Ga naar inhoud

Konijn constant dominant naar (grote) hond


Bronte

Aanbevolen berichten

Help ik heb nu echt een probleem waar ik gek van word!!!

Ik heb een Franse hangoor voedster van 8 maanden, gesteriliseerd, zit in een grote puppyren en loopt als we thuis zijn door het hele huis. Heeft veel speelgoed en denkspelletjes, dus verveelt zich niet denk ik zo.

Nu is ze behoorlijk dominant en dit wordt steeds erger naar onze hond toe, ze loopt er maar achteraan te rennen, laat wat keutels vallen (verder is ze perfect zindelijk), zet haar geur af aan de kasten en zodra onze hond gaat liggen springt ze meteen op haar kop en gaat rijden. Onze hond weegt 40 kilo, maar is verder veel te lief om haar zelf te corrigeren en wordt er gewoon nerveus van.

Alles wat wij ook proberen ons konijn wordt niet rustiger, iemand tips???????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat idd al bij dat ze gesteriliseert is, bij castratie halen ze alles weg, geen idee of dat gebeurt is? Hoe lang geleden is ze geholpen?

Een knuffel kan ooit helpen maar ik denk dat een gecastreerde ram een goede optie zou kunnen zijn. Een soortgenootje waar ze alles mee kan doen, wassen, slapen, eten, spelen etc. Zo heeft ze iets anders dan zich continue met de hond bezig te houden. Speelgoed is niet altijd voldoende, en alleen spelen is ook minder leuk dan met z'n tweeën natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje was ook constant bezig mijn hond uit te dagen, al vanaf jongs af aan. En mijn hond kan met talloze konijnen goed samen, maar dit pikte hij dus absoluut niet en als ik dat z'n gang had laten gaan dan had ie het konijntje echt opgevreten, daar ben ik vrij zeker van. Inmiddels is mijn konijntje gekoppeld (kon eerder niet i.v.m. zijn gezondheid) en schenkt hij veel minder aandacht aan de hond en vice versa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterilisatie is 3 maanden geleden gebeurd, (ik weet niet of alles verwijderd is)

Knuffel heb ik ook al geprobeerd, maar was geen succes.

Ik ben dus bang als ik een mannetje erbij plaatst, dat ze daar ook veel te dominant voor is??? Of zal dat wel meevallen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze gesteriliseerd , dan is ze alleen niet vruchtbaar maar volgens mij doen dierenartsen praktisch altijd castreren ,ik zou ff bellen , maar denk dat alles weg is castratie dus.

Het kan best dat het met een ram ook niet gaat want ze heeft toch een bijzonder gedrag , maar als je vraagt of ze haar in een opvang willen koppelen , weet je dus of het lukt en heb je zelf al die stress niet , bovendien is ze dan ook op vreemd terein en dus geen last van territoriaal zijn.

Ik heb ooit een ram gehad die niet te koppelen was en nu alleen door het leven gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .