Ga naar inhoud

Ernstig ?


Junior

Aanbevolen berichten

Help Bb'ers

Ik heb hulp nodig! Dit is ernstig.

Mijn konijn heeft opeens diaree, en blindedarm keutels en hij eet dit netjes op, (de diaree niet natuurlijk:p)

Ik ging kijken en er lag diaree met een beetje bloed! BLOED.. Heel erg? Waarom heeft die diaree? Met Bloed

Wat moet ik doen? Of hoort dat? Kan een konijn ongesteld zijn? Idk..

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf een forum kunnen wij het niet zien en dus niks concluderen, ik neem aan dat je inmiddels contact heb gehad met je dierenarts? desnoods bellen zodat hij of zij je kan vertellen of langskomen noodzakelijk is.

Me moeder wil dat niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry.

Ik word een beetje moe van dit soort topics. Konijn mankeert wat en er word advies gevraagd omdat ouders niet naar de dierenarts willen.

Wij zijn geen dierenartsen dus kunnen je niet van medische informatie voorzien op grond van bloed en dat soort dingen.

Een huisdier moet medische zorg krijgen. Als dit recht weggenomen word door ouders is het gewoon mishandeling/verwaarlozing..

Laat je ouders maar eens dit topic doorlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine kan inderdaad rood zijn, maar van afstand is dat amper te concluderen zo.

Ik sluit me bij Sonja aan... en ik denk echt dat er bij jullie thuis eens goed moet worden nagedacht of huisdieren wel een goed plan is... bij aanschaf is er niet aan de basisbehoeften voldaan en nu lijkt het erg lastig om daar verandering in te gaan brengen. Dit is geen kritiek op jou Junior, jij bent daar te jong voor.

Een dierenarts bellen voor gratis advies is wel echt heel raar om niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft het ook weinig zin om een topic aan te maken.

Als je konijn iets mankeert ga je ermee naar de dierenarts, hoe dan ook. Een dier medische zorg ontzeggen is zelfs strafbaar. En wij kunnen vanaf hier gewoon niet zien wat je konijn mankeert.

Het is wel erg vreemd als je niet eens mag bellen naar de dierenarts, een konijn met diarree is zoiezo al niet goed, mocht er bloed bij zitten al helemaal niet.

Ik zou dit wel met je ouders bespreken, want dit is niet eerlijk tegenover je konijn. Jij kan er weinig aan doen als je ouders je tegenhouden, maar je ouders zijn in zoĀ“n situatie wel verantwoordelijk.

Iedereen weet dat een ziek dier naar de dierenarts moet, of het nou een hamster of een hond is. En ja, het kost geld, maar ook dat wisten je ouders toen ze instemden met een konijn. En ook konijnen kunnen ziek worden.

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dier dat ziek is moet naar de dierenarts, daar verzet je desnoods bergen voor, denk ik dan. Het is dierenmishandeling indien jeniet naar de DA zou gaan. Ik stel voor dat je vanavond een ernstig gesprek hebt met je ouders waarin je je bezorgdheid goed duidelijk maakt en verwijst naar de info die je hier hebt verzameld. Dit is namelijk een foute boel, als ik het zo lees.

Wanneer het dan helaas niet meer zou lukken vanavond naar de DA te gaan kan je je diertje voorlopig op een dieet van hooi en water zetten, ik dacht dat dit goed was anti-diaree. Zoek het anders nog eens op voor de zekerheid. Zo overbrug je de nacht en ga je morgenochtend. Desnoods spendeer je er al je verjaardagscentjes aan of doe je wekenlang klusjes voor je ouders, je diertje moet hulp krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi-thee, word ook over beweerd hier tegen te helpen: Hooi in een beker doen, opwarmen zodat het goed heet is, laten staan totdat het ''koud'' is. Misschien zorgen ijsklontjes voor wat versnelling?

Dan aan je nijn geven.. Zou moeten helpen, geloof ik. :bounce:

Wat betreft je ouders, als jij morgen bloed spuugt dan willen je ouders zeker ook niet naar het ziekenhuis of de huisarts, je konijn is jouw ''kind'' dus vind ik het een les verantwoordelijkheid om ermee naar de DA te gaan. Gewoonste zaak van de wereld, toch?:yes:

Als ze niet willen uit luiheid, heb ik er dit over te zeggen: :beurk:

aangepast door FabienneNina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi-thee, word ook over beweerd hier tegen te helpen: Hooi in een beker doen, opwarmen zodat het goed heet is, laten staan totdat het ''koud'' is. Misschien zorgen ijsklontjes voor wat versnelling?

Dan aan je nijn geven.. Zou moeten helpen, geloof ik. :bounce:

Wat betreft je ouders, als jij morgen bloed spuugt dan willen je ouders zeker ook niet naar het ziekenhuis of de huisarts, je konijn is jouw ''kind'' dus vind ik het een les verantwoordelijkheid om ermee naar de DA te gaan. Gewoonste zaak van de wereld, toch?:yes:

Als ze niet willen uit luiheid, heb ik er dit over te zeggen: :beurk:

Het zal niet uit luiheid zijn maar ivm kosten lijkt mij?!

En je kan een kind geen verantwoording geven over een konijn. Dus het is niet haar 'kind' maar het konijn van haar ouders inclusief de verantwoording.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk een behoorlijk slechte zaak als je ouders niet met een ziek diertje naar de DA willen.

Of het nou gaat om tijd, geld of 'luiheid', ik vind dat je gewoon naar de dierenarts MOET gaan als je dier (ernstig) ziek is.

Of je had er niet mee moeten instemmen om een dier te nemen.

Geen gemeen woord tegen jou hoor, Junior.

Ik snap best dat jij niet in je eentje met een reismand op je fietsje naar de DA kunt rijden,

om over de kosten nog maar te zwijgen.

Ik ken genoeg mensen hier in de buurt die ook ouders hebben die niet naar de DA willen voor een dier.

Ik snap het echt niet hoor, ziek is toch ziek? Of het nou een mens, een konijn of voor mij part een goudvis is!

Hoe is het nu met het konijntje? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .