Ga naar inhoud

Mijn konijn kan niet stoppen met eten!


Gast

Aanbevolen berichten

Heyy

Vandaag zette liet ik mijn konijn lekker los in de tuin lopen. Nou ja lopen, eigenlijk eten... Hij begint namelijk zodra hij de grond raakt het gras te eten!! Het houdt niet op! Waarom doet hij dat? Ik geef hem genoeg hooi/biks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy

Vandaag zette liet ik mijn konijn lekker los in de tuin lopen. Nou ja lopen, eigenlijk eten... Hij begint namelijk zodra hij de grond raakt het gras te eten!! Het houdt niet op! Waarom doet hij dat? Ik geef hem genoeg hooi/biks!

Hij eet ook het stro op in zijn hok, hij blijft maar eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen moeten de hele dag door eten, dus dat is alleen maar goed! En vers gras is natuurlijk lekkerder dan droog hooi.. Pas wel op als hij geen gras gewend is, want dat kan voor lelijke buikpijn zorgen = stoppen met eten = levensgevaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy

Vandaag zette liet ik mijn konijn lekker los in de tuin lopen. Nou ja lopen, eigenlijk eten... Hij begint namelijk zodra hij de grond raakt het gras te eten!! Het houdt niet op! Waarom doet hij dat? Ik geef hem genoeg hooi/biks!

Ow ja, en hij reageert nergens meer op :P Je kan doen wat je wil maar hij merkt het niet eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi en gras (en gras dus alleen als ze het gewend zijn en als je dat opbouwt) mogen ze onbeperkt eten, de hele dag door zoals hierboven al gezegd werd.

Maar brokjes niet hoor, die mag je niet te veel en zeker niet onbeperkt geven!

Konijnen vinden het fijn om gras te grazen, dat is heel natuurlijk gedrag. Niet zo gek dus dat die van jou er volledig in op gaat :)

Als hij altijd op het gras zou zitten zou het vanzelf minder interessant worden, dan grazen ze alleen als ze net wakker zijn een uurtje heel fanatiek en daarna knabbelen ze meer hier en daar wat en houden ze zich weer bezig met andere dingen.

Niet dat je jouw konijn op gras moet houden, je kan dat prima vervangen door hem altijd hooi te laten hebben. Dat is iets waar hij niet zonder mag zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .