Ga naar inhoud

aangekoekte harde haartjes onder het oogje.


arnie&roos

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje heeft vaak aan 1 kant een traanoogje.

De dierenarts kan hier verder niet veel aan doen want het konijntje is waarschijnlijk allergisch voor hooi.

Er komt geen viezigheid uit zijn oogje maar alleen puur traanvocht.

Ik heb de haartjes al een beetje weg geknipt bij zijn oogje omdat het hard was geworden.

Alleen toen ik net keek zag ik dat er een harde prop meet aangekoekte haartjes vast aan zijn huid zit. Ik krijg dit niet weg gedept met schoon lauw water want het is echt heel hard.

Hoe zouden jullie dit doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai wat lastig! Als het aan zijn huid zit kun je het ook niet wegknippen... ik denk toch dat je moet proberen om het los te blijven weken. Eventueel met een klein beetje anti klit proberen ofzo? Natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeel goed oppassen dat het niet in het ook komt en daarna die anti klit weer met water weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antiklit??? Gewoon een beetje weken lijkt me meer dan voldoende.

Allergie is meestal een probleem in het hele lichaam en niet alleen in 1 oog. Weet je of de dierenarts ook goed in het oog heeft gekeken naar beschadigingen? En is het gebit nagekeken? Traanbuisje goed open?

Nou zeg... zo'n bizar idee is dat toch ook weer niet? Ik bedenk ook maar wat, aangezien ze zegt dat het met alleen water niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind antiklit wel een heel gek idee om eerlijk te zijn, die producten zitten boordevol rommel, en dat trekt dan in het vachtje (die dingen zijn ontworpen om snel te drogen) waarbij ze rest stofjes achterlaten, die je diertje dan weer binnen krijgt bij het wassen. En nee, deze reststofjes krijg je niet weg met gewoon water...

Ik vind een allergie met als enige symptoom een tranend oogje ook niet erg waarschijnlijk, ik zou dus zeker nog eens om een second opinion vragen bij een andere DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antiklit bij een oog gaan smeren? pfoeh, dat zou ik ook echt niet doen. Sowieso geen antiklit op een dier smeren.

Een allergie lijkt me sterk omdat het maar aan 1 oog is, als ik het goed begrijp. Ik zou eens naar een andere DA gaan dan waar je nu bent geweest, misschien dat die iets weet om ertegen te doen want het lijkt me niet fijn voor je konijn.

Ik zou het gewoon met gekookt water, dat goed laten afkoelen tot het lauw is, deppen. Net zo lang totdat het loslaat. Even vervelend voor je konijn, maar lijkt me de veiligste manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het ook opnieuw laten bekijken door een andere dierenarts, misschien dat er iets aan te doen is. inderdaad geen anti klik, dat lijkt mij ook helemaal geen goed idee, helemaal niet onder het oogje. voorzichtig weken maar met afgekoeld gekookt water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is speciale antiklit voor dieren. Ik zeg ook niet dat je het over het hele konijn moet smeren. Mijn idee was meer dat je een drupje op je vinger doet en dat op de klit dept. Ik heb er zelf goede ervaringen mee, als het met water alleen niet lukt kan antiklit helpen om de klit losser te maken zodat je hem daarna met water en een kam/ schaar weg krijgt.

Ik vind het heel vervelend dat ik probeer mee te denken met een probleem, brainstorm op een oplossing, met een idee kom, en dat er meteen wordt gedaan alsof ik achterlijk ben. Ik weet dat dat niet letterlijk gezegd wordt maar ik geef nu even aan hoe het voelt voor mij. De manier waarop er op mijn idee wordt gereageerd zonder dat mensen vragen naar mijn argumentatie erachter vind ik niet netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom vind ik dit een vervelende reactie. Ik geef aan hoe het voor mij voelt en dan noem jij dat overdreven. Mag je natuurlijk vinden, maar is niet zo leuk om te horen.

Het komt gewoon voor mij over alsof men even wil zeggen hoe stom mijn idee is terwijl ik ook maar mijn tijd in dit forum steek om te proberen mensen te helpen. Ik denk dat er op een vriendelijkere manier naar mijn argumentatie gevraagd had mogen worden en als je het er dan nog niet mee eens bent mag dat natuurlijk, maar dan kun je dat ook gewoon beargumenteren zonder verder iets van het idee op zich te vinden. Het is niet de eerste keer dat ik merk dat mensen soms erg vasthouden aan hun eigen ideeën over hoe het volgens hun moet met konijnen en niet open staan voor iets anders dan hoe zij het willen. En dat vind ik wel eens jammer op dit forum, en dat wilde ik gewoon even zeggen.

Overigens wil ik er nu niets meer over zeggen want dit is niet meer ten dienste van de vraag van de ts. Ik heb uitgelegd wat voor antiklit zou kunnen en hoe je het volgens mij zou kunnen gebruiken, anderen vinden het geen goed idee, dat is prima. Ik wilde gewoon helpen. Het is de beslissing van de topicstarter wat ze met de gevraagde adviezen doet en ik hoop dat het probleem wordt opgelost of dat met of zonder antiklit is.

aangepast door nalapuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg dat ik dat overdreven vind. Dat is wat anders. Op een forum mag je nu eenmaal je mening geven. Ik zeg niet dat het overdreven is, maar wel dat ik dat vind.

Op een forum (of in een mail of wat dan ook) is het moeilijk de goede toon te raken. Het kan dan sterker overkomen dan de (mijn) bedoeling is. Maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen het maar met elkaar eens moet zijn, omdat iedereen hier zoveel tijd in steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" hoe je het volgens mij zou kunnen gebruiken, anderen vinden het geen goed idee, dat is prima. Ik wilde gewoon helpen "

En ik vond jou idee gewoon niet zo'n goed idee in dit geval. Alles om de TS te helpen met een vervelend probleem. Dat maakt een forum juist zo interessant.

Ook omdat ik niet wist dat er een speciale anti klit voor dieren was, en ik die best eens zou kunnen gaan gebruiken bij mijn konijn op zn kont aangezien hij daar veel klitten heeft, kammen teveel pijn doet en ik t eng vind omdat sommige klitten soms dicht op de huid zit. Dus, al met al leerzaam wat jij hebt verteld.

Hoe is het nu met het konijntje samsmits? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die bestaat, je kunt die krijgen bij grotere dierenspeciaalzaken. Heb er zelf ook goede ervaringen mee maar dan op de hond en de kat. Vind het ideaal omdat het na een beetje inwerken echt de haren veel makkelijker hanteerbaar maakt.

Ben idd ook benieuwd of de klit inmiddels al weg is? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een idee geeft en iemand anders denkt "oei, dat is verkeerd" mogen de andere mensen dat toch afraden? Dat hoef je niet persoonlijk te nemen hoor, het is leuk dat je meedenkt, en wie weet was het wel een heel goed idee. Ik probeer ook vaak creatief tot oplossingen te komen: soms zijn die ideeën goed, soms niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou er niets meer over zeggen maaaar okee voor de laatste keer dan :P het gaat mij er helemaal niet om dat mensen het niet met me eens zijn. Natuurlijk kan en mag dat! Ik vond gewoon dat de manier waarop er op mijn idee gereageerd werd niet erg aardig was. Alsof het een heel debiel idee was. Terwijl niemand vroeg om meer uitleg ofzo. Maar het is internet en wellicht heb ik het erger opgevat dan het was bedoeld, dat kan toch? Ik ben gewoon iemand die graag even uit hoe iets op mij is overgekomen, als ik dat niet doe blijf ik er zelf mee zitten. En als ik het wel doe kan het uitgesproken worden en zelfs blijken dat hoe ik het had opgevat niet terecht is. Kunnen we er nu asjeblieft over ophouden? Voor mij is het klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een kleine tip dan om volgende keer te beargumenteren waarom je iets aanraadt. voel je niet aangevallen, het is inderdaad soms ook lastig op te vatten hoe iemand iets bedoelt via een forum. maargoed je wilde er over ophouden haha ;)

ontopic...

hoe is het met de aangekoekte haartjes inmiddels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dierenarts geweest.

De arts heeft een oog zalfje voorgeschreven wat ik 3x per dag moet toedienen en op zijn kale huidje moet ik betadine smeren.

Hij had geen kaal huidje onder zijn oog maar de dierenarts heeft zijn klit weg gekamd. Nu ziet her er heel erg uit zei hij maar dat is het niet. Ik vind het zo zielig!!

Het is waarschijnlijk echt een allergie want had nu ook een beetje snot bij zijn neus. zijn oogjes zelf zagene r goed uit daar was niks mis mee. Hij had het ook ineens bij allebei de oogjes nu.

Als dit allemaal niet helpt moeten zijn traan buisjes doorgespoeld worden onder plaatselijke narcose.

Hij is wel goed levendig nu en loopt maar rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor! Ik weet niet of die oogzalf wel helpt tegen de allergie zelf? Hoogstens tegen de symptomen.

Hetzelfde als dat doorspoelen, dan haal je alleen het symptoom weg maar de allergie is er dan toch nog?

Maar ja ik weet het ook niet, ben natuurlijk geen dierenarts. Ik hoop dat het je konijn snel helpt samsmits!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .