Ga naar inhoud

mag een konijn sneeuw eten?


knaco

Aanbevolen berichten

Geen idee, maar mijn gevoel zegt nee. Mensen kunnen al enorme last hebben van de maag en darmen als ze ijs binnen krijgen en gezien die van een konijn nog gevoeliger zijn ... Nuja, ik weet niet of het zo is, maar hier zou ik het niet bepaald toelaten.

oke thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zouden konijnen het in het wild doen? Lijkt mij dat het niet zo gevaarlijk is. Ze hadden bij mij vannacht een "wak" gelikt in de waterbak. Ik had het gisteravond nog ververst maar is toch weer dichtgevroren. Maar er zat een mooi gaatje in van een paar cm.

Ik denk dat het wel meevalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zouden konijnen het in het wild doen? Lijkt mij dat het niet zo gevaarlijk is. Ze hadden bij mij vannacht een "wak" gelikt in de waterbak. Ik had het gisteravond nog ververst maar is toch weer dichtgevroren. Maar er zat een mooi gaatje in van een paar cm.

Ik denk dat het wel meevalt...

Bij mij was er ook een wak, maar ook lag de (stenen!) bak heel ergens anders, op, z'n kop. Volgens mij hebben ze dus geprobeerd te graven en krabben. Ik had ze gewoon om half 1 vannacht nog water gegeven en om 9 uur vanochtend lag het zo, dus echt lang zullen ze niet zonder hebben gezeten, maar blijkbaar waren ze toch wel gefrustreerd. De etensbak is wat anders, maar met de waterbak zijn ze normaal heel netjes, had dit nog nooit gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of die van mij het doen maar ik kan moeilijk heel de dag naast de ren gaan staan om te kijken of ze het doen. Ik weet alleen: don't eat the yellow snow.

En die is er wel, gele pootafdrukken rond het toiletje.

Hahahaha het is soms jammer dat er geen LIKE button is, prachtig...zie al helemaal dat kleine gele pootje staan...

Had gisteren oranje snow... Bloem had regenboogurine..

Wbt de sneeuw, Wat Lonja al zei, ik kan niet de hele dag ernaast staan...het gedeelte waar sneeuw ligt is vandaag wel dicht, ivm werk maar anders zouden ze dat echt zelf moeten weten...er ligt nu een heel klein beetje en als ze daaraan likken hebben ze in elk geval vocht binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hoe wil je de waterbakken op peil houden? Verwarmingselement erin? Dan kan ik wel aan het verschonen blijven denk ik, want er zit constant slushpuppy in het water. ;) Ik verschoon nu 2 tot 3 keer per dag de waterbakken en flessen en voor de nacht ook nog een keertje.

Als ze per se sneeuw willen eten, dan doen ze dat maar denk ik dan. ;) Je kunt moeilijk de hele dag aanwijzingen gaan geven, denk toch niet dat ze het snappen. Die van mij hebben geen sneeuw hoor, want ze staan beschut, maar volgend jaar laat ik ze gewoon lekker hopsen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op onze ren zit alleen een net dus zitten ze de hele dag in de sneeuw dus ze zullen vast iets binnen krijgen. Maarja ze moeten maar kijken wat ze doen. Net toen ze los mochten in de tuin maakte ik een foto en Luna haar snuit was helemaal wit. Ze hebben ook gewoon water tot hun beschikking dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind het alleen grappig om te zien hoe ze hun pootjes afschudden als ze door de sneeuw gelopen hebben haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ren van m'n konijn ligt geen sneeuw, maar als hij in de tuin los mag lopen is hij helemaal blij!

Leuk, sneeuw!

Rent hij eerst naar het gras, graaft wat sneeuw weg en eet een paar plukjes.

Daarna rent hij door de tuin heen, af en toe een binkie tussendoor! :)

aangepast door xILYx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wilde konijnen dmv sneeuw vocht krijgen als er sneeuw ligt. Die krijgen tenslotte geen bakjes water en vijvertjes e.d. zijn ook bevroren. Toen ik vanmiddag bij thuiskomst uit mijn werk mijn konijn zijn flesje had ververst had hij dat niet meteen in de gaten, maar hij begon wel toen hij de kans kreeg van de sneeuw te eten...

Dat bracht mij op het idee een drinkbakje te vullen met sneeuw voor de nacht, zodat hij toch vocht binnen kan krijgen als zijn flesje bevroren is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje sneeuw kan vast geen kwaad. Hier zat er vanmiddag ook 1 in een berg sneeuw te happen. En de binkies vliegen rond :) Zolang ze geen hele berg sneeuw opeten zal het wel meevallen denk ik.

De vergelijking met groente uit de koelkast had ik inderdaad ook al gemaakt. Misschien dat dat vooral in de zomer niet goed is? Nu is groente uit de koelkast niet kouder dan groente dat buiten ligt. Maar ik laat het toch maar even op temperatuur komen (ook een winterpeen uit de schuur haal ik even binnen voor ik er 1 geef).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat groentes uit de koelkast gewoon kouder zijn omdat het vaste materie is. Sneeuw is toch een soort van gekristalliseerd water, dus zodra het de maag in komt, zal het wel gewoon zijn veranderd in water. En groentes blijven in de maag langer op de koude temperatuur.

Tenminste, dat is wat ik zo kan bedenken hoor. Ik ben geen bioloog of eet/drink deskundige. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .