Ga naar inhoud

dikke bobbel onder de kin/nekje


aliciaa

Aanbevolen berichten

maar ik wil alleen graag weten wat ik toch moet doen met hem en het wondje. en hoe lang moet het open blijven enz enz... tot ik de goede verzoring kan geven wat tie nodig heeft.

Het beste dat je denk ik kan doen is een Dierenarts in Nederland mailen, want hier op bunnybuch zit geen dierenarts.

Als je wilt kan ik kijken voor een mail adres van een goede DA hier in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)

Op deze lijst staan heel veel dierenkliniekĀ“s. Ikzelf zou naar mailen/bellen:

Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren (UKG)

Yalelaan 108

3584 CM Utrecht

Algemeen telefoonnummer: 030-2539411

Reguliere openingstijden van onze kliniek: 8:00-16.30 uur

http://www.uu.nl/NL/FACULTEITEN/DIER...s/default.aspx

Aangezien ik hier nog nooit iets slecht gehoord heb. Allen ik kan daar geen mailadres vinden, anders zou je even naar ze moeten bellen. En anders zou ik een dierenarts uit die lijst zoeken van Bunnybuch, (de eerste link) Als je de situatie uitlegt, kunnen ze je vast wel helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de wond zolang mogelijk open te houden en te spoelen. Eteer van konijnen is zo dik als tandpasta en kun je er niet makkelijk uit knijpen.

Ik weet niet of je betadineoplossingen kunt krijgen in Hongarije??

Kun je aan een spuitje komen??? Probeer dat in de wond te krijgen en te spoelen. Ik kreeg van Wilhelminapark de tip om er oorzalf genaamd easotic (van virbac in te spuiten. Je zou er ook honingzalf in kunnen doen. Het zou wel fijn zijn als hij ook een goede ab zou krijgen die meerdere bacteriƫn aanpakt.

Zelf heb ik gespoeld met zilverwater en homeopatisch behandeld.

Ik zal even het topic van Wim en zijn abces opzoeken misschien heb je er wat aan.

Anders gewoon even zoekfunctie gebruiken. Ik heb ook echt heel veel gezocht en gelezen.

Ik hoop dat je het onder controle krijgt want abcessen zijn hardnekkig. En als misschien de onderliggende oorzaak een gebitsprobleem is dan komt het weer terug.

Heel veel sterkte knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben weer bij de dokter geweest en hij heeft het weer helemaal leeggehaald en het was weer helemaal vol germ. en hij wilt geen medicijnen meegeven dus morgen neem ik mn man mee dat tie maar eens goed praat dat tie medicijnen mee geeft !

iik heb hier een spuitje :) maar de wond groeit naar een dag al dicht :O binnen 1 nacht , ik heb gezien dat ze er eigelijk hegtingen in moeten doen maar dat heeft tie ook niet gedaan, hij heeft een gaasje er in gedaan en een beetje zalf meer niet . en dat bolletje gaasje houdt het een beetje open maar smorgens is het al dicht gegroeit en dan? :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet maar weet die man niks meer te doen of wĆ­l hij niks doen?

Wellicht een beetje meer neerleggen en hij weet ineens wat te doen of denk je dat deze man wel oprecht is? Het klinkt mij een beetje als laxheid... Er moeten toch Hongaarse dierenartsen zijn met ervaring of iets?

Vergeet niet dat het allemaal stress is voor dat beestje dus op een gegeven moment moet je stoppen met reizen en behandelen om het leven te verlengen want dit verlengt ook het lijden. Dus op als dit te lang aanhoud en hij heeft er pijn aan of geen/nauwelijks ''quality of life'' dan is inslapen misschien een optie, wel een lastige natuurlijk...

Veel suc6 & ik hoop dat alles goed komt met hem! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het groeit echt zo dicht.

Hier maakte ze ook een snee erin en die was een dag later alweer dicht. Konijnen zijn prooidieren waardoor wonden snel dicht gaan. Maar waardoor ook abcessen kunnen ontstaan doordat er bacteriƫn in de wond achter blijven.

Ik hoop zo dat dit diertje het gaat redden.

Ik zou je wel een flesje AB kunnen opsturen maar daar heb je niets aan het moet een breed AB zijn.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alicia, heb je al een Konijn kundige Dierenarts kunnen spreken? Het is erg verstandig als je nu wel echt iets gaat doen.

Ook zoals FabienneNina zei, hij heeft waarschijnlijk nu heel veel pijn. Probeer zo snel mogelijk iemand te spreken die je echt kan helpen. Want dit duurt nu al een paar dagen. Hopelijk komt het echt snel goed. =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor 3 dagen anticiotica mee gekregen de dokter zegt dat dat genoeg is, maar ik lees overal dat dat niet zo is.en dat het daarna ook weer dicht mag groeien omdat dit abces niet in de ergste grootste face is , zegt tie en daarom wilt tie ook niet meer medicijen mee geven ik had al 3 soorte antibiotica op geschreven wat een dierenkliniek zij van uit nederand, maar dat wilt tie niet geven omdat tie zegt dat het niet nodig is :s

ik denk weer van wel dat het nodig is.

het is al vanaf binnen uit dicht geroeit een stuk hij zegt dat dat juist goed is maar ik lees overal dat het juist open moet blijven. aaaaaaaaaaaaaaaaaa wordt er zo gek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .