Ga naar inhoud

Hoesten en niezen


LiesbethBlacky

Aanbevolen berichten

Ons Rosalie is een uurtje of 3 geleden begonnen met wat hoesten en niezen.

Nu, ik zie geen snot,oogjes zijn zuiver, pootjes ook etc.

Ze eet goed,is zelfs heel erg vinnig.Geen gerochel of wat dan ook. Een occasionele hoest of nies.

Ze is sinds gister avond op ontdekkingstoch en gaat dan geregeld de hal in of volgt me tot de living van mijn studio.

Bij mij is het niet zo zuiver, gezien een verhuis afgelopen maand, de nijntjes en jongen er dan bij...Het is gebleven bij de studio van mijn vriend zuiver houden en mijn badkamer. En uiteraard mijn keuken. Maar stof zal er vast voldoende liggen in mijn hal en zeker onder mijn zoontje's bed. Dat is alweer enkele weekjes geleden.

Zat ze daarstraks wel heerlijk te huppelen op de onder bed boxen onder zijn bed.

Kan het alleen wat reactie op het stof zijn?

Komt uiteraard niet goed gelegen, mega druk weekend voor de boeg hierzo.

En ik wil liever ook niet naar de dierenarts als het duidelijk een reactie op stof is. waarom? Omdat ze mama moet zijn nu en ik haar in geen enkele stress situatie wil brengen als het niet nodig is.

Wil hier niet gierig overkomen natuurlijk.

Als de reacties hier overduidelijk gaan naar zo spoedig mogelijk dierenarts, dan rij ik morgen nog met haar ;) geen nood! Heb niet de ganse weg afgelegd om haar weet ik veel wat op te laten doen.

't Is maar dat ze heus niet graag in de auto mee gaat en zij enorm op stress kan reageren, als ik dat vergelijk met Blacky, is ze een stress kip. Dat in combinatie met de nieuwe jonge nest, doet me dit posten.

In hoeverre valt in zoiets af te wachten of mevrouw gewoon wat veel aan stof gesnoven heeft?

Voor vandaag alleszins me bedje in, moet er morgenochtend uit om het nest te checken (en haar en Blacky van de nodige groentjes te voorzien en water verschonen van mijn bakken gooiende mevrouw), dus zie ik haar uiteraard ook gelijk.

Als ze morgenochtend gelijk heel slecht en ziek lijkt, gaat mijn afspraak van de namiddag maar verzet worden en naar de dierenarts, ondanks de stress uiteraard.

Hoest en niest ze niet en zijn de reactie hier ook eerder van dat het afwachten kan, wacht ik liever af.

Hoest en niest ze op het einde van het weekend nog,zeker nog na zondag als haar plek gans verschoond en verlucht is, kan het al geen stof meer zijn en als het dat wel is,reageert ze er toch te lang op naar mijn zin.

Deed ze voorheen immers niet (en voor zover ik geleerd heb, eer knaagdieren laten zien dat zeziek zijn, zijn ze écht ziek).

Geen nood als je schrijft onmiddelijk gaan hoor, aanzie het niet als een aanval...

Ik ervaar mijn situatie vanuit een ander perspectief en aldus de vraag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend niet echt kunnen observeren, was echt stikop.

Heb de jongen zelfs terug bij mams gelegd en bed terug ingekropen.

Maar, heb er hele tijd bijgezet nu en niks aan haar te merken en evenmin een hoest, kuch of nies.

Wellicht toch stof vanonder het bed?

Reageren ze daar net als mensen op?

Of zal ik haar toch maar heel erg nauw in het oog houden?

Of alsnog naar de dierenarts om toch maar zeker te zijn?

Wat mij betreft hoeft dat niet per se van 't weekend, omdat ze er in mijn ogen goed uitziet...

Maar hoe zit dat nu precies?

Moet ik me wel of niet zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie je topic net pas, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Konijnen kunnen inderdaad net zo goed gaan niesen van stof als mensen. Als je nieuw stro neerlegt of nieuw hooi bijvoorbeeld. Het ene konijn heeft dat wat meer dan het andere, zoals het ene mens dat wat meer dan het andere heeft.

Alleen als het niesen niet stopt op het moment dat het niet stoffig meer is, en/of je ziet vieze pootjes, oogjes, een vies neusje, en/of je merkt wat aan de ademhaling, dus benauwd of zo, dan pas zou het goed kunnen dat het konijn ziek is.

Maar gewoon niesen nadat ze door een stoffige ruimte loopt is helemaal niet gek, zeker ook omdat ze het vandaag niet meer deed zou ik me nergens druk over maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al wel een hele opluchting!

Kijk ik het gewoon aan ;)

In de loop van de week mijn studio dan ook maar es deftig stofzuigen en een deel konijnproof maken.

Zal ze wel prettig vinden, nog meer loopruimte.

Wat is ze toch een ontdekkingsreiziger! Te bedenken dat zij de bange van de 2 was, maar dat zou je zo niet meer zeggen hoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen dus toch dierenarts bellen (of ik moet ze zodadelijk toch nog kunnen bereiken).

Ik heb haar niet meer horen niezen of hoesten, maar haar oortjes (puntjs) zijn vies, haar pootjes ook wat, oogjes lijken wat geïrriteerd en maak me toch wat zorgen om.

Nu zou ik eigenlijk toch liever hebben dat een dierenarts aan huis komt.

Gisteren moest ik haar terug inde badkamer zetten en daar kreeg ze dus al zo'n stress van dat ze een paar platte keutels liet vallen.

Ik vrees voor een serieuze stress situatie als ik haar in een doos naar dierenarts moet vervoeren (heb nog geen transportbox) en dan zijn we goed 2u van huis :(

Als mijn dierenarts niet kan... Wat kan ik dan het beste doen? Toch de trip wagen?

Een andere dierenarts laten komen en via mijn dierenarts dan weer maar vragen of de behandeling klopt?(maar dat lijkt me zo'n gedoe!).

In hoeverre kan ik dan eenandere dierenarts vertrouwen?

Vind dit weer wel moeilijk...

Ze mag niet te hard gaan stressen, moet haar jongen nog gaan verzorgen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben dus aan het panikeren om niks :P

Heb net naar de dierenarts gebeld (en alle andere vragen natuurlijk vergeten).

Ze heeft me wat tips gegeven waar ik aan kan herkennen dat ze wel onderzocht moet worden.

Er is geen uitscheiding aan de ogen en neus,ze hoest en niest dus niet meer.

Ze heeft me haar ogen laten nakijken op roodheid, om toch al te sluiten dat ze geen oogontsteking heeft (oogjes helemaal prima).

Twijfel ik toch te hard, kan een huisbezoek,maar dat lijkt nu echt niet nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .