Ga naar inhoud

Marvin word Sexueel actief vrees ik!!


devraras

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een konijntje (ram) rondlopen van rond de 7 maand!

en ik denk dat hij sexueel actief word! Het is begonnen met te cirkelen rond mij en mijn hond! Ik hef mijn voeten nu niet meer zo hoog op omdat ik schrik heb om op hem te staan!

Maar nu daarjuist nam hij mijn been vast en ik dacht ik ga hem eventjes laten doen en ja hij deed dus die sexbeweging!

Ook keutelt hij de laatste tijd overal in mijn kot wat hij vroeger niet deed!

Ik ging hem normaal laten castreren in de paasvakantie maar kan ik daar nog zo lang mee wachten?

Geef ik hem best een knuffel ofzo waar hij zijn ding op kan doen? zodat hij niet te gefrustreerd raakt en hij mijn been niet steeds wil gebruiken? (hij heeft nogal scherpe nageltjes)

Ik heb aan mijn ouders gevraagd voor een vriendinnetje maar op dit moment is het antwoord "NEEN" maar kan zijn binnen X aantal jaar dat het wel mag!

Het is mijn eerste konijntje ik ben nog veel aan het leren en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rammetje is in de pubertijd gekomen. Ik herken het gedrag heel erg in mijn konijntje. Het circelen om je voeten kan een combinatie zijn van vragen om aandacht en seksuele frustratie. Een knuffel kan helpen als maatje voor je konijn, maar als hij er continue op gaat rijden zou ik geen knuffel in zijn hok zetten. Je zou het even aan kunnen kijken. Ik vind het niet heel hygienisch en als hij er op gaat rijden kan hij juist alleen maar meer gefrustreerd raken. Ik heb mijn rammetje laten castreren en na ongeveer 2/3 weken wordt hij veel rustiger. Het is nog steeds een knuffel, maar wel zonder frustraties. Je kunt wel wachten tot de pasen, maar hoe eerder hij geholpen is hoe fijner. Ook ivm de zindelijkheid van je konijntje. Het beste zou zijn om hem daarna te koppelen aan een voedstertje. Heb ik nu ook gedaan en het zijn echt dikke vriendjes. Ze doen alles samen! En geen frustraties meer ;) je konijntje ziet er dan heel gelukkig uit. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hem zeker laten castreren, dit gedrag is natuurlijk heel vervelend zowel voor jou als voor hem. En als je ouders zich bedenken dan kun je hem ook gelijk koppelen :) op zich als je er niet al te veel last van hebt kan het nog wel even wachten, maar mocht het eerder kunnen dan is dat waarschijnlijk wel prettiger voor jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zaterdag eens bellen voor een afspraak om hem op een zaterdag te kunnen laten castreren het zal dan wel zeker 2 weken duren voor dat het past! Maak me gewoon zorgen of dat ik hem dan de zondag al mee naar geel sleur en hij dan in het weekend alleen zit! maar na een week zal het gevaar wel al geweken zijn maar toch! daarmee dacht ik paasvakantie! had gedacht dat het nog wat langer ging duren voordat hij zen kuren kreeg :-p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .