Ga naar inhoud

Geurklier bij de anus


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vandaag controleerde ik de billen van m'n konijnen en heb ik wat losse haren verwijderd.

Per toeval zag ik dat bij beide konijnen de geurklieren best wel vies eruit zagen. Bij mijn ram leek er wel een keuteltje in te zitten. Bij beiden heb ik het voorzichtig schoon gemaakt zonder vocht.

Hoort dat er zo vies en 'vol' uit te zien?

Ik heb er nooit eerder op gelet :$

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft het ook eens gehad, zag er uit of er een keutel verkeerd zat ofzo! Ik wist niet wat het was dus ben ermee naar de dierenarts gegaan, die heeft het voorzichtig leeggedrukt. Wel toevallig dat het bij allebei je nijnen was, want toen ik hier een topic over postte had niemand ooit zoiets gezien bij een konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij allebei zat wat bruine troep, maar bij 1 zat er dus echt een soort keuteltje in. De geurklieren zelf waren niet roze of rood van kleur, maar hadden gewoon een normale kleur.

Moeten ze dan uitgeknepen worden? Gaat dat niet vanzelf?

Ze zijn gewoon actief en gulsig. Ze eten de laatste tijd zelfs meer en hun vachten glimmen super mooi. Mijn ram (die had een soort keutel) was wel wat afgevallen.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts zei dat ik het niet uit hoef te knijpen als de huid er gewoon mooi uitziet. Als het rood wordt en er geïrriteerd uitziet moet je het eruit halen, als dat niet het geval is lekker met rust laten, dan kan het geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .