Ga naar inhoud

Homeopathisch kalmerend middel?


nalapuk

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over het volgende:

Mijn konijn Nala is altijd een ramp om op te pakken, ze vindt het vreselijk! Ze heeft bij de dierenarts wel eens zo hard gesparteld dat die haar los liet en ze zo van de onderzoekstafel af donderde :erf:

Nu pak ik haar natuurlijk ook niet voor de lol op maar soms moet het wel eens! Als ze naar de dierenarts moet of als ik haar af en toe wil controleren op nageltjes, tanden, hielen, vacht, noem maar op.

Is er niet net zoals dat er bijvoorbeeld voor honden is een homeopatisch middel waar jullie ervaring mee hebben wat een konijn tijdelijk kan kalmeren waardoor ze iets minder panisch is met bovenstaande dingen? Je hoort wel eens middeltjes waardoor ze uiterlijk kalm zijn maar innerlijk nog steeds alles heel erg mee krijgen maar dat niet kunnen uiten, dat wil ik dus absoluut niet! Het moet iets zijn wat de belevenis voor haar ook minder eng maakt, en voor mij en dierenarts makkelijker.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bach bloesem idd. Mimulus of Aspen icm met bijv. Walnut. Of de rescue remedie. Je kunt ook nog een geursteentje met cederolie in de buurt zetten, daar schijnt men ook goede resultaten mee bereikt te hebben.

Verder je niet te druk maken of veel dingen gaan veranderen in het hok, dat maakt ze alleen maar onrustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bach bloesem idd. Mimulus of Aspen icm met bijv. Walnut. Of de rescue remedie. Je kunt ook nog een geursteentje met cederolie in de buurt zetten, daar schijnt men ook goede resultaten mee bereikt te hebben.

Verder je niet te druk maken of veel dingen gaan veranderen in het hok, dat maakt ze alleen maar onrustig.

Ow wacht, ik dacht dat het om oud&nieuw ging, oeps:$ In het geval van de DA kun je het best de rescue remedie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .