Ga naar inhoud

Kunnen ze allemaal tegelijk ingeënt worden?


Samiera

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben sowieso van plan om het hier tegen die tijd met de DA over te hebben, maar ben ook benieuwd wat jullie denken/zeggen.

Ze zijn hier natuurlijk allemaal ingeënt. Maar allemaal in een andere maand.. Omdat er een konijn overleed, de ander al ingeënt was en zo loopt alles door elkaar heen. Nu is het natuurlijk veel makkelijker om met hun alle 4 in een keer naar de dierenarts te gaan voor een nieuwe inenting. Maar kan het kwaad? Eefje is er als laatste bij gekomen en is in oktober ingeënt, nu laat ik ze altijd rond juni/juli inenten (weet het niet precies, krijg van de dierenarts namelijk altijd een brief als het 1 jaar is geleden), maar kan het kwaad om na 8 maanden de enting te herhalen?

Pff.. Beetje een rommelig verhaal. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het geen kwaad kan. Ik ben mee geweest met de enting van een opvangkonijn. Deze was zwart, net als het andere opvangkonijn dat voor iets anders mee naar de da was. Je raadt het al; de vrouw van de opvang gaf het verkeerde konijn voor de enting en deze was niet al te lang geleden nog geent. Deze da zei dat dat absoluut geen kwaad kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat er hooguit een maand tussen moet zitten. Bij mij gaan ze volgende week weer, terwijl Klaver in Augustus nog geënt is met de nieuwe enting en in mei met de oude. De derde keer dit jaar dus voor haar, de dierenarts adviseerde dit zelf zodat het voortaan gelijk loopt met Hazel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier met hetzelfde. Stamper is vorig jaar Maart ingeënt en Lin in September. Het zou mooi zijn als dit straks gelijk loopt.

Als het echt geen kwaad kan om de enting eerder te doen, laat ik ze de eerst volgende keer op dezelfde dag enten, wel zo makkelijk.

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .