met haar maatjes, dus ik hoop dat het ergste nu geweest is, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo'n hoeveelheid haar plukken, ze is echt kaal!! De huid is niet kapot gelukkig dat scheelt weer dus geen extra verzorging daarbij he? maar tips blijven welkom, misschien moet ik ook wel die Rescue Remedy gaan gebruiken voel me zo wanhopig dat ik mijn meisje niet erdoorheen kan helpen, en waar komt zo'n schijnzwangerschap door? is de aanleiding dat ze nu wel 24/7 los mogen of doordat Chuzzle niet meer haar najaagt dat bij Dimpler de hormonen nu loskomen , had ik dit kunnen voorzien en of kunnen voorkomen? (Ja ik weet castratie zal helpen, maar dan nog kunnen ze wel in mindere mate ook schijnzwanger geraken toch? En daarbij is Dimpler een lastige patient zij heeft nog veel littekenweefsel in haar buik ivm een buikhernia, waardoor een castratie nog risicovoller zijn zal en daarbij mijn angst bij haar hernia operatie is ze bijna gestorven destijds op het nippertje hebben ze haar terugkunnen halen dus ik ben wel bang en weet bij haar niet of ik een castratie aan durf, alleen denk ik als ze nu maandelijks of zo schijnzwanger zal worden dan is de keuze makkelijker want mijn beesjes laten lijden nee...maar nu was het voor het eerst sinds 2 jaar dus...moeilijk moeilijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is een paar weken terug nog schijnzwanger geweest. Ik laat ze altijd maar lekker hun gang gaan. Ik weet toch 100% zeker dat het niet zo is. Vorige week kwam het nest naar boven, toen mijn andere konijn besloot een grote schoonmaak te houden in hun hollen. Dus toen netjes opgeruimd. Meer kun je idd niet gaan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, ik heb een slapeloze nacht gehad, nadat gisterochtend Dimpler het ergste had gehad, werd Chuzzle schijnzwanger...(gelukkig plukt zij geen haar, maar toch, schijnzwanger is altijd heftig voor ze toch?) En ze blijft in de schijnzwangerheid hangen zorgde ervoor (als dat uberhaupt kan) dat Dimpler vannacht weer verder ging met bouwen (dus ook plukken van de al fors kale wam) Het gekke is dat zodra het licht uit is dat ze gaat plukken (tenminste was voorgaande nacht ook) en als ik in de kamer ga zitten met het licht aan doet ze het niet (of ik heb niet lang genoeg gewacht...) Ik hoop niet dat de dames elkaar aan blijven steken en beide bouwen ze het in de ren en als de ene bezig is mag de andere nog niet eens in de ren komen, dus ze blijven zo om de beurt bezig daar:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de plek waar ze de haren neerlegden, uit elkaar getrokken watten gelegd. De ene voedster (bij mij plukken er twee) nam wat van de watten mee onder het hok, en gisteren heb ik alles weggehaald, en ze plukken niet meer. Misschien voor jou ook een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .