Ga naar inhoud

dikke bobbel onder de kin/nekje


aliciaa

Aanbevolen berichten

ik had eerst een discussie gestart dat mijn konijntje last met eten had en dat ik dacht dat het aan de tandjes lag dus daar zijn we toen mee naar de dokter gegaan en die heeft ze kort geknipt , maar nu kan hij nog steeds niet eten ! :O

dus heb het mondje bekeken van binnen en van buiten het mondje om, en toen ik voelde onder het mondje zat daar een dikke harde bult !

maar wat is het??

dus het ligt zeker weten aan die bult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn vandaag naar een andere dokter geweest die had de kiezen naar gekeken want we dachten eerst natuurlijk dat het aan de tandjes lag maar die kon niks vinden dus we hebben er ook niet op gelet toen wat er tussen de kin en nek zit dus dan maar terug gaan vlug ! nu heb ik een papje gemaakt voor hem dat wilt tie wel eten maar hard eten kan die niet eten zal wel pijn doen denk ik dat die daarom niet eet ! germ..

morgen is de dierenarts dicht die teminste wel een beetje met konijnen kan omgaan dus moet nog wachten tot overmorgen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

paar dagen terug had ik heb nog gekriebelt onder het hoofdje maar toen had tie nog niets !!!

kan het ook een insecten beet zijn een spin of mug?? of krijgen ze daar geen grote bulten van deze bult is 2 cm bij 1 cm dus erg groot ! hoe wilt zo iets binnen een paar dagen komen zo vlug ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi kan die ook niet eten , weet je wat het is ik woon in hongarije en dan is alles wat verder uit de buurt en hier gaan ze niet zo om met dieren zo als in nederland en vooral geven ze niks om kleine dieren ! :( dus die, dokter weten er ook niks van. ben naar verschillende dierartsen geweest maar die werken niet met zn beestjes alleen met vee koeien en zo want hier geven de mensen niet om kleine dieren dus was moelijk om een normale dierenarts te zoeken en nu heb ik eindelijk een goede die er ook echt dingen van weet, hier heb ik wat aan die andere dokters sturen mij terug naar huis want die weten er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer een kat gezien bij de DA, en die had ook opeens een bultje. En dit was een abces en ook ongeveer die grote, dus het kan zo opkomen. Ik denk dat dat bultje nog niet eens het ergste is. (Natuurlijk moet je hier niet lang mee wachten!!) Maar hij moet wel goed kunnen eten, want waarschijnlijk heeft hij ook veel pijn. Ik heb nog nooit een mug of spin bultje gezien, dus geen idee hoe dit eruit ziet. Kan je de DA niet nog bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zag je berichtje pas na mijn bericht. Hooi is heel belangrijk voor konijnen he? Kan je niet bestellen via internet. Door geen hooi kunnen de tanden ook sneller groeien en slijten ze niet. Zoals in veel topic's over de voeding word gezegd dat hooi het basis eten is voor konijnen. Maar als er zo weinig gedaan word voor kleine dieren in hongerije. Hoe kan je dan konijnenvoer kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ik doe nu de groene brokje weken in water en ik heb ook nog graan gepureert tot poeder en al die andere dingetjes die in het voer zitten en zo eet tie het. en als tie zelf niet wilt eten help ik hem er dan eet tie beter.

zachte appel wilt tie ook wel eten, al het andere niet, en normaal at tie alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben konijnen voer want hier hebben ze veel konijnen want de mens eeten hier graag konijn en die konijnen moeten toch eten, als hier een konijn ziek is slaan ze dat beestje met een hamer op de kop en klaar, zo gaat dat hier bij deze mensen mn moeder neemt ook altijd konijnen voer mee uit nederland vele kilo's en van die sticks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oké gelukkig! Ik weet eigenlijk niet wanneer zijn tandjes geknipt zijn, maar misschien kan dit er ook mee te maken hebben. Denk niet dat dat knippen volledig pijnloos gaat, dus misschien heeft hij wel pijn aan ze tandjes en kan daardoor niks hard eten. Verder zou ik wel zo snel mogelijk naar dat bultje laten kijken. Als je de mogelijkheid heb om naar de DA te gaan, zou ik er gelijk naar toe gaan. Hopelijk knapt hij snel op! Drinkt hij wel gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben erg geschrokken dat het een abces is die open gemaakt moet worden en leeggehaald moet worden. want hier zijn ze niet zo slim met konijnen hopen dat die dokter het straks wel kan :( :'( zo niet dan kan die dood gaan :( heb iik gelezen :( :( :'( en ik hou zo veel van hem .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij dit niet kan opereren zou je misschien naar een andere plaats kunnen in hongerije. En het kan nog steeds nog wat anders wezen, dus ik zou je daar niet te veel aan vast houden. Hopelijk kan je dierenarts je helpen! Zolang hij drinkt + wat binnen krijgt is dat gelukkig al goed. Hopelijk kan je DA je helpen, en is je konijntje weer snel beter! Misschien kan je hem lekkere dingen geven zodat hij ook wat aankomt. Ik zou je konijntje wel heel goed in de gaten houden. Ze moet echt niet te veel afvallen, en goed drinken en eten. Ik snap dat de DA's in hongerije niet super zijn maar dat je wel het beste wilt. Verder kan ik allen voor je hopen dat hij/zij snel opknapt. Ook zou ik het bultje in de gaten houden dat het niet groter word. Succes en Beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een abces is. Wim mijn konijn had ook zo vanuit het niets een grote bult.

Het moet op een speciale manier behandeld worden want abcessen alleen maar opensnijden helpt niet genoeg. Want een wond bij een konijn is snel weer dicht. De pus is erg dik en moet eruit gespoeld worden.

Ook ben ik bang dat het vanuit het gebit kan komen en dan zal dat toch eerst behandeld moeten worden anders blijft het aan de gang.

Moeilijke situatie zit jij nu. Hoe kom je daar aan een konijn kundige dierenarts. Op de site van de Wilhelminakliniek staat wel een goede uitleg die zou je kunnen printen en meenemen????

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een andere dokter kunnnen bellen en ben dus bij de dokter geweest , het is iderdaad een abces en hij heeft het open gesneden en er uit geduuwt en daarna een gaasje met antibiotica er in gedaan er kwam supper veel uit arm beestje :(

maar meer kon die niet doen zij die :O

wat nu??

morgen moet ik terug en dan gaat tie weer kijken of er nog wat uit komt maar daarna doet tie niks meer zegt tie. en dan wat moet ik dan verder doen???? weet iemand dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een andere dokter kunnnen bellen en ben dus bij de dokter geweest , het is iderdaad een abces en hij heeft het open gesneden en er uit geduuwt en daarna een gaasje met antibiotica er in gedaan er kwam supper veel uit arm beestje :(

maar meer kon die niet doen zij die :O

wat nu??

morgen moet ik terug en dan gaat tie weer kijken of er nog wat uit komt maar daarna doet tie niks meer zegt tie. en dan wat moet ik dan verder doen???? weet iemand dat.

Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat er geen stro sprietjes of iets anders inprikt.

Dit zal niet fijn voelen voor je konijntje. Eet hij nog wel goed? En waarom zegt je DA dat hij er daarna niks meer aan doet?

Moet het dan over wezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat die stomme k*t dokter hier niet echt ervaring mee hebben en ze weten niet wat ze nog meer kunnen doen :@

dus laten ze mij maar lekker er mee zitten !

ik heb zn hok nu vol kranten ik denk dat dat het beste is voor hem en heb van allerei lekkere dingen voor hem in het hok. alleen in de wc heb ik een beetje stro niet dat tie de pootjes vol plast. gelukkig zit tie niet aan het stro en gaat tie er aleen in zitten als tie moet plassen. het eten doet tie alleen als ik het tot poeder stamp, dus dan doe ik het maar en dan likt tie het poeder op. en drinken doet tie ook gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .