Ga naar inhoud

Wintervacht verliezen, of...?


Miesaas

Aanbevolen berichten

Ik zag plotseling dat Chibi kale plekjes heeft....

De plek zelf is zwart en het lijkt alsof er nieuw haar groeit.

Verliest hij misschien zijn wintervacht? Is dit rui, of iets anders?

Hij heeft het al een keer eerder gehad, en toen was het vanzelf weer over gegaan,

en leek het net alsof hij uiteindelijk 'nieuw vacht' heeft gekregen.

Maar nu lijken de kale plekken wel iets groter dan dat ze toen waren.

Iemand enig idee?

Foto:

SAM_0970.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel morgen de DA, en kan dan hopelijk diezelfde dag nog terecht. :P

Het lijkt er inderdaad heel erg op dat er onder die 'korsten' haar zit. Het voelt ook zo.

Ik kan de plukken er niet echt zo 1,2,3 uitrekken, en ik vind verder in de kamer ofzo ook nergens plukken haar.

Echt heel apart dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet echt meer...Er zat wel een wondje rond die plek, maar dit is niet de enige kale plek die hij heeft.

Hij heeft er nu een stuk of 5 ofzo. En ook op sommige plekken van geen wondje zat.

Maar hij maakt verder (godzijdank) geen zieke indruk. Hij's vrolijk, eet goed en de prozyme die ik had besteld

voor zijn (waarschijnlijk) verstopping heeft ook geholpen want zijn keutels zijn weer wat groter. Haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad vachtmijt.

Het ziet er waarschijnlijk wat raar uit omdat er alweer nieuwe vacht aan het groeien is,

terwijl het oude vacht nog half aan het uitvallen is.

De DA vond het er niet ernstig uitzien, hij had weleens ergere gevallen gezien zei hij.

Chibi heeft nu stronghold gehad en nu moet ik even kijken hoe dat gaat uitpakken.

Maar waarschijnlijk komt alles helemaal goed.

Ik ga nu even mijn kamer en de kooi schoonmaken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn dat je weet wat het is zeg! Hopen dat Chibi er snel van af zal zijn! Guus heeft hier zijn tweede dosis gehad, ze moeten volgens mijn DA bij de constatering een pipet en een maand later weer. Heb nu Bloem ook meebehandeld voor zekerheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .