Ga naar inhoud

Ik krijg mijn konijn niet uit het hok, te schuw


Gast

Aanbevolen berichten

Hey!!

Altijd als mijn konijn merkt dat ik hem wil pakken (als ik het hok ga schoonmaken) dan rent ie meteen naar zn nachthok en gaat hij in het hoekje zitten, zodat ik hem onmogelijk kan pakken. (want het deurtje van het nachthok is te klein, lekker handig) Hoe kan ik zorgen dat hij minder bang is? Dat is natuurlijk ook prettiger voor hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oppakken is heel beangstigend voor konijnen, omdat het prooidieren zijn. Je kunt hem het beste nooit oppakken, maar hem zelf uit het hok laten komen. Als hij niet meer opgepakt wordt zal hij niet meer zo bang reageren op je handen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er dan ook geen ren voor? Ik zou het hok lager maken en een ren ervoor bouwen zodat hij niet altijd in het hok hoeft te zitten.

Ondertussen dat je daarmee bezig bent kan je het konijn met een kattenvervoersbak van en naar zijn hok brengen. Leg er wat lekkers in en zet de vervoersbak in het hok, dan gaat hij er vanzelf in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er dan ook geen ren voor? Ik zou het hok lager maken en een ren ervoor bouwen zodat hij niet altijd in het hok hoeft te zitten.

Ondertussen dat je daarmee bezig bent kan je het konijn met een kattenvervoersbak van en naar zijn hok brengen. Leg er wat lekkers in en zet de vervoersbak in het hok, dan gaat hij er vanzelf in.

ja ik heb een vervoersbox, daar springt hij soms vanzelf in, dus dat is wel handig. Ja ik denk na over een groot hok maar ik moet nog ff sparen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg hier een beetje buikpijn van.

Je hebt een hok met beperkte ruimte?! Geen ren eraan vast,

En toch ben je bezig met een nestje nemen?

Als je al geen ruimte hebt voor de 2 konijnen die je hebt (Minimaal 2m2)

Dan heb je al zeker geen ruimte voor een nest konijnen.

En als je geen geld hebt voor een hok, dan moet je niet aan dieren beginnen.

Je moet voor ze kunnen zorgen en niet ze in een klein hok zetten omdat je geen geld hebt om ze een goede leefruimte te bieden!

Lekker onverantwoord weer :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt zo'n hok zonder een ren naar beneden ofso?Dat zijn meestal erg kleine hokken,heb je er een foto van?

Ik heb dit soort hok met ren eraan vast gekocht als mijn nijn naar buiten mag nu zit ie een een groot binnenhok met een grote ren eraan en de ren is toch bijna 1m2

Foto:

http://www.dierenverblijf.com/konijnenhokken/561-konijnenhok-rs5.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .