Ga naar inhoud

Jonge konijntjes van 7 weken vallen elkaar aan?


ck88

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 jonge konijntjes opgevangen met 5 weken omdat de moeder overleden was. Ze zitten nu 2 weken bij mij binnen in een hok van 150 cm lang. Straks als het warmer is gaan ze naar buiten, ze lopen hier regelmatig los in de woonkamer. Ik vond al eerder wat plukken haar in het hok, maar niks bij gedacht. Vanmorgen hoorde ik hard gepiep van beneden komen, de twee grootste konijnen waren met elkaar aan het vechten, ze beten in elkaars staarten, het ging er echt ruw aan toe.

Ik heb ze gelijk uit elkaar gehaald, en 1 zit nu apart.

Ik heb al zolang konijnen, maar nog nooit meegemaakt dat konijntjes zo jong al vechten, ze zijn nog lang niet geslachtsrijp.

Hoe kan dit? Iemand enig idee?

vosjes2.jpg

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudia/konijnenhok20sept09/vosjes3.jpg

Dit zijn ze, lijken een soort kleurdwergen die zijn vaak wel fel maar dit heb ik nog niet meegemaakt met zulke jonge konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kleurdwergjes zijn ook heel klein als ze jong zijn :)

Hoe zwaar zijn ze nu en hoe zwaar waren ze toen ze bij je kwamen?

Weet je al of het dames of heren zijn?

Hoe zwaar ze zijn weet ik niet, kan ze wel even wegen. Het zijn 2 mannen en 1 vrouwtje, de mannen gingen vechten en nu zijn ze dus uit elkaar gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je wel vaker bij twee mannetjes, maar meestal komt dat toch door hormonen. Beetje raar omdat ze nog niet geslachtsrijp zijn, maar misschien dat ze toch op een bepaalde manier merken dat ze allebei mannetjes zijn en territoriaal worden? Ik heb nu twee mannen van ongeveer 12 weken die engeltjes zijn met zn tweeen in hun hok, maar als ze naar binnen mogen gaan ze soms wel achter elkaar aan. Misschien dat het inderdaad dus ook aan de wisselende omgeving kan liggen, of het is nu al geen goede match?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .