Ga naar inhoud

Hoeveel gram in voederbal?


nalapuk

Aanbevolen berichten

Ik voer mijn 2 konijnen altijd een volle voederbal brokken s'avonds. Op zich gaat deze hoeveelheid goed met de hoeveel hooi en groenvoer die ze nog eten en het feit dat ze niet te dun of te dik zijn maar ik weet nooit precies hoeveel gram ik ze geef.

Eigenlijk wil ik dat wel weten... dus ik vroeg me af of heel toevallig iemand ooit al eens heeft uitgerekend hoeveel gram er in een volle normale konijnenvoederbal gaat? Ik heb hier geen weegschaal dus het is voor mij lastig om dat uit te rekenen, vandaar dat ik dacht ik vraag het hier misschien weet iemand het al wel?

Ik voer trouwens SS, dat zal ook nog wel uitmaken want het ene voer is natuurlijk zwaarder dan het ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden! Het is waarschijnlijk rond de 30 a 40 dus. Dat is eigenlijk iets te weinig als ik kijk naar het gewicht van mijn konijnen dus ik ga maar een ander geschikt bekertje of iets zoeken om de goede hoeveelheid SS wat nauwkeuriger te kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram heeft nadat hij uit de opvang kwam heel lang problemen gehad dat ie te mager was. Daar ben ik nu nog steeds een beetje bang voor, want eigenlijk voer ik ze wel gewoon te weinig, blijkt nu. En omdat ze in de winter ook wat extra energie kunnen gebruiken, voel ik me er beter bij om de geadviseerde hoeveelheid te geven. Ik zou als ik naar het gewicht van mijn nijnen kijk eigenlijk 50 gram moeten voeren dan vind ik 30/ 40 wel een te groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .