Ga naar inhoud

Bailey word vandaag gecastreerd!


laaura

Aanbevolen berichten

Onze blacky gaat altijd in t midden van de living vloer slapen. Daar liggen wel dikke anti slip matten want we hebben n gladde vloer. Verwarming blijft zacht opstaan, heb mijn dikke trui met zijn geur in dicht bij m liggen, kussentje op de grond.

En als ie wil mag hij in bed komen slapen natuurlijk.

Het is helemaal niet koud bij ons binnen en hij ligt erbij als was er niets gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben nog steeds niet tevreden over de hoeveelheid eten die hij op heeft en hij blijft heel erg in een hoekje van de kooi zitten (hou zijn kooi even dicht omdat ik bang ben dat hij de wond open haalt als hij eruit springt). Ik ga hem zo een beetje van het wortelhapje voeren met een spuitje. Hij heeft ook nog niet gekeuteld en geplast, wel gedronken. Hoop dat het morgen beter gaat met hem, anders ga ik pijnstillers halen. Hij voelt niet koud aan, alleen zijn oortjes. Een kruikje heb ik geprobeerd, maar daar doet hij niets mee..

Het komt vast allemaal goed, maar maak me wel een beetje zorgen.

Wel fijn om te lezen dat het bij jullie zo goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij al wat eet, is het goed hoor.

Hij hoeft niet gelijk massaal te eten.

Belangrijk is dat de darmen niet stil vallen.

Misschien is hem wat laten rond lopen gern slecht idee?

Dat bevordert darmwerking en kan je aan zijn bewegingen wel zien of hij echt zo slecht in zijn vel zit natuurlijk.

Blacky trekt ook niet naar extra warmte hoor.

En dat hoeft niet als ze zich goed voelen.

Door spanning houden ze ook al es keutels ip. Misschien voelt hij jouw spanning wel enorm?

Gewoon weer gewoon doen, verschillende hapjes aanbieden en hem op zijn gemakje terug op zijn plooien laten komen.

Maar ik begrijp je zorgen goed hoor.

Heb hier nu ook 2 nijntjes waar ik me ze zorgen om maak, al ben ik mindet bezorgd om blacky. Mijn kereltje is sterk en gezond en herstelt goed al stopt n baasje niet met zorgen maken he.

Laat weten hoe het verder verloopt he!

En als ie na 24u echt nog nx heeft gegeten, zeker dwangvoeren dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de band herstellen ze goed van castratie, de mannetjrs.

Maar... Elk konijn en elke situatie anders en de dierenarys geeft niet voor niets info over dwangvoer en nazorg mee he.

Eet hij morgenvroeg niet goed, geef m maar wat lekkers om uit te testen if hij echt niet wil eten, dan dierenarys bellen, dwangvoeren, tempetatuur meten, keutels moeten er ook komen en hij zou zin moeten bebben morgen om te bewegen.

Maar wie wert wat brengt n nachtje rust he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips en reacties! Hij heeft inmiddels al twee blaadjes andijvie gegeten, dus ik ben al super trots! Nu nog wachten tot de keutels komen. Hij loopt ook alweer wat meer rond in zijn kooi. Voor de nacht heb ik hem voor de zekerheid een kruik gegeven, mocht hij daar behoefte aan hebben dan is het er in ieder geval. Hij komt ook al meer knuffelen :-). Hij beweegt goed, maar is erg voorzichtig met het neerzetten van de achterpootjes. Niet meer dan logisch na zo'n ingreep denk ik, hij gaat ook nog niet lekker languit liggen zoals hij anders doet. Dat doet nog te zeer denk ik.. wel zie ik hem regelmatig likken, ook iets om even in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Dorus heeft vannacht nog lekker gegeten en gekeuteld. In zijn wc-tje liggen een paar rare, grote, glimmende keutels, maar ik heb ook alweer normale keutels en plasjes gesignaleerd.

En ik ben blij dat ik toch nog een kruik bij hem heb gelegd, daar lag hij vanmorgen op (zal wel niet meer warm zijn, maar toch).

Nu maar even de wond controleren en de medicijnen erin stoppen... ben benieuwd hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Dorus heeft vannacht nog lekker gegeten en gekeuteld. In zijn wc-tje liggen een paar rare, grote, glimmende keutels, maar ik heb ook alweer normale keutels en plasjes gesignaleerd.

En ik ben blij dat ik toch nog een kruik bij hem heb gelegd, daar lag hij vanmorgen op (zal wel niet meer warm zijn, maar toch).

Nu maar even de wond controleren en de medicijnen erin stoppen... ben benieuwd hoe dat gaat.

Goeiemorgen! Wat fijn dat Dorus weer wat heeft gegeten en dat er weer keuteltjes en plasjes liggen! Ik was om zeven uur ook alweer beneden want als k zou blijven liggen zou ik me schuldig voelen haha! Bailey heeft ook van zn brokjes gegeten vannacht en toen ik binnenkwam rende die alweer heen en weer in de kooi! Toen ik de kooi open deed sprong die zelfs op de rand, normaal springt die ook altijd zo uit zn kooi dus hij is alweer zo goed als de oude! Toen ik hem voerde viel die ook gelijk aan op zn eten, gelukkig! Heb het kersenpitje ook weer warm gemaakt en onder de badlaken gelegd. En dan zal ik straks ook zijn medicatie gaan geven, ben ook benieuwd of dat er hier in gaat! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het met beide mannetjes weer goed.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen heb gehad met het castreren van mannetjes. Dat het rustig houden juist moeilijk was.

OOk ik kreeg altijd te horen een maand niet koppelen en heb me daar ook altijd netjes aan gehouden. Misschien dat het heeft te maken met hormonen en toch een goede genezing.

Geniet maar van jullie mannetjes.

Knuffels belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dorus eet alweer helemaal goed, maar vooral andijvie, hooi en witlof. Zijn brokjes heeft hij geen trek in, maar dat vind ik nu niet zo belangrijk. Ik ben vanmorgen wel even met hem bij de da geweest, omdat zijn balzakjes gezwollen zijn. De da zegt dat het niet erg is, maar het mag niet dikker en niet rood worden en over tien dagen moet het een stuk geslonken zijn. Ook heeft ze meteen even zijn temp gecheckt en die was goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond moest Blacky ook niets van zijn brokjes hebben, maar vanmorgen heeft hij er aan geknabbeld hoor ;)

Deze namiddag heeft hij goed geslapen.

hij is net wakker en zit achter mij heerlijk wat hooi te knabbelen op mijn warme trui (mijn kledij wordt hier echt te vaak opgeofferd aan de dieren, mss es investeren in 2de hands dekentjes haha :P En ach, dan mogen ze nog op mijn trui haha).

Hier gaat het alvast prima.

Vanavond ook nog de wonde checken (doe ik als hij worteltje en stukje appeltje krijgt, want opgepakt worden, ohnee, dat gaat niet goed!!). En dan zal hij weer wel een uurtje boos zijn op mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schatje en zo blij hij is :D

Hier ook niets meer van te merken hoor ;) Ik ook opgelucht.

Biks zijn helemaal opgegeten, knabbelt goed van zijn hooi en alle groenten gaan er goed in.

Het controleren dagelijks heeft hij niet graag!

Had gisteren bijna een beet vast.

Daar moet ik nog een goede manier voor vinden. Hem snel opnemen en op zijn rug leggen om te kijken. Opgepakt worden is een echte hel voor hem, zelfs gewoon tegengehouden worden. Dat moet dus snel en zo stress vrij mogelijk, wat hij me niet bepaald makkelijk maakt hoor.

Maar alles zag er daar vanonder prima uit ;)

Niets echt gezwollen, geen roodheid, geen pus, helemaal mooi, nette en verzorgde 'wond'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat dat allemaal goed gaat. Dorus heeft nog steeds last van zwellingen, maar ze zijn naar mijn idee niet erger geworden. Hij eet wel nog steeds slecht en plast ook met regelmaat naast zn wctje, wat hij voorheen nooit deed. Ik kan aan zijn manier van lopen zien dat hij nog heel voorzichtig is, dus denk ik dat het hem nog wel pijn doet. Hij is ook niet zo actief als anders.

Ik houd hem scherp in de gaten en hoop dat hij zich snel beter voelt. Dit vind ik zo sneu!

Na hoeveel dagen halen jullie de doeken uit de kooi en gaan ze weer op gewone bodembedekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat eet Dorus ongeveer dan op een dag? Ik denk dat de zwellingen niet zo erg zijn, maar moet binnen twee dagen wel weer beter eruit zien denk ik. Geef je ook nog medicatie? Ik heb vandaag zijn laatste pijnstilling gegeven en hij vond het niet leuk! Mag ook nog twee dagen langer doorgaan met medicatie de DA zei 3 tot 5 dagen lang.. Maar weet niet of hij dat ook nodig heeft.

Ik denk ook dat het verschilt per konijn.. de ene heeft er nog langer last van dan de ander, maar hoop voor dorus en jou dat hij snel weer rond vrolijk rond hupst! Bailey die zo druk niet normaal! Die springt ook tegen de bovenkant van zn kooi aan, in de hoop dat die open gaat en eruit kan. Hij is echt een springer ben benieuwd of die niet uit zn ren gaat springen als die bij puk gekoppeld word.. Dat is gewoon een panelen ren om het hok heen.. Maarja dat zien we dan wel weer! Duurt 6 weken dat de hormonen weg zijn dus misschien word die wel een stuk rustiger, mag van mij wel een beeeetje rustiger. :love:

Dat van de doeken wou ik ook vandaag hier vragen! Ik heb hemperade met een laagje stro erin, ben wel bang dat het nog prikt dus laat het er nog een paar dagen in denk ik! En jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts had me aangeraden toch de eerste 5 dagen te controleren. Daarna zou het niet meer mis kunnen gaan. Nuja, af en toe nog es kijken of alles oké is met de draadjes mag wel, maar hoeft idd niet meer elke dag en dan ga ik hem ook niet meer lastig vallen natuurlijk.

Onze Blacky slaapt niet op hooi of stro, maar op de anti slip matten (zo'n dikke matten die je normaal in een badkamer legt) in het midden in de living.

Dus ja, moeilijk te zeggen he.

Hij lijkt echter totaal geen last van stro of hooi te hebben, springt even vrolijk in zijn hooi mand om te knabbelen en legt er zich comfortabel bij.

Net zo met de keutelbak die gevuld is met stro. Lijkt hij geen last van te hebben.

Maar in beide slaapt hij niet natuurlijk en zit er ook niet gelijk een ganse dag in he.

Ik merk ook dat zijn hormonen lang nog niet weg zijn hoor!

Elk nieuw geurtje in huis wordt nog eens extra beloont met een keuteltje...Aaargh...Heb heel wat op te rapen vandaag.

Hij heeft geprobeerd de paashaas te evenaren, allemaal zwarte bolletjes (keutels dus) op de grond, helaas dus niet van chocola haha.

Onze Blacky komt elke avond alweer bij op bed en gisteren heeft hij daar heel wat binkies op gedaan :D Zo leuk te zien en zo fijn te weten dat mijn ventje het helemaal prima maakt :D Ik blij en gerust.

Ik zou toch denken als Dorus niet snel terug in zijn gewone doen is, om toch terug ff langs de dierenarts te gaan.

Het ene Nijntje is nu wel gevoeliger als het andere, maar toch. Dit lijkt me wel lang te duren voor een ingreep die eigenlijk toch niet zo zwaar is en waar ze makkelijk van zouden moeten herstellen.

Toch maar laten nakijken en idd erg goed in de gaten houden.

Zolang hij gespreid over de dag blijft eten, zou ik me daar niet te veel zorgen om maken. Het is eens hij maar af en toe gaat eten of zelfs niet, dan moet je direct weer naar de dierenarts he.

Misschien is hij wat humeurig vanwege de lichamelijke last die hij ondervindt en eet daardoor wat minder.

Naast het toilet plassen is misschien ook uit boosheid of ongemak?

Weer markeren lijkt me niet, dat zou hij dan overal doen en niet alleen naast het toilet.

Hangt hij er dan met zijn poepje over en plast hij er zo naast of gaat hij echt naast zijn toilet zitten om te plassen? Misschien het toilet dan opschuiven?

Wat bodembeddeking betreft, je kan natuurlijk altijd nog een doek in de kooi laten en kijken waar hij verkiest te gaan liggen ;) Zou denk ik een goede oplossing zijn. Blijft hij op een zachte doek liggen, zal het misschien onaangenaam zijn op het stro / bedekking.

Gaat hij overal wat liggen, lijkt me niet dat ze dan last ondervinden.

Kan het moeilijk vergelijken met onze Blacky, die hupt hier overal rond in onze living en kan gaan liggen waar hij wil. Gezien hij voorheen ook niet op stro / hooi of andere bedekking sliep, kan ik het niet zeggen of het mogelijks irriteert.

Hij lijkt er niets van te merken, alsof het nooit gebeurd is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan gelukkig melden dat het sinds vandaag een stuk beter gaat. Tot gisteren wilde hij eigenlijk alleen andijvie en een mini beetje hooi eten, maar nu eet hij weer goed hooi en is hij ook weer aan zn brokjes begonnen.

De zwellingen zijn ook een stuk minder en hij is weer actiever! Ik heb zijn ren weer aan zijn hok gemaakt omdat hij vanzelf nog heel voorzichtig is met de kooi uitspringen. Dus ik heb het idee dat het niet echt zeer meer doet, maar dat hij nu gewoon nog voorzichtig is. Hij bleef eerst wel nog in zn kooi, maar zat vanmorgen als klaar voor het deurtje te wachten tot ik het open deed.

Het plasje is denk ik een ongelukje, de rest zit gewoon in zn toiletje.

Ik had geen pijnstillers, maar het flesje antibiotica moet ik opmaken, denk dat ik nu op de helft ben. Hij vind dat absoluut niet leuk en laat het het liefst weer uit zn bekkie lopen.

Ik denk dat ik donderdag weer stro in zijn kooi doe, dan is het een week geleden en als hij er last van heeft kan hij in zijn ren gaan zitten.

Ik ben blij dat het nu een stuk beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag de kooi verschonen maar hou t er nog een weekje in die badlaken denk ik! Zijn alles mannetjes weer helemaal de oude? De dierenarts belde vandaag nog hoe het met Bailey ging en complimenten dat ik zoveel voer voor hem mee had, banaan, witlof wortel etc haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, ik ga donderdag verschonen en dan krijgt hij weer normale bodembedekking. Hij is nog niet helemaal de oude, maar wel al bijna. Het valt me op dat hij niet meer languit ligt. En hij wil momenteel niet veel met me te maken hebben, gelukkig vanavond de laatste keer antibiotica. Dan kunnen we weer aan onze band werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat vond bailey ook niet leuk! Gelukkig hoef je alleen vandaag nog maar wat te geven, hoop dat die snel weer opknapt en hij je weer volledig vertrouwd. Ik heb trouwens vandaag wel weer henperade en stro in t hok, gaat prima geloof ik! Hij begon meteen als een gek te graven. Hij valt nog wel steeds aan als je hem voert op je hand erg vervelend maar dat moeten we gewoon afstraffen zei de DA. Hij is ZO gek op eten, daarbuiten is die een heel aanhalerig en ondeugend nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap wel dat ze dat niet leuk vinden... we kunnen ze ook niet vertellen dat het voor hun eigen bestwil is helaas.

Goed om te lezen dat henperade en stro bij jou alweer goed gaat.

Dorus is nu eigenlijk weer zo goed als de oude. Hij is vanavond voor het eerst weer zn ren uitgekomen nadat ik het deurtje open had gezet en was weer lekker aan het racen en binkies maken op mijn bed :-). nu moet hij alleen nog zn vertrouwen in mij terug krijgen, maar ook dat ging vanavond al beter... alsof hij weet dat hij vanavond de laatste keer medicijnen heeft gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat Dorus eindelijk wat aan de beterhand is!

Ben ik blij dat ik niets last heb gehad met onze Blacky, het had dus ook wel helemaal anders gekunnen.

Aan mijn ventje merk je dus helemaal niets, alsof het nooit gebeurd is.

Die band, dat komt zo wel in orde hoor.

Ook al is bv medicatie geven niet fijn, denk wel dat ze goed aanvoelen dat wat je doet, goed is voor hen, ook al is het onaangenaam.

Hij zal misschien nog even schrikken als je een handeling doet die lijkt op medicatie geven.

Gewoon voldoende tijd met 'm doorbrengen en gerust stellen, de band is zo weer opgepikt hoor ;)

Laat je weten hoe het verder loopt? Dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was stiekem wel een beetje jaloers dat het bij jullie zo makkelijk ging haha. Maar hij lijkt zich weer goed te voelen en is alleen nog wat schrikachtiger, maar dat komt inderdaad wel weer goed als hij merkt dat ik écht die vervelende antibiotica niet meer hoef te geven :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .