Ga naar inhoud

tanden te kort geknipt !!! wat nu?


aliciaa

Aanbevolen berichten

de tandjes van mn konijn waren te lang dus ,ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en die heeft de tandjes van mn lief konijntje geknipt maar nu kom ik thuis en heeft tie shit dokter de hele ondertanden afgeknips :O wat moet ik nu doen nu kan dat arm beestje niet meer eten normaal (knagen) want de tandjes komen niet op elkaar omdat de ondertandjes maar supper maar ook super kort zijn je ziet ze ook niet :O :( maar me erge zorgen . die dokter zij dat tie vertand had met konijnen blijkbaar dus niet ! ja woon in hongarije niet in nederland).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh gelukkig !!! ik dacht dat tie zo dan helemaal niet meer kan eten en de brokjes? kan die die ook gewoon eten?. want hij probeerde aan een tak te knagen maar die kreeg tie ook niet meer geknaagt arm beestje. heb zo gou medelijden met dat beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knagen weegt m.i. niet op tegen elke paar weken-maanden de tanden bijknippen. En knagen lukt ook niet best met scheve of afgebroken tanden.

Zonder voortanden kunnen ze prima eten van biks, hooi en gesneden groenten. Mijn eigen rammen die beiden hun voortanden misten konden ook de dunne takjes van een flinke tak af knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien even ´anders´ nu met die korte voortanden en vandaar dat het met die tak misschien niet ging. Het kan prima zonder tanden, heb een ram zonder voortanden nu, die had echt olifantstanden. Zijn tanden groeiden zo, dat elke keer knippen/slijpen geen optie was, het is ook stressvol elke keer en laten trekken dan zijn ze er vanaf.

Het gaat zo goed met eten nu, ik snijd alles gewoon wat kleiner maar het gaat prima, zowel brokjes, hooi als groenten! Misschien het overwegen waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja want nu heeft tie geen ondertandjes germ , zou wel wennen zijn voor hem en die dokter heeft het helemaal scheef en vies geknipt tot aan de tandvlees dat is toch niet normaal ! maar gelukkig nu ik hier lees maakt het niet zo veel uit, de kiestjes heeft tie niet naar gekeken die kunnen ook doorgroeien toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zoiezo een andere kundige dierenarts gaan bezoeken de volgende keer, ook vanwege je omschrijving hoe hij het geknipt heeft. naar mijn idee had hij ook even naar de kiezen moeten kijken of die okey zijn. dat weet je dus nu niet, dus vraag dat volgende keer bij een andere dierenarts even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat vind ik ook ! hij zei dat tie het mondje niet open kreeg :O omdat tie niet zo ijzer dingentje had voor het mondje open te houden . dat zei die toen mijn konijn klaar was dus toen had ik al een gedachte van die dokter heeft dat nog nooit gedaan als tie dat nog niet eens heeft en het zo lelijk heeft gedaan ! voorgesmij doen ze in dit land zn dingen niet vaak daarom dat ze die spullen ook niet hebben mischien maar ik ga dan maar naar een andere dokter om te vragen of tie de kiesjes wilt nakijken als tie teminste wel iets heeft om het mondje open te maken. want zelf kan ik ook niet kijken of ze goed zijn? ik denk dat het konijn het niet toelaat dat ik zn mondje openmaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat was er dan eigenlijk mis met z'n tanden? At hij niet meer?

Nee je kan dat zelf niet zien, daar hebben ze een apparaatje voor nodig om de achterste kiezen te kunnen zien en dan nog is het niet altijd goed te zien en is er narcose nodig om de kiezen af te slijpen als dat nodig is. Ik denk dat dat bij jou allemaal niet kan daar als ik je verhalen altijd lees.

Dus ik vraag me af of het nodig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij doet heel lang met kauwen en de voortandjes waren helemaal krom gegroeit naar binnen toe en waren superlang, dus daarom was ik naar de dokter gegaan hij heeft ook moeite met kauwen , want hij is veel afgevallen hij is niet ziek want rent en is blij , maar met eten doet tie het niet echt goed . nu ga ik kijken hoe die het nu doet nu de voortandjes geknipt zijn, als dat nu nog steeds niet goed ga dan maar weer naar een andere dokter, het is niet normaal hier met die dokters wordt ik langzaam moe van hoe dom die zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .