Ga naar inhoud

moerziekte


vlaams reusje

Aanbevolen berichten

Ik heb een nest van 11 dagen oud. Mijn voedster heeft al 2 dagen niet gegeten en gedronken. Ze heeft de moerziekte. De dierenarts is geweest en heeft haar een inspuiting gegeven. Is dit voldoende? Iemand heeft mij gezegd dat ik haar van de jongen moet wegnemen want dat ik haar anders ga verliezen? Heeft hier iemand ervaring mee, wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja helaas waar

u nijntje heeft nu een zware stofwisselings fout

ze geeft dus alle calcium , alle magnesium en alle voedingsstoffen aan haar jongen

en houd niets voor haarzelf , zelf kan ze dit niet verhelpen ,het zit in haar genen

u jongen zullen waarschijnlijk groter zijn dan alle jongen dat je al gezein hebt

enkel de beste voedsters krijgen dit ,maar jammer genoeg kan ze zelf dit niet volhouden

zolang ge u voedster laat haar jongen zogen dan gaat ze tegen morgen er verkrampt bijzitten en haar jongen toch niet meer kunnen voeden

want van elke aanraking gaat ze een kramp krijgen ,dat noemt dan een melkkramp

erg pijnlijk voor haar ,met de dood tot gevolg

ik zou haar weghouden van de jongen , veel melk geven ,roosvice in haar melk doen ,dwangvoeren met melk of yohurt

en ver weg houden van de jongen ,dat is haar enigste kans om dit te overleven

maar helaas zal zij dit elke keer krijgen als je haar laat jongen ,en ook haar kinderen zijn er drager van van dit afwijkend gen

sorry hoor ,beter nieuws kan ik u niet geven

ge zult u jongen zelf moeten zogen met het flesje vrees ik ,of een voedster in de buurt zoeken die net een nestje heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen weghalen is een optie maar hoeft niet.

Sommige voedsters pikken na een goede behandeling het zelf weer op.

Hiermee bedoel ik het lichaam.

Vaak als het ernstig is is een spuit niet voldoende maar krijgen de voedsters een infuus.

Scheeld dat de jongen al 11 dagen zijn, dat geeft ze een stuk grotere kans mocht je toch gelijk gaan flessen.

helaas is het een fout die de voedster bij bijna elk nest zal geven en die de jongen daarnaast zullen erven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen weghalen is een optie maar hoeft niet.

Sommige voedsters pikken na een goede behandeling het zelf weer op.

Hiermee bedoel ik het lichaam.

Vaak als het ernstig is is een spuit niet voldoende maar krijgen de voedsters een infuus.

Scheeld dat de jongen al 11 dagen zijn, dat geeft ze een stuk grotere kans mocht je toch gelijk gaan flessen.

helaas is het een fout die de voedster bij bijna elk nest zal geven en die de jongen daarnaast zullen erven

En als ik haar direkt na de bevalling soyamelk en kalk bijgeef, gaat het dan nog verkeerd gaan met haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weet je niet he

je moet eerst zien dat je haar er nu doorkrijgt

bij mij hebben de injecties niets uitgehaald ,jammer genoeg

ik hoop voor u wel hoor

maar van zodra je tekenen ziet dat ze moeite heeft met lopen en precies een stijve nek heeft ,roep maar je da terug dan

misschien kan je de helft ergens anders bijleggen om het haar makkelijker te maken want 11 is erg zwaar hoor voor haar

en als ze dan al al haar energie en voedingstoffen afgeeft ,zal dat haar geen goed doen

kweet niet he ,t'is maar een voorstel

het zou zonde zijn u schone nijn te verliezen en ook u jongen dan

allee sucses he meid ,ik denk aan je en duim voor je :bunny4::bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar de mijne wel, en die is toch een aanvulling op het topic :$

sorry dan :$hoor

nooit koemelk geven

nutrilon soya voor baby's is goed

kittenmelk poeder is goed

en als je klein nijntjes moet grootbrengen best van al is de melk van konijnenbelangen

zo is mijn zino toch groot geworden met ups en downs

maar hij weegt toch nu 6.3kg voor zn 7 maand dus ,goed gedaan zou ik zeggen

normaal moet die nu 7 kg moeten wegen ,dus toch een achterstandje maar een kleintje :bow:dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .