Ga naar inhoud

Daar gaan we weer.


Bootje10

Aanbevolen berichten

Gisteravond wilde ik alle vier konijnen iets lekkers geven(zoals ik elke avond doe) dus ik ging naar de poort en dan komen ze er altijd met z'n allen aanvliegen, alleen Teddy bleef zitten. Dus ik er naartoe, maar ze wou geen wortel,vreemd want dat is haar lievelings groente. Ik had al een beetje een slecht gevoel, maarja ik dacht misschien had ze teveel gegeten.

Maar nu vandaag wilde ze nog steeds niks eten, en ze zat nog steeds op dezelfde plek. Dus ik en mijn moeder maar gelijk naar de DA gegaan, aangezien het met mijn inmiddels overleden konijn ook zo begon.

Ze had ook een beetje een snotneusje, dus ze heeft een spuitje gekregen om de darmen op gang te krijgen, en antibiotica meegekregen en nog van die druppels voor de darmen. Dus hopelijk eet ze morgen weer want anders moeten we haar gaan dwangvoeren. Ze zit nu (gescheiden van de rest) in de garage, ze is er gelukkig nog lang niet zo erg aantoe als mijn vorige konijn dus hopelijk zijn we er op tijd bij.

Wens ons succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok wel even toen ik haar vanmorgen niet zag bewegen, maar ze is er nog gelukkig.

Er liggen een paar keutels dus dat is wel goed, ze heeft alleen nog niks gegeten, al wel wat gedronken.

Mama heeft geen tijd om te dwangvoeren dus moet ik het dalijk maar doen, ik weet alleen niet zo goed hoe.

En de DA zei dat we olvarit als dwangvoer moeten gebruiken maar ik heb van de DA ook nog zakjes poeder dwangvoer liggen wat hĆØ met water moet mengen, denken jullie dat ik beter olvarit of die zakjes kan doen? Ik zelf denk dat die zakjes beter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zakjes zijn zeker weten beter! Veel succes, ik hoop dat hij snel weer beter wordt! Verder wil ik je verwijzen naar deze pagina:

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)

Even kijken of je dierenarts daarop staat, want ik vind het eerlijk gezegd een slecht advies om zo lang te wachten met dwangvoeren en olvarit te geven, dat is alleen in geval van nood als je niks anders in huis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat er niet op maar het was uitblinker 2012 van Nederland, we waren eerst bij een andere DA we zijn naar deze gegaan omdat deze veel fijner en beter is.

Met dwangvoeren moet je het eten toch achter de kiezen zien te krijgen?

We trouwens net ook de druppels gegeven dat moet smorgens en savonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog niet zelf, maar ze zit er niet heel duf bij.

Ik heb haar een stukje ren gegeven en daar zit ze best wel in rond te hupsen, eerst bleef ze de hele tijd op dezelfde plek zitten.

Je kan ook goed horen dat ze snot in haar neus heeft, ik heb ook al basilicum geprobeerd omdat dat sterk ruikt maar dat wilde ze ook nog niet eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja das zeker handig, toen ik mijn voedster moest dwangvoeren na haar castratie was dat lastig met haar pluishaar en kleine bekkie! Ze had daarna zo'n vieze baard dat ik de viezigheid er uit heb moeten knippen toen ze weer beter was..

Heeft ze al gekeuteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dezelfde dierenarts als toen met de mogelijke snot? Want die vond ik toen ook al twijfelachtig. Omdat Teddy nu een snotneus heeft en je eerder konijnen hebt gehad met deze symptomen die eraan overleden zijn zou ik dit wel heel goed in de gaten houden!

Goed dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .