Ga naar inhoud

Konijn agressief?


laura_morris

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 weken geleden een topic geplaatst dat ik een franse hangoor voedster heb van 6/7 jaar oud (gecastreerd)

En een ram van 9,5 wk.

Nu kreeg ik al te horen dat dit waarschijnlijk geen slimme keus was om te koppelen, maar goed nu heb ik de ram dus en die wil ik niet meer weg doen!

Ik heb ze appart zitten. De ram zit in een draadkooi en de voedster in een houten hok.

Als ze snachts allebei in hun hok zitten kunnen ze elkaar niet zien, wel ruiken!

Overdag is de voedster altijd los, en zit ze vaak bovenop het hok van de ram (dan kunnen ze elkaar dus zien en keutelt en plast ze over hem heen, ligt nu dus een kleed voor 3 kwart op zodat hij niet onder komt te zitten)

Op zich gaat die verder wel maar is natuurlijk wel een teken van dominantie.

Zodra de ram los is en de voedster in haar hok zit en de ram bij haar hok wil snuffelen begint ze agressief heen en weer te rennen.

Hoe kan ik zorgen dat ze minder agressief word ten opzichte van de ram? Heeft dat misschien tijd nodig, of ben ik zo verkeerd bezig en moet ik ze niet laten snuffelen totdat ik ze ga proberen te koppelen als de ram groter is?

Graag hoor ik jullie ervaringen!

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze volledig uit elkaar halen, dit wekt agressie op doordat een vreemd konijn zomaar in haar territorium zit.

Dit kan ten nadele werken voor de koppeling, maar zegt nog niks over of het wel of niet klikt.

Beter nu volledig uit elkaar halen, zonder dat ze elkaar kunnen ruiken en als de ram oud genoeg en gecastreerd is absoluut op neutraal terrein koppelen en daar ook langer door koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me helemaal aan bij het uit elkaar houden, zowel qua zien als ruiken. Als je voedster zo dominant is zou ik zeker wachten tot je ram wat ouder is zodat hij zich kan verweren.

En dan koppelen op neutraal terrein waar je voedster nog niet is geweest. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met de meningen hierboven, maar toen ik Nijntje al had en Marley erbij kwam( Marley is de ram)

Toen had ik nog ff geen andere keuze om ze samen in de woonkamer te houden( logeer en slaapkamer was een zooitje)

Dus Nijntje liep ook los in huis en Marley zat in een afgedekte ren in haar terretorium, ging precies hetzelfde als jij beschrijft.

Nijntje heel agressief als ze losliep lopen 'klauwen tegen Marley door de tralies.

En als Marley losliep zat Nijntje vanuit haar kooi alles te volgen en als Marley te dichtbij kwam ging ze ook klauwen door de tralies heen.

Dit heeft 2 weken geduurd, toen waren ze rustig naar elkaar en gingen zelfs met de tralies ertussen naast elkaar liggen.

Toen kon ik ze allebei laten castreren en steriliseren

Hebben ze nog 2 weken zo gezeten maar ze werden steeds liever tegen elkaar.( met tralies er nog tussen)

Uiteindelijk in de badkamer gekoppeld en dit was gelijk goed tussen die 2 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb helaas niet de ruimte om ze bij elkaar helemaal vandaan te houden.

Het gaat nu trouwens wel stukken beter! De voedster is niet meer zo agressief! Heeft nu ook meer "goede" interesse gekregen voor de ram. Zit graag voor zijn hok zonder zich zo agressief te gedragen.

Dus misschien gaat het toch goed komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .