Ga naar inhoud

tanden te kort geknipt !!! wat nu?


aliciaa

Aanbevolen berichten

de tandjes van mn konijn waren te lang dus ,ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en die heeft de tandjes van mn lief konijntje geknipt maar nu kom ik thuis en heeft tie shit dokter de hele ondertanden afgeknips :O wat moet ik nu doen nu kan dat arm beestje niet meer eten normaal (knagen) want de tandjes komen niet op elkaar omdat de ondertandjes maar supper maar ook super kort zijn je ziet ze ook niet :O :( maar me erge zorgen . die dokter zij dat tie vertand had met konijnen blijkbaar dus niet ! ja woon in hongarije niet in nederland).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh gelukkig !!! ik dacht dat tie zo dan helemaal niet meer kan eten en de brokjes? kan die die ook gewoon eten?. want hij probeerde aan een tak te knagen maar die kreeg tie ook niet meer geknaagt arm beestje. heb zo gou medelijden met dat beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knagen weegt m.i. niet op tegen elke paar weken-maanden de tanden bijknippen. En knagen lukt ook niet best met scheve of afgebroken tanden.

Zonder voortanden kunnen ze prima eten van biks, hooi en gesneden groenten. Mijn eigen rammen die beiden hun voortanden misten konden ook de dunne takjes van een flinke tak af knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien even ´anders´ nu met die korte voortanden en vandaar dat het met die tak misschien niet ging. Het kan prima zonder tanden, heb een ram zonder voortanden nu, die had echt olifantstanden. Zijn tanden groeiden zo, dat elke keer knippen/slijpen geen optie was, het is ook stressvol elke keer en laten trekken dan zijn ze er vanaf.

Het gaat zo goed met eten nu, ik snijd alles gewoon wat kleiner maar het gaat prima, zowel brokjes, hooi als groenten! Misschien het overwegen waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites