Ga naar inhoud

Voedster plukt ram


Ruthie

Aanbevolen berichten

De hormonen draaien de laatste weken/maanden op volle toeren. Maar nu is er ook nog nestgedrag bijgekomen. Roxy neemt alles mee wat ze maar mee kan krijgen, pipidoekjes uit de toiletten, schaverlingen, stukken gordijn, ... en ook de haren van Stitch. Van zichzelf plukt ze niets, enkel van Stitch, wat erg zielig is voor het ventje. Ik mag hem niet eens meer aanraken. Als ik het zie gebeuren maak ik me kwaad op haar, zodat ze toch even stopt. Maar wat als ze alleen zijn in de ren? Hij kan haar toch niet blijven ontwijken. En zich verdedigen kan hij ook niet zo goed zo zonder voortanden. Ze liggen wel nog steeds samen, dus erg boos is hij nog niet, maar het is nog maar de eerste dag dus wie weet hoe het verder gaat :s.

De pipidoekjes heb ik ondertussen al allemaal weggegooid, maar ze sleurt nog steeds met schaverlingen wat niet echt leuk is, ook omdat ik bang ben dat ze stukjes zal binnenkrijgen. Zou ik beter wat stro leggen? Dan laat ze Stitch misschien ook met rust?

Ik denk er trouwens ook aan om haar in de paasvakantie te laten castreren, met de hoop dat ze dan terug een 'normaal' konijntje kan zijn en ze weer lekker van elkaar kunnen genieten.

Maar wat nu in de tussentijd, het is nog 2 weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat stro wel een optie kan zijn, ik zou het zoiezo proberen, misschien verkiest ze dat wel boven de vacht van Stitch!

Heb je een plekje waar Stitch eventueel kan schuilen, een kartonnen doos op z'n kop met een gat erin ofzo? Hier is maar af en toe dat mijn ram wordt opgejaagd door mijn voedster maar als hij dan even kan schuilen houdt ze wel weer op. Of ze is hem aan het zoeken terwijl hij hoopt dat hij veilig zit, dat ziet er zo suf uit haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kooi is wel zo'n schuilhuisje, maar weet niet of hij er wel zou in kruipen, dat heeft hij nog nooit gedaan. Als ze los in huis lopen kan hij zich beter verstoppen.

Ik heb net eens gekeken wat ze heeft aangericht toen ik weg was en ik heb een soort van haarbal gevonden in de kooi. Er zitten massa's veel haren in, precies klitten en het is precies wat nat ook. Heb geen flauw idee wat ze ermee gedaan heeft of wat de bedoeling was. Iemand een idee?

Doorheen de kooi (3 verdiepen) ligt ook overal hooi maar ik zie nergens een nest of een hoopje. Toen in thuis kwam en de ren open zette ging ze na het eten direct naar het gordijn waar ze aan het nesten was, dus wat dat hooi in de kooi doet ... De hooiruif hangt aan de ren, niet in de kooi dus ze moet er echt wel mee op zwier zijn geweest.

Zal maar eens wat stro bij het gordijn leggen.

Daarnet was ik Stitch eens aan het kroelen en kijken of hij geen wondjes had. Ze zaten neus aan neus en plots geeft ze hem een klauw op zijn snoet. Waarom zou ze dat gedaan hebben? Jaloezie omdat ik met hem bezig was en niet met haar? Hij was wel erg geschrokken (ik trouwens ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff jeetje arme Stitch.. Ik denk dat Roxy gefrustreerd is door haar hormonen, ik doe ook wel lelijk tegen mijn vriend (zonder reden) als ik daar last van heb :$

Stro leggen lijkt me het proberen waard, misschien vindt ze dat wel veel leuker dan het haar van Stitch. Wel echt sneu dat hij zich niet zo kan verdedigen zonder tandjes. Maar hij heeft geen wondjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toen ik keek waar ze een pluk had losgetrokken gaf ze die klauw, sindsdien nog niet kunnen kijken, zal voor straks zijn na de afwas. Schattige ****!

Hij zoekt haar wel op en legt zich voor haar neer. Raar mannetje.

Zie net dat ze weer eens op het kussen aan het plassen is, whoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandemorgen in de ren en kooi geen plukken te zien, gelukkig.

Het stro eet ze op, verder doet ze er niets mee.

Ze is vandemorgen al 2 keer gaan kijken aan het gordijn maar kruipt er niet meer achter, dus hopelijk stopt ze met het nesten. Ze zat wel weer op Stitch te rijden. Ze zet dan wel nogal ferm haar klauwen in hem, kan ze hem zo niet bezeren?

Nu liggen ze schattig tegen elkaar :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag eens langs want ben er dan toch niet zo ver van in de buurt. Maar het zou wel pas in de paasvakantie kunnen zodat ik er toch wel de hele tijd bij kan blijven voor recuperatie. Ik weet alleen niet of ze al castraties gedaan hebben bij voedsters. Zal het hen vandaag eens vragen. Hopelijk wel want er zijn verder geen nijnkundigen in de buurt, of het is al ruim een uur rijden.

Welke vragen moet je alweer stellen om zeker te zijn? En wat zijn de goede antwoorden?

aangepast door Ruthie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gevraagd hoe vaak ze deze operatie ongeveer uitvoerden, wat voor narcose ze gebruiken en waarom (ik lees overal dat gas het beste is, maar mijn da gebruikte injectie en had daar ook goede redenen voor, welke weet ik niet meer ;) ), hoe het zit met voorzorg en nazorg (als ze zeggen dat ze nuchter moeten komen is het foute boel). Zeggen dat je de hele baarmoeder er ook graag uit wilt laten halen. Wat voor pijnstiller ze krijgen en hoe lang die werkt (die injecties werken bij konijnen maar 12 uur, nooit 24 uur). Welke dingen ik zelf het beste in huis kan hebben voor de zekerheid (metocloral, pijnstilling, dwangvoer..) en of dat bij de prijs zit inbegrepen of niet.

Nu stond de da waar ik heen ging hier op de lijst en ik had al veel vertrouwen in haar, dus dat scheelt. Wellicht dat de opvangers op het forum hier nog wat aan toe te voegen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze staan ook op de lijst van nijnkundigen :).

Ik ben eens langs geweest. Ze zei wel dat het niet veel voorkomt dat ze het doen, maar de slaagkansen zijn groot. Ze geven eerst een injectie en dan gasnarcose. Toen ik vroeg of ze enkel eierstokken of ook baarmoeder uithaalden zei ze dat het ervan afhangt, maar ik zei dat ze al een nestje had gehad en toen zei ze dat ze de baarmoeder beter uithaalden. Dus daar ben ik blij om. Zal het de dag zelf nog eens zeggen ook dat ze het zeker niet vergeten. Welke pijnstillers ze geven weet ik niet (lees nu pas je bericht) en dwangvoer doen ze alleen als het echt nodig is. Ze mag ook niet nuchter zijn. Ze zullen ze maar in de namiddag kunnen opereren en als ze tegen de avond nog niet helemaal wakker is, gaan ze haar nog een nachtje daar houden.

De datum staat op 3 april, dus nog 2 weken. Pfff, spannend. De exacte prijs kon ze nog niet zeggen, maar het zal iets rond de 200 euro zijn. Is niet niets maar liever zo dan dat ik om de zoveel tijd op mijn ongemakken ben door haar gedrag tegenover Stitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .