Ga naar inhoud

Maakt enkel een zwangere voedster een nest?


Mopske

Aanbevolen berichten

Hey,

Net bezig met de konijntjes en nu heb ik gezien dat een van mijn voedsters een pracht van een nest heeft gemaakt. (ga nu een foto trekken en zal deze dan straks proberen te posten.

Nu vraag ik mij af of enkel een zwangere voedster een nest maakt? Het zou zeker niet de bedoeling zijn dat dit het geval is. Ze zit samen met een andere voedster en een gecastreerde ram. Dus normaal kan dat ook niet. Zijn het gewoon de hormonen? Ook heb ik gezien dat mijn ram een wondje aan zijn staart heeft (denk gebeten) heeft dit er iets mee te maken?

Al vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnzwangere voedsters maken ook nesten, er zijn veel voedsters nu met last van de hormonen. Kijk het even aan, als ze over een paar dagen niet meer naar het nest omkijkt kun je het weghalen.

Ik weet niet of ze zoveel belang hecht aan het nest hoor. Ze heeft trouwens ook een vreemde plaats gekozen om het in te maken. Ik heb 2 kattenbakken naast elkaar staan in hun huisje (komen ze nooit tenzij om te keutelen, is al vanaf het begin, ze liggen liever op hun verdiep ernaast) en ze heeft het gemaakt in een ervan.

Toen ik de nijnen uitkuiste kwam ze zelfs helemaal niet kijken en ik had het dus makkelijk kunnen wegdoen.

Ik kan het dus gewoon wegdoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .