Ga naar inhoud

Wondje, knippen etc.


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al een tijdje bezig met bibi knippen en zag net een klein wondje. kreeg gelijk een hartaanval en vraag me af of ik nu nog verder kan met het knippen. Vanochtend zag ik wat haar liggen in het hok dus denk dat robijn wat haar bij bij haar getrokken heeft. Het wondje bloed niet, kan ook ook geen bloed vinden op de schaar en het haar dat ik geknipt heb. Eb er een foto van gemaakt, maar lukt me niet om te plaatsen. Het wondje is ongeveer de grote van een kieselsteentje en is driehoekig. Zit een mini beetje bloed en een er zit haar voor met een stukje vel. wat moet ik nu doen? het ziet er niet uit als een wondje van een paarminuten geleden. Wat kan ik doen? vindt het zo sneu =((

aangepast door teddydwergx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Driehoekig klinkt toch als een schaarknipje. Dat kan een keer gebeuren, is mij ook eens gebeurd, daarna heb ik direct een trimschaar met een ronde punt gekocht en nu let ik nog veel beter op, het is gelukkig 1 keer en nooit weer. Ik heb het toen ontsmet met verdunde betadine en het in de gaten gehouden tot er een mooi, schoon en droog korstje op zat, daarna heb ik het wondje niet meer gezien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weet ik niet, heb je misschien een medicijnspuitje in huis? Dan kun je het in elk geval even schoonmaken met gekookt (en afgekoeld) water. Het lijkt me wel verstandig om het even te ontsmetten, zo'n schaar is toch meestal niet echt heel schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel verdunnen hoor! Twee delen water een betadine! Hier ook wel een keer overkomen hoor, en het klinkt inderdaad wel als een 'knipje'... je voelt je zo schuldig als dat gebeurd is... heelt wel snel hoor, met een paar dagen is het wel dicht, ligt eraan natuurlijk hoe groot jouw 'kiezelsteentjes' zijn..:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag 1 druppeltje en een klein beetje water gemengt. Me moeder heeft het voor me gedaan met een wattenstaafje en heb goed opgelet of er geen pluisjes kwamen, moet ik dat betadine nog vaker doen? Voelde me inderdaad erg schuldig. En met kieselsteentjes zijn het gewoon hele kleine steentjes. Is echt heel klein gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, ik liep ook met een rotgevoel daarna. Zou het wondje vanmorgen even controleren, en dan als het nodig is nog eens ontsmetten, heelt best snel hoor! En niet te lang schuldig voelen, je deed het toch niet expres? Volgende keer let je zo goed op dat je alleen jezelf nog in je vingers knipt ( dat doe ik helaas ;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond kijk ik even, vindt het best eng eigenlijk en er is niemand thuis die me kan helpen. Als ze loopt en huppelt zie ik niks.

Ze doet ook gewoon heel normaal, en is helemaal vrolijk omdat ze van der lange haar af is! Ze moet allen nog een beetje recht geknipt worden, en dan ben ik klaar met der! Dan allen Robijn nog! =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh dat komt wel goed hoor met dat wondje, dat geneest echt wel snel. Succes met knippen, Wilma moet er vandaag ook aan geloven, ze is weer een grote pluizebol. Hoe snel gaat dat bij jullie beestjes eigenlijk? Ik moet echt elke 2 weken knippen om ervoor te zorgen dat ze geen klitten krijgt. Volgens mij is ze ook geen teddy, eerder een angora kruising ofzo, ze heeft ook heel andere oortjes dan de teddy dwergjes of widders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wondje is nu zo goed als bedekt met een korstje. =) Allen nu heeft ze een klitje aan der kont, maar ik weet niet waar der staartje is. =$ Hoe kan je voelen waar der staartje zit? Want daar wil ik niet ook in knippen. Ik zie ook nooit echt iets bewegen.. en voel ook niks door die klit. :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .