Ga naar inhoud

Sproeien


jessica078

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn ram Dorus woont nu al een tijdje op mijn kamer en heeft daar een heerlijk ruime kooi, met een ren waar hij

24/7 in kan. Als ik thuis ben mag hij dan los in mijn kamer lopen en vindt hij het heerlijk om op bed bij mij te komen knuffelen of heel hard te rennen. Maar sinds kort gaat hij heel hard graven en bijten in mijn dekens en begint hij met sproeien. Nu mag hij niet meer op mijn bed omdat ik dat vies vind en zet ik de ren voor mijn bed (hij springt er vervolgens tegenaan omdat hij er geen erg in heeft:lol:).

Vanaf dat hij is begonnen met sproeien heb ik besloten dat hij gecastreerd moet worden en donderdag a.s. gaat dat gebeuren. Hoe groot is de kans dat het sproeien dan stopt? Laatst sprak ik iemand in de dierenwinkel waarbij het sproeien na de castratie nog niet was gestopt.. en dat zou ik wel erg jammer vinden. Zowel Dorus als ik vinden het erg gezellig om op bed te knuffelen. Totdat meneer het te gezellig vindt...

Ik hoop dat een van jullie hier een goed antwoord op heeft!

Groetjes,

Jessica & Dorus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad vaak dat het sproeien na de castratie niet meteen over is. Ik heb op het moment ook een ram die 3 weken geleden geholpen is en ook nog sproeit. Maar deze doet het alleen op mij ;)

Dus het kan zijn dat je nog even geduld moet hebben na castratie omdat de hormonen nog niet helemaal uit het lijfje zijn, maar dat gaat wel goedkomen daarna!

Succes Donderdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eumh, Stitch sproeit soms wel nog hoor, en die is ruim een half jaar geleden gecastreerd. Dacht eerst ook dat het Roxy was, maar na even observeren was het wel degelijk hem. Moet wel zeggen dat het zelden gebeurt, en enkel al zij hem teveel lastig valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, nou dan gaan we maar uit van het beste... dat we er na een paar weekjes vanaf zijn! En dan knuffelen we wel op de grond haha. Daar kan ik het met een doekje afnemen.

Het is wel de bedoeling dat er een vriendinnetje komt als ik op mezelf ga. Zodat ze beide op neutraal gebied binnen komen en omdat ik er nu simpelweg geen ruimte voor heb. Dorus heeft iets meer dan een vierkante meter ruimte als ik aan het werk ben, om dat te delen wil ik hem niet aandoen. Bovendien is het niet de bedoeling dat ik nog erg lang thuis woon :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, super leuk toch voor als je op jezelf gaat! Gelijk handig dat Dorus dan al gecastreerd is :)

Weet niet of je bodembedekking gebuikt toevallig, voor Dorus zijn wondje(s) is het wel fijn na castratie even op handdoeken te zitten en geen stro te gebruiken. Maar dat is maar gewoon als tip ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vind ik ook. Ben ik meteen niet helemaal alleen ^^. Alleen nog even sparen en een vast inkomen en dan gaan we.

Bedankt voor je tip, hij zit momenteel op 'supasoft bedding'. Een soort heel fijn/zacht stro, zou dat ook niet gaan? Als

dat in zijn hok ligt is hij op wat keutels na (die ik er elke dag weer uit mag vissen) helemaal zindelijk. Op doeken had ik

hem toen hij net naar binnen was verhuisd, maar daar plast hij op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het gisteren nog eens gevraagd aan de DA of het wel mogelijk is na castratie (na jullie berichten begon ik al te twijfelen of Stitch echt wel minder man was). En ze zei dat dit inderdaad nog kon. Alleen de geur is veel minder sterk ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .