Ga naar inhoud

Konijn dat na castratie nog "dronken" lijkt


Debbiev

Aanbevolen berichten

Vandaag is mijn tweede konijn gecastreerd, Noa een kleine man van ongeveer 8 maandjes oud.

om 9.45uur moest die er zijn en om 13uur zou ik hem mogen ophalen maar om kwart voor 1 ging er opeens

een telefoontje dat hij nog niet helemaal wakker was en nog even wilde houden. toen mocht ik om 3uur komen.

Toen ik 2 uurtjes later bij de DA aankwam was die nog helemaal van de wereld. hij ademde rustig en toonde wel oog reflexen, maar nog steeds ver van de wereld en hij wilde hem nog even houden (DA zijn reactie) Toen ik hem zo zag als een zakje konijn natuurlijk nog bij de DA achter gelaten leek me wel zo veilig en verstandig.

Nu om 8uur mocht die toch eindelijk naar huis maar nu die thuis is maak ik me nog steeds erg zorgen. hij lijkt nog stomdronken, strompelt lijkt niet op zijn achterpootjes te staan... drinkt en eet wel. Misschien ben ik overbezorgd maar hebben jullie of iemand wel is zo meegemaakt?

Mijn andere konijn Puk is een maand geleden gecastreerd en die was naar 2 uurtjes uitslapen weer helemaal de oude. vandaar dat het contrast nu opeens groter is.

hij ligt nu warm binnen in een dekentje gekropen in een donkere rustig ruimte, Misschien iemand nog tips? om mijn kleine Noa weer iets vrolijker te krijgen.

misschien ben ik overbezorgd maar zo'n kleine normaal blije fluffy nu zo zien breekt toch mijn hartje.. alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vaker gehoord dat ze soms heel moeizaam uit de narcose komen. Hij komt er vast wel bovenop, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden voor een eventuele volgende narcose. Ik denk dat je weinig meer kunt doen dan zorgen dat hij het warm heeft en wat te eten binnen krijgt.

Hoe gaat het nu met hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee rammetjes die allebei gecastreerd zijn en allebei hadden ze een totaal andere reactie.

Bobke werd rond 13u gecastreerd en was ook de volgende dag nog helemaal van de kaart... Was idd "dronken", viel om, lag gewoon zielig te liggen, heeft ons zelfs gebeten, ... Daarna begon hij te eten en te drinken en na twee dagen was hij weer helemaal de oude.

Pip werd gecastreerd in de ochtend en was in de namiddag al terug zijn vrolijke zelf. Ik heb absoluut NIKS gemerkt van het feit dat hij geopereerd was... Zeker gezien het met Bobke helemaal anders was, verschoot ik ook wel (in de positieve zin).

Het zal dus idd van konijnen tot konijn afhangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat gelukkig weer goed met hem, een warme kersenpittenzak die ik paar keer snachts nog warm heb gemaakt en smorgends een witlofje deden wonderen gelukkig is die weer de oude.

hopelijk hoeft die nooit meer onder narcose want hij zag er echt slecht uit, zelfs de dierenarts was erg opgelucht toen ik de volgende dag belde dat hij er weer boven op was.

Heeft toch nog paar dagen geduurt voordat hij weer zichzelf was, bij mijn vorige konijn ging dat iets sneller dus dat was wel een verschil om nu zo zelf te zien. maar ik ben dolblij dat alles toch nog goed is afgelopen :D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .