Ga naar inhoud

Sterilisatie een optie?


Cinderella

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Bobo en Lilly zijn dikke vriendjes! Ze vinden het erg gezellig om met elkaar te spelen. Ook gaan ze elkaar lekker wassen en tegen elkaar aan liggen. Nu vind ik alleen dat Lilly soms erg dominant kan zijn tegen Bobo. Bobo is wat dat betreft echt een goedzakje en gaat op een gegeven moment lekker ergens liggen of zichzelf lekker zitten wassen maar Lilly daarentegen is dan continu op zoek naar Bobo en wilt hem steeds 'rijden'. Ook gaat zij dan helemaal plat liggen met haar staartje omhoog en knor geluidjes maken, in de hoop dat Bobo haar dekt. Soms gaat Bobo hier wel op in maar soms ook niet. Dit is wel erg lastig want ik moet ze nu steeds in de gaten houden, en hem van haar afduwen of haar van hem afduwen... Ook al weet ik dat er niks kan gebeuren (Bobo is gecastreerd) maar ik heb er geen zin in dat zij straks schijnzwanger is of iets dergelijks. Zijn het bij haar de hormonen die zo de 'baas spelen'? Of zou ze misschien gewoon een heel dominant konijntje zijn? Is het anders misschien een optie om haar te laten steriliseren? Wordt ze hier 'rustiger' van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als een dame die last heeft van haar hormonen. Mijn voedster deed dat ook, zo erg dat het echt niet meer leuk was voor haar maatje. Ik heb haar laten castreren en dat is een goede keuze geweest. Ze is verder niet veranderd, maar dat rijden en sproeien doet ze niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tara1985, bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik denk dat het voor Lilly inderdaad ook het beste zou zijn. Ze laat die arme Bobo geen seconde met rust, als hij net ergens wilt gaan liggen... hup springt ze er boven op, of loopt er om heen te drentelen. En als ze dan lekker loslopen samen laat ze overal druppeltjes achter, ik weet niet of dat hetzelfde als sproeien is? Maar wat je zegt bijna niet leuk meer om haar steeds weg te halen bij Bobo en continu met een doekje achter haar aan te lopen om de druppeltjes urine van de loer te vegen. Ik denk dat ik binnenkort maar een afspraak ga maken bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .