Ga naar inhoud

Hebben jullie ook wel is een enorm kieskeurig konijn gehad?


Debbiev

Aanbevolen berichten

Mijn eerste konijn at ongeveer alles, groente, fruit, gedroogd brood kon ze lekker op knagen de halve tuin wat je maar kon bedenken en ze at het met alle liefde op.

Mijn twee konijntjes nu zijn het tegenovergestelde. Of mijn twee heren zijn te kieskeurig of ze lussen niks haha :P ze krijgen natuurlijk elke dag hun brokjes en hooi, en verder lussen ze bijna niks… ( ze zijn overigs wel gewoon netjes op gewicht en gelukkig ) Enige wat ze opeten is witlof en komkommer.

1 eet stukje wortel en dan laat die het liggen de ander moet er niks van hebben en word boos als het in zijn hok ligt. Ik heb veel konijnen gezien maar nog nooit zo kieskeurig :P Ruccola, spinazie, sla, boerenkool, bloemkool bleekselderij, broccoli, appel, meloen getest en de heren keuren het gewoon af, laten liggen tot het verschrompelt was, puk gooit het zelfs nijdig weg?

Laatst hadden we appelboom takjes met wat blaadjes en deze gingen er met liefde in toch nog iets dat ze lusten!

Doen jullie konijnen dit ook? Vind het erg vreemd voor een konijn :P Denk je ze plezier te doen met wat lekkers word het niet gewaardeerd :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook heel kieskeurig, witloof eet hij wel (eerst de gele bovenkantjes, de rest pas veel later als hij beseft dat hij het daarmee moet stellen!), en verder lust hij enkel dingen die niet goed zijn om veel te geven zoals worteltjes en fruit. Hij is wel gek op paardenbloemblaadjes maar die staan nu ook niet altijd met hopen in onze tuin. Sommige kruiden lust hij ook, maar een grote groenten-eter is hij helemaal niet! Toen zijn allesetende vriendinnetje nog leefde at hij ietsje meer en at hij het ook allemaal sneller op, waarschijnlijk omdat zij anders met al het eten weg zou lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is niet zo heel kieskeurig!

Soms kijkt hij wel even wat ik heb en likt eraan. Dat deed hij eerst bij mandarijn, nu lust hij dat wel!

Toen ik paprika wilde geven, nam hij het niet aan. Na een paar dagen was het verschrompeld en toen ik het gaf, at hij het meteen op!!! :s

Tja, er zijn vast ook wel mensen die heel weinig lusten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze voedster schrokt alle soorten groenten op die ik haar voorzet zonder te kijken wat het is. Als er onderin het bakje iets zit dat ze lekkerder vindt dan heeft ze dat niet eens in de gaten, ze pakt het eerste waar ze bij kan.

De ram is weer heel kieskeurig, vist snel de paar kleine stukjes appel of wortel uit het bakje en laat alle gezonde dingen voor zijn vriendinnetje liggen. Ik heb wel het idee dat afwisseling bij hem een beetje helpt. Toen we een hoop bloemkool bladeren hadden liggen moest hij er na een dag of wat niets meer van hebben, maar twee weken later was het weer prima om er iets van te proeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk was ook een kieskeurige eter, hij was gek op alle groenten en hooi, maar niet weg van brokjes, die liet hij als laatste staan (en ooit iets anders dan science selective geprobeerd, dan at hij dus geen enkel brokje) tot hij een vriendin kreeg die alles super snel opat, toen ging hij ook vanzelf sneller eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij lusten echt alles.. Mijn ram lust alleen geen basilicum maar dat is echt een uitzondering. Er word hier bijna een moord gedaan voor een stukje cracker en in de zomer voor een aardbeitje of een stukje meloen! Dan hebben ze ook nog zo een schattig rood mondje haha! Op het moment is jip ook helemaal wild van sinaasappel! En smakken dat hij dan doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb ook geen ervaring met een kieskeurig konijn. Alle konijnen die ik heb of heb gehad eten alles wel wat ik ze voorzet. Sommige dingen gaan er meteen vol smaak in, andere laten ze even liggen om te kijken of er niet iets lekkerders komt. Komt dat niet, eten ze dat uiteindelijk ook gewoon.

Het lijkt me lastig als ze kieskeurig zijn! Ik vind het juist zo ideaal dat ik mijn konijnen ook veel mee kan geven van wat ik zelf eet, als je konijn zo kieskeurig is gaat dat niet natuurlijk. Je gaat niet rekening houden met wat je zelf eet of je konijn dat wel lust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze helemaal fan van hun brokjes. Als ik ze groenten geef en vlak daarna de brokjes in het hok zet, laten ze de groenten vallen en rennen ze als een speer op de brokjes af..

Ik heb nog niet alles geprobeerd maar witlof en andijvie gaan er goed in tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diva is itt wat haar naam doet vermoeden niet zo heel kieskeurig, gelukkig. Ze eet tot nu toe alle soorten hooi die ik haar geef, (Ik heb zelfs wel eens een pak gehad waarvan ik zelf zoiets had van 'mweh...muffe zooi...morgen even nieuwe halen'. En dat at ze gewoon met smaak op...) en qua groenten en fruit lust ze tot nu toe alles, hoewel stukjes paprika nog wel eens blijven liggen. Maar een klein beetje lust ze wel.

En SS-brokjes is echt iets waar ze helemaal dol op is. (Ideaal om mee te belonen dus!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ram Bun is ook zeer kieskeurig, kijk eerst wat het is en bepaald dan of het lekker is of niet. Witlof gaat er met moeite in, stukje wortel lust hij graag. Brokjes eet hij wel maar wanneer het hem uitkomt.

Onze nieuwe Hazel daar in tegen eet alles zonder te kijken wat het is! En eet door tot alles op is, en daarna nog bedelend kijken haha ik moet bij haar echt uitkijken dat ze niet te veel brokken krijgt..

Wat een wereld van verschil!

Hoprlijk gaat dit strax goed als ze samenwonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer Frits is ook erg kieskeurig helaas. Hij is gek op zijn brokjes en op hooi, maar van de meeste groente en kruiden moet hij helemaal niks hebben. Boerenkool vindt hij erg lekker en witlof eet hij een paar hapjes van, maar verder blieft Meneer het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pummel is een boer. Hij lust buiten de standaard groenten niks. Maar het ergste is het hooi, ze lusten allebei alleen maar orchard grass van the hay experts. Elk ander soort hooi wordt geweigerd en op geplast uit protest. Zucht.

Misschien kan je ze zo zindelijk krijgen?! Haha, grapje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf begin al stro in toiletje en nachthok! Dus heb daar geen problemen mee :)

Ik heb in de zomer ook een klein laagje stro, dat vindt m'n konijn volgens mij wel fijn!

Jij hebt alleen stro in het nachthok in de winter? En dan denkt jou konijn: yes, groot toilet voor mij!!

Haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kieskeurige konijnen? Uh... JA!

Sinds kort ben ik aan het proberen om ze groenvoer te laten eten, want voorheen weigerden ze alles. Klene doet dit overigens nog steeds, ze snuffelt alleen. Rakker is gek op wortel en witlof. Sla gaat er wel in, maar niet van harte. En broccoli, spruitjes en wortelloof laat hij liggen. Venco daarentegen heeft pas ontdekt dat ze witlof toch wel lekker vindt, en wortel. Wortelloof, sla en broccoli laat ook zij liggen. Maar bij de eerste keer een paar blaadjes van een spruitje had ze die direct op! Ik dacht voorheen dat ze gewoon niet wouden proberen, maar ze blijken gewoon een duidelijke smaak te hebben van wat ze wel en niet willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! Kieskeurig zijn ze hier zeker... Andijvie, wortel(loof) en witlof zijn de enige groenten die hier opgegeten worden. Courgette, paprika, komkommer, boerenkool, broccoli; alles wordt gewoon geweigerd. Ik klaag niet, op wortelloof na is alles prima houdbaar in de koelkast en niet al te duur, maar een betere variatie zou niet verkeerd zijn. Qua hooi hebben ze het liefst hooi vers van de boer. Geen pakjes of kruidenhooi. En verse kruiden? Dat gaat er bij Bailey wel in! Carlo houdt alleen van peterselie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn bo is een dwergkonijntje van nu bijna een half jaar oud en ook hij is kieskeurig , hij eet liever geen andijvie, zijn wortel laat hij liggen , hij eet wel lof en verder wil hij bijna niets van groenten af en toe een beetje boerenkool dan wel. ik heb alles al gehad, spruiten , wortelloof dan wil meneer dan wel dan niet.hij eet wel zijn brokjes (ss) maar het allerliefst eet hij hooi , en dan alle soorten kruidenhooi ,weidehooi . eerst maakte ik me er druk om van zal dat wel goed zijn maar blijkbaar wel want hij is levendig genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .