Ga naar inhoud

Rammetje wordt af en toe erg vervelend (hormonen)


djemi

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week hebben we een Teddy Widder rammetje in huis van nu 3 maanden oud.

Een geweldig lief beest maar sinds gisteren veranderd hij af en toe in een waar monster. Hij heeft zijn mannelijke hormonen ontdekt en dat zorgt er voor dat erg opdringerig wordt... Als je hem op schoot heb dan wil hij het liefst in je kruipen en begint dan in kleding of je vel te bijten. Hij bespringt je bijna als je hem even op de bank naast je zet ! Wegduwen heeft weinig zin, want meneer komt gewoon weer aangestormd en wil zich begraven in je nek en armen en dan ondertussen lekker bijten. Vooral ik ben de klos, hij lijkt wel stapelverliefd op me ! Toen hij vandaag een poging deed me te bespringen verloor hij ook druppeltjes (nog niet echt sproei maar meer druppels) dus ik weet zeker dat t z/n hormonen zijn. Maar.... het ventje is pas 3 maanden en nou lees ik overal dat er pas gecastreerd kan worden bij 5 a 6 maanden.

Hoe komen we dan die twee of drie maanden nog door met onze casanova ?

Wie heeft tips en trucs om het allemaal een beetje dragelijker te maken zowel voor hem als voor ons ? Ben bang dat het steeds erger wordt en dat hij dan steeds agressiever en dominanter gaat doen als we nog zo lang moeten wachten voor een castratie.

Ohja, hij zit nu nog binnen maar van t voorjaar gaat hij naar buiten en dan gaan we ook kijken voor een vriendinnetje voor hem. Zijn kooi staat veel open en dan loopt hij los door de kamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan ook al gecastreerd worden bij 4 maanden als zijn ballen al zijn ingedaald. Ik zou volgende maand al even naar de dierenarts gaan om te bekijken of het al kan, aangezien zijn gedrag zo niet echt leuk meer is!

Misschien kun je hem tot die tijd een knuffel geven waar hij zijn hormonen op kan botvieren? Het valt te proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier begonnen de mannen ook rond 3,5 maand echt last van hormonen te krijgen. Ik ben toen langs de dierenarts gegaan om te controleren hoe het met hun ballen was. Die waren al mooi ingedaald, toen 2 weken daarna zijn beide heren gecastreerd. :) Je kunt je dierenarts sowieso even bellen toch? Misschien wilt hij het wel al eerder doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kijken het nog heel even aan, denk toch dat het beter is om even te wachten met castreren. Gek genoeg is hij ook niet altijd in zo'n dolverliefde bui. Daarnet ook heerlijk gekroeld met hem en dan doet hij wel normaal. Uiteindelijk gaat hij wel geholpen worden maar we proberen onze puber nog even te trotseren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .