Ga naar inhoud

hooi, stro


ricksem

Aanbevolen berichten

Hooi en stro zijn twee verschillende dingen :)

Hooi is om te happen, stro om te stappen ;) Hooi zijn de groene takjes, het gedroogde gras en stro zijn stengels van planten (granen). Ze mogen van beiden eten, alleen is hooi echt hoofdvoer, terwijl stro meer een bodembedekking is, en nauwelijks voedingswaarde bevat (maar het is wel goed voor de spijsvertering).

Als je een moeilijke hooieter hebt kun je dit artikel eens doorlezen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/hooi.html

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor hooi geef je? je zou eens kruidenhooi kunnen proberen, dat vinden moeilijke hooieters nog wel eens lekker. hooi is het hoofdvoedsel van konijnen. stro hoeft je konijn niet te eten, mag wel maar is niet noodzakelijk, het vervangt niet het hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel en appel zijn allebei dikmakers. Is het niet mogelijk in plaats daarvan bijvoorbeeld wortelloof, witlof of een andere groente te geven?

Een handje biks is een beetje een vage omschrijving. Een gesloten handje van mij is 25 gram, maar en gesloten hand van mijn vriend is al ruim 75 gram ;) Je zou eigenlijk zowel je konijn als de hoeveelheid biks eens op de weegschaal moeten zetten.

Ik ben benieuwd of hij het kamille-hooi wel lekker vind! Hier zijn ze dol op kruidenhooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .