Ga naar inhoud

Nestgedrag, naast de wc plassen?


Cubi

Aanbevolen berichten

Luna heeft 'last' van nestgedrag. Ik heb een aantal keer haar nestjes weggehaald en nu maakt ze geen nestjes meer maar ze heeft iets anders, ze schuift het toiletje opzij en gaat dan plassen op de plek waar het toilet stond...

Ik heb al geprobeerd het toilet schoon te maken, juist niet schoon te maken, schoon te maken en er een beetje urine etc in laten zitten, maar nee.

Omdat ze zo sleept met de toiletjes ligt dus het hele hok vol met spul uit het toilet en kan ik weer meerdere keren per dag het hok schoon gaan maken omdat t anders stinkt. Het is enorm irritant, is hier een oplossing voor?

Zijn er ook bvb hormonendingetjes die ik haar kan geven ipv laten helpen? Ik wil het uiteindelijk wel laten doen maar het kost gewoon behoorlijk wat geld en op dit moment heb ik dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het 2x weggehaald en nu doet ze het niet meer alleen nu is ze vreselijk baldadig en vervelend..

Ze keek nooit naar de speeltjes om en nu moet overal mee gegooid worden, alles moet stuk.

En dat naast de wc plassen dan ook, dat is ook erg irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna is nu echt alles aan het terroriseren, ze is alleen maar met dingen aan het gooien, graaft overal in en doet dit zelfs in de wc. Iedere keer als ik terug de kamer in kom dan ligt de inhoud van de wc over de hele vloer heen want ze gooit het zo het hok uit.

Ik merk dat Cubi hier echt enorm geirriteerd van wordt, hij knort alleen maar en zondert zich steeds af.

Ik heb op allebei de verdiepingen een wctje staan en die van beneden sleurt ze alle kanten op en gaat dan op de plek van de wc plassen omdat dat hun plasplekje is beneden. Ik wordt hier echt zo moe van :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd ook flink met de wc gesleept, had destijds zo'n hoektoiletje. Dat heb ik vervangen door een bak die in de hele breedte van het hok stond, zo kon ze er niet meer mee slepen, maar wel graven! Uiteindelijk heb ik haar een grote kattenbak met een kap gegeven, daar een laag houtkorrels in en dat is het enige toilet dat nu nog gebruikt wordt. Mijn voedster zit er elke dag echt minstens een uur in te spaaien, kan ze lekker haar energie kwijt. Misschien dat het bij jou ook wel helpt? Dan kan ze daar zitten klooien en hoeft niet het hele hok op zijn kop gezet te worden. Hier heeft het echt geholpen!

Ik heb mijn voedster trouwens wel laten castreren vanwege rijden en sproeien, maar graven doet ze nog steeds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .