Ga naar inhoud

Voedster drinkt veel meer na castratie, is dat normaal?


Eefje

Aanbevolen berichten

Het onderwerp zegt het al :)

Als ik op internet ga kijken krijg je gelijk allemaal enge EC verhalen, maar ze heeft geen urinebrand en lurkt niet de hele dag aan haar flesje, maar ze drinkt toch wel echt een stuk meer dan voorheen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil morgen sowieso de DA even bellen, maar ik dacht eerst hier maar even vragen!

Edit: ze is 12 dagen geleden geholpen en gedraagt zich niet anders dan normaal, ook geen plasjes naast de bak of iets dergelijks!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met castraties heb ik geen ervaring, met veel drinken door EC wel.

Kun je meten/bijhouden hoeveel ml ze per dag drinkt? Een algemene richtlijn is dat een dier ongeveer 100 ml vocht per kilo lichaamsgewicht nodig heeft. Toen Elvis ziek was dronk hij in plaats van ca. 150 ml een liter per dag.

Hopelijk kom je er snel achter waardoor het komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze drinkt uit een bakje en uit een flesje, hoeveel het precies is weet ik dus niet. Ik denk dat ze wel ongeveer 100 ml drinkt, misschien iets meer (ze weegt 1700 gram), maar eerst dronk ze echt veel minder, vandaar dat het opvalt. De flesjes gaan ineens veel harder leeg! Ze krijgt verder dezelfde hoeveelheid groenvoer, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb wel ander hooi, hier eet ze volgens mij wel meer van, daar zou het misschien ook aan kunnen liggen. Ik krijg de indruk dat ze nu drinkt 'volgens de richtlijnen', terwijl ze daarvoor eigenlijk vrij weinig dronk (en mijn ram ook). En dat is echt zo sinds de castratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de DA gebeld, die zei dat ik me geen zorgen over EC hoefde te maken, omdat ze niet de hele dag door drinkt, maar eigenlijk alleen 's avonds en dan drinkt ze in 2 keer erg veel. Ik heb het even bijgehouden in het flesje, ze heeft gisteravond ongeveer 60-70ml uit het flesje gedronken (mijn ram drinkt niet graag uit het flesje, dus dit moet zij gedaan hebben) en ik heb haar nog wat slokjes uit het bakje zien nemen. Vanmorgen waren zowel het flesje als het bakje niet zichtbaar leger dan gisterenavond. Dat is op zich niet absurd veel, maar toch meer dan eerst, ook meer dan mijn ram. Hij eet wel veel minder hooi dan zij, dus dat kan ook schelen. Anyway, de dierenarts zei dat het niet zorgwekkend was, zolang ze dus niet de hele dag aan het flesje hangt, haar urine onder controle heeft en geen gewicht verliest. Daar gaan we dan maar even vanuit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer aan het afnemen hier, zal toch inderdaad een nawerking van de operatie zijn geweest vermoed ik.. Ze drinkt nu elke dag ongeveer 50 ml uit het flesje, en waarschijnlijk nog een paar slokjes uit het bakje, maar het is echt aanzienlijk minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .