Ga naar inhoud

Konijn rondjes en keutel en kreun


L0renz06

Aanbevolen berichten

Mijn ongedateerde ram Perry loopt constant rondjes om mijn voeten heen en maar daarbij een vreemd niet helemaal knarsetandenachtig geluid. Hier en daar laat hij een keuteltje vallen terwijl hij dit normaal niet doet.

Verliefdheid is het niet want hij doet het ook bij mijn broertje en ik ben een jongen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt voor je ram niet uit of jij een jongen bent of niet hij os gewoon verliefd op je.

Het beste kan je hem gewoon laten castreren want hij heeft duidelijk last van zijn hormonen.

En dat is voor je ram ook niet leuk

Waarom doet hij dit dan ook bij mijn,broertje ? En als een konijn gecastreerd is, worden ze dan niet meer verliefd op mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt voor je ram niet uit of jij een jongen bent of niet hij os gewoon verliefd op je.

Het beste kan je hem gewoon laten castreren want hij heeft duidelijk last van zijn hormonen.

En dat is voor je ram ook niet leuk

Waarom doet hij dit dan ook bij mijn,broertje ? En als een konijn gecastreerd is, worden ze dan niet meer verliefd op mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk niet helemaal precies verliefd zijn. Het is meer dat ze hƩƩl graag willen paren. Zo graag dat het ze niet eens meer uit maakt dat je een mens of jongen of meisje bent. Er is geen ander konijntje om mee te paren maar hij wil het zo graag dat hij het ook maar bij jullie probeert, ik denk niet dat konijnen kunnen zien of mensen jongens of meisjes zijn.

Dat ze zo graag willen paren komt door stofjes die in het lichaam zitten, dat zijn hormonen. Als een konijn gecastreerd wordt gaan die hormonen ook weg. Ze kunnen dan geen baby-konijnen meer maken en ze willen het ook niet meer.

Ze willen nog steeds wel heel graag bij een ander konijn zijn, ze kunnen nog steeds verliefd zijn dan, het liefst wil een mannetje bij een vrouwtje zijn of een vrouwtje bij een mannetje, dat gaat niet over, maar dat ze steeds willen paren en jonge konijntjes willen maken is niet meer na castratie.

Dus je kan je konijn laten castreren en hem daarna meenemen naar een konijnen-opvang, om te kijken welk vrouwtjes-konijn hij leuk vindt, zodat hij toch een vriendinnetje heeft om lekker samen mee verliefd te zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk niet helemaal precies verliefd zijn. Het is meer dat ze hƩƩl graag willen paren. Zo graag dat het ze niet eens meer uit maakt dat je een mens of jongen of meisje bent. Er is geen ander konijntje om mee te paren maar hij wil het zo graag dat hij het ook maar bij jullie probeert, ik denk niet dat konijnen kunnen zien of mensen jongens of meisjes zijn.

Dat ze zo graag willen paren komt door stofjes die in het lichaam zitten, dat zijn hormonen. Als een konijn gecastreerd wordt gaan die hormonen ook weg. Ze kunnen dan geen baby-konijnen meer maken en ze willen het ook niet meer.

Ze willen nog steeds wel heel graag bij een ander konijn zijn, ze kunnen nog steeds verliefd zijn dan, het liefst wil een mannetje bij een vrouwtje zijn of een vrouwtje bij een mannetje, dat gaat niet over, maar dat ze steeds willen paren en jonge konijntjes willen maken is niet meer na castratie.

Dus je kan je konijn laten castreren en hem daarna meenemen naar een konijnen-opvang, om te kijken welk vrouwtjes-konijn hij leuk vindt, zodat hij toch een vriendinnetje heeft om lekker samen mee verliefd te zijn :)

Is toch zielig om in een hok van 1 bij 0.6 meter twee konijnen te stoppen? Of vinden ze dat juist fijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad zielig, die ruimte is ook eigenlijk al te klein voor 1 konijntje. De richtlijn is 1m2 per dwergkonijntje op 1 oppervlakte, dus 2 konijntjes hebben minimaal 2m2 nodig. Je kunt een panelenren om het hok heen zetten, zodat ze die ruimte altijd hebben. Hoe groot het hok is maakt niet uit, als ze maar altijd even eruit kunnen om de beentjes te strekken!

Een cavia of hamster zou ik niet bij een konijn zetten, het zijn toch heel andere dieren die ook ander voer nodig hebben en ze spreken een andere taal, dus echt begrijpen kunnen ze elkaar niet. Het allerbeste voor je konijn is echt een konijnenvriendinnetje, wel pas als hij zelf gecastreerd is natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .