Ga naar inhoud

plakpoep


Babette

Aanbevolen berichten

Een van mijn konijnen heeft plakpoep. Er liggen 2 plakjes. Ik ben er nog niet achter wie van de twee het heeft. Beide achterwerkjes zijn schoon.

Ze krijgen 's ochtends groente, dit zijn ze gewend (klein beetje appel, witlof, andijvie en klein stukje wortel).

Overdag hooi en 's middags een handje kruiden. Rond 17 uur krijgen ze hfst, 20 gr per konijn (het zijn dwergjes en omdat ze ook kruiden krijgen, geef ik ze geen 25 gram). En soms krijgen ze 's avonds laat op de avond een ministukje gedroogd brood.

En nu? Ze hebben vanmorgen wel groente gehad. Zal ik ze vandaag maar geen biks geven? Dat is beter dan wel biks en plakpoep blijven houden, lijkt me. Dan morgenochtend kijken of er wederom plakpoep ligt en zo niet, dan gewoon de dagelijkse portie groente geven?

Uiteraard moet het niet verergeren want dan bezoek ik de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks kan wel hoor. Hooi is het allerbelangrijkst. Ik zou even een paar dagen niets anders geven dan dat, en dan vooral hooi en water. Gaat dat goed, dan langzaam beetje voor beetje en groente voor groente weer opbouwen. Datzelfde geldt voor de kruiden. Misschien verdragen ze een van die dingen wel niet meer. En op die manier uitproberen weer kan het nooit erger maken. Succes!

Enne... Inderdaad geen brood meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was echt plakpoep geen blindedarmkeutels die platgelopen waren? Ik zou meer hooi geven, en weet niet welke biks je geeft maar tr eiwitrijk kan dat ook veroorzaken, net als sommige konijnen snoepjes. Misschien vertel ik voor je allemaal bekende dingen hoor.... Als je twijfeld word hier gezegd alles een dag of meerdere dagen weg halen en alleen hooi geven en brokjes met een hoog vezel gehaalte en laag eiwit gehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .