Ga naar inhoud

Sore hocks


Ruthie

Aanbevolen berichten

De laatste tijd nogal veel dit onderwerp blijkbaar, sorry voor het nieuwe topic.

Onze nijnen hebben 12 dagen bij mijn ouders gelogeerd omdat wij weg waren. Vrijdagavond mochten we er om en zaterdagnamiddag zagen we op de linkerhiel van Roxy een rode kale plek. Gezien het al namiddag was, das de DA niet meer te bereiken dus moesten we wachten tot vandaag. Zaterdag was het nog goed rood, maar geen wondjes of bloed. Vandaag is het meer roze en groeit er precies nieuw vel over want het is precies hier en daar wit (te vergelijken met schilfers). Ik vermoed dus dat alles goed aan het genezen is. Moeten we er nu nog mee naar de DA of laat ik het beter zo? Ik heb wel niets van zalf in huis maar weet niet of het nu nog wel nodig is gezien het dan weer week kan worden.

Graag jullie mening.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan. Sore hocks kunnen echt een doffe ellende worden. Aan de andere kant, als je denkt dat het goed aan het genezen is kun je het ook even aankijken. Er bestaat zoiets als paw wax, dat zou je kunnen gebruiken om een beschermend laagje op zijn pootje aan te brengen, het wordt dan niet week dacht ik. Bel anders even met de dierenarts, dan kun je even overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ook een beetje dat ik er niet durf aankomen :s. Ze laat zich heel zelden strelen, enkel als ze denkt dat het Stitch is. Dus aan haar pootje komen zal een grote opgave zijn en zeker gezien je er enkel aankan als ze op haar langde ligt. En om te smeren moet je er natuurlijk aan kunnen. Bellen is niet echt een optie want dan is het de stagiair die opneemt en ze bellen dan meestal niet terug (ze zeggen zelf dat het een slechte is). Ik zal proberen toch eens te bellen en anders gewoon gaan. Dan kunnen ze ondertussen ook de nagels eens knippen want dat durf ik ook niet bij haar :P. Bij Stitch zelfs nog niet geprobeerd dus dan neem ik ze samen mee :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja hier ook van die nijnen die niks moeten hebben van een aai en helemaal niet van gepruts! Maar als er echt wat moet gebeuren dan lukt het meestal wel, alleen bij Frits kan het ech een uitdaging zijn, die raakt zo gefrustreerd, echt opletten voor je vingers! Irritant zeg dat je niet even telefonisch kunt overleggen met de dierenarts.. Wel een idee om gelijk de nagels te laten doen, ga je in elk geval niet voor niks ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook een beetje zonde vinden, vandaar. De volgende inenting is pas in juli dus tegen dan zouden de nagels echt al te lang zijn denk ik. Ze is trouwens nog nooit bij die DA geweest, Stitch wel ivm zijn tanden. Dus dan kunnen we er evengoed een controle van maken. Maar ik vraag mij nu af of dat dan 1 of 2 visites zijn als hij ook de nagels van Stitch moet doen :s.

Inderdaad wel irritant met telefoneren. Maar ze hebben het gewoon altijd immens druk dusja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pummel heeft dit ook gehad op allebei de hakjes en hij spartelt ook als een malle als hij opgepakt wordt (als dat al lukt),

maar ik heb het toen samen met mijn moeder gedaan. Ik had hem stevig vastgepakt en mama heeft toen twee keer per dag

Paw Wax erop gesmeerd. Dus laat iemand anders iets eraan smeren als je het zelf niet durft/niet graag doet. En ja, soms moet

je ze wel pakken (hoe verschrikkelijk ze dat ook vinden). Daarna beloonde ik hem wel iedere keer met een brokje of stukje witlof of

zoiets dergelijks. Zorg ook dat je geen schurende oppervlakken voor een paar weken hebt. Pummel zat vroeger op tapijt/vloerkleed en

dat heeft geschuurd waarschijnlijk, maar zodra er weer haren overheen groeiden was er niets meer aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, niet echt. Ze zitten binnen en hier is de vloer betegeld. Maar onder de eettafel ligt een groot tapijt en ook in het salon (zo een met lang haar). En de kooi is gewoon plastiek met houten tussenstukken. In de ren ligt wel een fleecedeken voor de warmte omdat ik de tegels nogal kou vond voor de winter. Maar ze ligt/zit wel veel op het fleecedeken als ze in de ren zit en als ze eruit mag zit/ligt ze merendeel op het tapijt onder de eettafel. Dus misschien daarvan. Als ze stampt (wat ze zelden doet maar als ze het doet houdt het toch wel 15min aan) dan is dat ook op het tapijt. Het is denk ik ook aan die poot dat de kale plek is. Dus misschien daarvan.

Toen ze op logƩ waren bij mijn ouders zaten ze in de kooi en een ministukje ren met een dik plastieken zeil met daarboven een fleecedeken en erna badstof (fleecedeken hadden ze ondergeplast).

Ik heb geen flauw idee of ze het voor de logƩ al had, maar ik vermoed van niet. Er was me toch niets opgevallen. Nu was het per toeval dat mijn man het zag omdat ze mooi met haar poten langs onze kant lag. Maar aan haar te zien heeft ze er geen last van.

aangepast door Ruthie
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de fleecedeken vervangen voor een katoenen deken. Dat is een veelvoorkomende bron van zere hakken. Ga maar eens snel met je hand over de deken wrijven, dat wordt warm en brand. Zo is dat ook met konijnenhakken. Als je de oorzaak niet aanpakt, blijft het terugkomen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets gaat geleidelijk en niet alle konijnen zijn er even gevoelig voor. Het is niet gezegd dat dit de oorzaak is, maar ik acht de kans wel redelijk groot. Verder de plek gewoon goed in de gaten houden, ze staat vast vaak genoeg even vooruit met de pootjes zodat je er even een blik op kunt werpen. Als het rood is of blijft zou ik de da even om advies vragen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we zijn geweest.

Ze heeft een zalfje meegegeven met antibiotica. Ik noemde die Paw Wax maar dat kende ze niet, dus blijkbaar is het een Nederlands merk? Als het niet betert met de zalf moet ik een afspraak maken met hun dermatologe ivm schimmel of iets anders, maar ze denkt dat het wel zal beteren. Ze raadde ook aan om het fleecedeken te vervangen, dus dat ga ik zo meteen doen. En nu hopen dat het betert :). Het moet 3x per dag dus dat zie ik niet zo zitten, ze spartelde ook goed tegen op de onderzoekstafel. Maar met wat hulp zal het hopelijk lukken. En ondertussen heeft ze ook naar haar tanden gekeken en van beiden de nagels geknipt :mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de rug? Jeetje, wat eng :s. Ze was nu al superstresst en wou pas na 3 uur terug eten :s. Pfff, ik zie het zo niet zitten om straks te doen :s. Kan iemand het voor me komen doen? Please? Nee serieus, ik weet echt niet hoe ik eraan moet beginnen zonder haar te breken :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan! 20 minuten eer we ze konden pakken, in de ren dan nog dus ver kon ze niet lopen. Spartelen tot en met, niet normaal. En Stitch gromt de hele tijd naar haar, daarnet toen ze hier nog samen rondliepen ook. Jaloersheid? :s Op naar morgen, juij ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .