Ga naar inhoud

Witlof niet lekker meer?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

Marley en Nijntje vinden hun witlof ineens niet zo lekker meer...

Ze krijgen op het ogenblik ijsbergsla, andijvie en witlof.

Als ze hun volle bak met groenten krijgen dan gaan ze gulzig aan het eten maar alleen de witlof( die ik nu expres bovenop leg) blijft over...

Naarmate de avond vordert word het wel langzaam met lange tanden opgegeten af en toe een stukje.

Maar moet ik de witlof nou gaan vervangen door iets anders?

Ik heb namelijk witlof en andijvie als basis voor hun groente schotel, andere groenten wissel ik af de ene op de andere week.( wortel, sla, tomaat, komkommer is de wissel ene week het een andere week het ander)

Maar waar kan ik de witlof goed mee vervangen?

Moet dus ook lang houdbaar zijn in de koelkast, gemiddeld 10 dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit niet zo vast aan aan basis hier. Ik heb zelf een moestuin en ze krijgen gewoon wat er op dat moment is. We kopen wel wat bij hoor, dat wel.

Wortelloof of spinazie misschien? Hoewel wortelloof niet lang houdbaar is. Bleekselderij gaat er hier ook altijd wel goed in en dat blijft wel lang goed. Of wissel gewoon twee groentes af. Best kans dat ze met wat meer variatie de witloof straks ook wel weer lekker vinden. Net wat je makkelijk kan kopen of krijgen zou ik zeggen!

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spinazie is wel een goed idee :)

Wortelloof krijgen ze altijd als het weer worteltjes week is :P

Bleekselderij vind ik zelf teveel stinken ( helaas voor me nijnen :P)

Ik kijk meestal wat er bij de Lidl een beetje in de aanbieding is per week( helaas geen optie voor moestuin nog)

Dankjewel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spinazie vinden mijn konijnen niet heel lekker en ik vind het ook vrij duur momenteel dus ik zou die zelf niet als basis nemen. Al kan het natuurlijk prima dat jouw konijnen er verzot op zijn!

Ik heb zelf ook altijd als basis of witlof of andijvie en daar dan vaak paksoi of bleekselderij bij en als derde/ vierde groente is het vanalles wat er in de aanbieding was of wat nog over was. Ik denk als mijn konijnen geen witlof meer zouden willen eten dat ik dan andijvie en paksoi als basis zou houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .