Ga naar inhoud

Stamper is ziek


Stamper2011

Aanbevolen berichten

Bij niet eten is het meestal een kwestie van metacloral en pijnstilling geven, dwangvoeren doe ik niet zomaar, want dat kan gevaarlijk zijn als het gas is. Vaak is dit al voldoende, vooral als je er snel bij bent. Een goede dierenarts kan over de telefoon in elk geval de meest voorkomende kwaaltjes wel herkennen en stelt de goeie vragen als hij/zij twijfelt, maar er zijn natuurlijk ook dierenartsen die altijd meteen zeggen: kom maar langs! De mijne niet, die houdt rekening met de stress die een bezoekje aan de DA met zich meebrengt. Ze adviseert wel alleen maatregelen waarvan ze ook zeker weet dat het geen kwaad kan, zoals dus pijnstilling en metacloral geven. Voordat je gaat dwangvoeren zou ik wel altijd even een bezoekje aan de DA brengen. Als ik dit spul allemaal al in huis had gehad toen Frits een gasbuikje had zou me dat misschien toch 80 euro gescheeld hebben aan een weekendconsult..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na gisteren te hebben besloten om Stamper nog even een dagje apart van zijn vriendinnetjes te houden omdat hij toch nog niet helemaal fit was, mocht hij vanochtend vroeg alsnog weer terug naar zijn vriendinnetjes. Hij was helemaal blij en beide dames leken hier ook erg blij mee te zijn. In eerste instantie ging het erg goed maar vervolgens bedacht Puk zich ineens en monde het uit in een flinke vechtpartij tussen Puk en Stamper. Het was echt vreselijk. Ik kreeg ze nauwelijks uit elkaar en heb er een flinke bijt wond aan overgehouden. Ik heb Puk opgesloten in haar kooi om te kalmeren. Stamper loopt nou met Lin in de ren, wat gelukkig wel goed gaat. Ik durf Puk er eerlijk gezegd niet meer bij te zetten, ben bang dat ze Stamper dan weer aan valt. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik nou het beste kan doen, had dit ook niet verwacht. Heeft iemand misschien tips/ advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk zit nog steeds opgesloten in de kooi. Tussen Stamper en Lin gaat het gelukkig wel erg goed. Ik merk dat het Stamper goed doet om niet langer alleen te zitten. Hij begint nou ook weer wat meer hooi te eten en keutelt er op los. Hij ligt op het moment heel lief tegen Lin aan te slapen. Lin is ook helemaal blij dat Stamper er weer is.

Ik weet helaas nog steeds niet zo goed wat ik met Puk aan moet. Ik vind het zielig voor haar dat ze nou apart moet zitten. De schrik zit er alleen nog steeds goed in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .