Ga naar inhoud

Band herstellen


Awayuki

Aanbevolen berichten

hallo, (ik hoop dat dit topic hier goed staat)

Ongeveer twee maanden geleden heb ik het nieuwe konijn van het nichtje van mijn vriend overgenomen.

Ze hadden hem in een groep cavia's gezet en alleen gelaten... wat allerlei bijtwonden heeft opgeleverd.. waaronder een trauma aan zijn oog. ( ja, hier kan ik ook heel kwaad van worden)

Zij zagen al het zalven en schoonmaken niet zitten dus heb ik het dier in huis genomen.

Er zijn dagen geweest dat wij om de drie uur het oog moesten schoonmaken, en zelfs een moment dat de dierenarts het oog liever had verwijderd.. maar nu twee maanden verder is zijn oog gered, hij kan er goed door zien en behalve dat het haar nog terug moet groeien is hij gezond verklaard.

Maar nu vind hij mij natuurlijk niet echt bepaald een feestje als ik hem kom aaien of los laat lopen.

Naar mijn vriend is hij erg vriendelijk maar naar mij laat hij zijn tanden zien en jaagt hij achterna

(ik geef hem groot gelijk hoor)

Tijdens het schoonmaken en medicatie geven hem ik hem na al het gedoe altijd beloont met iets lekkers ( vooral witlof en vijgenboomhout vind hij geweldig)

Maar nu weet ik niet hoe ik onze band kan herstellen gezien hij me echt aanvliegt als ik contact met hem probeer te maken.

Binnenkort laat ik hem castreren en gaan we opzoek naar een vriendinnetje voor hem ( wil even dat het haar weer terug gegroeid is en hij weer helemaal goed is voor we de volgende ingreep ondergaan)

Maar ik zou zo graag nu al iets doen ( voor het vaker schoonmaken kwam hij tijdens los lopen languit tegen me aanliggen) ik wil die band graag terug..

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat hij nu bij jullie mag wonen en ook nog een vriendinnetje krijgt, hij boft maar dat jullie zo goed voor hem zorgen! Ik denk dat het herstellen van jullie band gewoon een kwestie is van tijd. Het is inderdaad niet gek dat hij nu zo doet, veel konijnen reageren zo als ze medicatie krijgen/ gedwangvoerd worden etc, dan zijn ze een beetje beledigt ;)

Probeer hem wat lekkers uit je hand te laten eten, ga bij hem op de grond zitten, praat tegen hem, etc. Ik denk dat hij uiteindelijk wel weer naar jou toe komt maar het initiatief even vanuit zijn kant moet komen. Of ga samen met je vriend op de grond zitten als hij wel op je vriend af komt.

Ik denk dat je met veel geduld zijn vertrouwen wel weer terug wint! Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon even de tijd ervoor nemen komt wel weer goed, maar geef jij je nijn vijgenboom takken ik dacht dat die giftig waren voor konijnen. gr Ellen

Nouja, ze zijn nu op.. en hij heeft er geen last van gehad.. dus.. neem aan dat het voor mijn nijn geen kwaad kan

Uit de hand voeren is lastig omdat hij mij grijpt, maar ik zal het elke dag proberen ^^

Edit: Oef, ik zie net dat het inderdaad niet goed is, Zal het zeker niet meer voeren!!

aangepast door Awayuki
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien door de tralies proberen in het begin tot hij het vervelende vergeten is.

Het is idd misschien veiliger om geen vijgentakken meer te geven,had er toevallig laatst naar gezocht, mijn moeder

heeft een vijgenboom in de tuin, dus dacht ook takken mee te nemen, maar zag het op de lijst staan,dus maar niet geven.gr Ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij bij jullie is!

Je kan bij hem op de grond gaan zitten en voorzichtig proberen of hij iets uit je hand wil pakken/eten.

Als je elke keer dat je naar hem toe gaat wat lekkers meeneemt, dan legt hij misschien een verband tussen jou en eten. Misschien vergeet hij dan de vervelende momenten!

Veel en rustig praten helpt misschien ook..

Ik denk dat je veel geduld moet hebben, maar het gaat vast lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lage, rustige stem gebruiken. Veel praten tegen hem. En vooral veel (gezond uiteraard) lekkere dingen uit de hand aanbieden. Het kan even duren, maar dat is wel de methode om hem voor je te winnen. Vooral niet meer oppakken (tenzij het moet), want dan gaat ie meteen weer in de crisis-stand. Je kunt m beter in een vervoersdoos lokken dan hem er nu in tillen.

Maar het komt vast wel helemaal goed, want jullie hebben al heel erg veel voor m gedaan. Toppie! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips<3

Vandaag een afspraak bij de da gemaakt voor zijn castratie, vrijdag gaan we erheen.

Ik voer hem nu enkel nog uit de hand, in zijn hok gaat het goed.

Maar met loslopen is het wel echt vervelend, hij jaagt me grommend achterna..

Mijn vriend doet het oppakken en terug zetten, dat vind hij niet vervelend.

Ik denk dat hij na de castratie wel wat rustiger zal zijn, hij sproeit ook veel en zoemt achter de katten aan:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update!

Hij is al stuk losser geworden, binkiet door de kamer, en komt bij me om cranberry's en biks te bietsen :love:

Ik haal hem nu enkel uit zijn hok voor het loslopen en dat is eigenlijk een uur of 4 vanaf dat ik thuis ben, hij huppelt achter me aan en ik praat veel tegen hem.

groenvoer krijgt hij alleen uit de hand en dat gaat erg goed (ben niet meer gebeten en hoor geen gegrom meer)

Als hij straks languit ligt zal ik nogmaals een foto proberen te maken.

Ik kan niet wachten tot hij klaar is voor een vriendinnetje en ze samen door het huis kunnen avonturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie vanmorgen is goed gegaan, hij was heel rustig en alles is goed verlopen.

thuis viel hij direct aan op zijn voer en hij is goed alert dus ik maak me weinig zorgen :)

de komende twee dagen zal ik wel extra opletten maar zover is het zeer positief :)

hoe mag een da eigenlijk op de konijnkundig lijst? want mijn da in leusden is zeer konijn kundig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in een pb naar mij of een van de mods de gegevens van de dierenarts + je motivatie waarom deze konijnkundig is doorsturen. Denk hierbij niet alleen aan hoe jij geholpen bent daar maar vraag ook eens aan je dierenarts of hij bijscholing volgt over konijnen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .