Ga naar inhoud

Trovet voeding


Knijnderte

Aanbevolen berichten

Daarbij komt dat er nogal wat grammaticale fouten in het betoog staan die pijn doen aan mijn ogen:

En dat een combinatie van vitaminen C en E beter werken als deze chemische middelen.

kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld

Om maar wat voorbeelden te noemen. Al met al komt het niet bepaald wetenschappelijk over.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben allang blij dat hij dat voer eet en om heel eerlijk te zijn. Ik lees dat het niet slecht is en voor de rest heb ik gisteren ook een heerlijke friet weggewerkt en net lekker tumtums gegeten (E100/E120 E131/ E141 E 160c E331 E 901 en E903en E162). ;) Maar dat geheel ter zijde. Ik ga proberen met Trovet en meng dat met zijn voer waar hij al 14 jaar op leeft ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

naast de discussie over trovet, heb je versele laga cni complete al uitgeprobeerd, ik vind het een brok met een goede samenstelling en de nijnen hier lusten het liever dan SS. aanvankelijk mengde ik het hier met SS maar ik merkte dat ze een voorkeur hadden voor de andere brok en geef nu enkel versele laga cuni complete.

wat betreft takken, hier zijn ze niet zo dol op, ze laten het vaak liggen. waar ze wel fanatiek aan gaan knagen zijn wilgentunnels, het is inderdaad veel duurder dus ik koop het maar af en toe aangezien geen van de 2 tandproblemen heeft en ze goed hooi eten, maar je kan het altijd eens uitproberen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb ik inderdaad in een voordeelemmer meegenomen de cuni complete. Cuni nature zitten ook die brokken erdoor.

De takken vandaag bekeken en ik had ze ooit in het verleden al een keer meegenomen.. echter waren er toen 0 tandafdrukken in te zien. Heb ze dan nog maar een keer meegenomen.

ps de wilgentunnel heb ik ook, die gaat om de zoveel tijd zijn hok in. Ik wissel af en toe van inrichting.

Over de hele discussie: ik heb daar voor de rest geen zin in. Het enige dat ik vraag is advies en vervolgens moet ik wetenschappelijk onderzoek gaan doen naar E nummers.. simpel gezegd: wetenschappelijk onderzoek heb ik gedaan, maar op een compleet ander vakgebied. En dat artikel is geen wetenschappelijk onderzoek, enkel een N=1 beschrijving van iemand waarbij je andere variabelen niet kan uitsluiten omdat deze compleet niet vermeld staan. Er is dan ook geen reden aan te nemen dat er een significant verband bestaat omdat het geen betrouwbaar en valide onderzoek is.

aangepast door Knijnderte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook cuni compleet, zei het wel in heel kleine hoeveelheden. De CC gaat hier namelijk in de snackbal (Basjes vaste brok past helemaal niet). Bas krijgt er ongeveer 1 theelepeltje per week van, verspreid over 2 dagen. Ik heb het er moeilijk mee te denken dat CC helpt tegen haakjes, want ik dacht steeds dat haakjes ontstonden door oa een gebrek aan juiste kauwbewegingen, toch? Dat leid ik af aan het idee dat veel kauwbewegingen bij bijvoorbeeld het eten van hooi ervoor zorgen dat de tandjes goed afslijten.. Om een lang verhaal kort te maken: Bas moet amper kauwen op CC en daarom denk ik dat het weinig doet voor de tandjes. CC eten gaat echt zo: hap-slik-weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Nicky, als je even op google kijkt heb je zo een heleboel negatieve links te pakken. Maar ook genoeg pagina's waarop jouw betoog weer ontkracht wordt. Wikipedia bijvoorbeeld zegt dit:

Ethoxyquin is a quinoline-based antioxidant used as a food preservative (E324) and a pesticide (under commercial names such as "Stop-Scald"). It is commonly used as a preservative in pet foods to prevent the rancidification of fats. Ethoxyquin is also commonly used in spices to prevent color loss due to oxidation of the natural carotenoid pigments.[citation needed]

There has been some speculation that ethoxyquin in pet foods might be responsible for multiple health problems. To date, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has only found a verifiable connection between ethoxyquin and buildup of protoporphyrin IX in the liver, as well as elevations in liver-related enzymes in some animals, but there are no known health consequences from these effects.[2] In 1997, the Center for Veterinary Medicine has asked pet food manufacturers to voluntarily limit ethoxyquin levels to 75 ppm until further evidence is reported.[2] However, most pet foods that contain ethoxyquin have never exceeded this amount.[2]

Ethoxyquin has been shown to be slightly toxic to fish.

Voor de niet-engels sprekenden:

Er staat dus dat sommigen denken dat E324 schadelijk is. Er is bij onderzoek alleen gevonden dat het stapeling kan geven van porfyrine, maar er is niet gezien dat dit consequenties heeft voor de gezondheid.

Vanuit de dierengeneeskunde is gevraagd de hoeveelheid E324 te bepreken tot een bepaald niveau, maar het blijkt dat de hoeveelheid E324 al nooit boven die grens uit kwam.

Kijk: als je op google gaat zoeken kan iedereen vinden wat ie wil vinden. Een merk dat door dierenartsen verkocht wordt en voor de verkoop is toegestaan in Nederland, beschouw ik gewoon als veilig. Zeker omdat er veel mensen zijn met goede ervaring met deze brokken.

Zoals ik al zei: een ieder moet geloven wat hij wil geloven. Ik ga echter niet uit van elke tekst. Ik ga uit van teksten die gebasseerd zijn op ervaringen en/of onderzoeken. Daar zijn er meer dan genoeg van te vinden. Daarbij zijn er nog veel meer aanwijzingen. Zo heeft Royal Canin toegegeven dat de conserveringsmiddelen in hun voer idd kankerverwekken zijn, maar dat dat bij honden pas vanaf 10 jaar zal gaan ontwikken en dat geen enkele hond 10 jaar oud zal worden.

Ondertussen heb ik mijn omgeving al 3 van de 4 honden die 12 jaar oud zijn (bijna 13 jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die ervaring van Elaine Campbell wel erg ongeloofwaardig. Er zouden pups zonder poten geboren worden door een stof die eventueel iets in de lever kan veroorzaken? Klinkt alsof er vanalles mis is met haar honden en het is wel erg gemakkelijk om dan naar het voer te wijzen, terwijl absoluut niet bewezen is dat dat door die conserveringsmiddelen komt. Veel te kort door de bocht, ik kan ook wel roepen dat ik griep gekregen heb omdat ik een zak chips heb gegeten. Die toevoeging is erg jammer en haalt wat mij betreft de geloofwaardigheid van het hele verhaal onderuit.

Daarbij komt dat er nogal wat grammaticale fouten in het betoog staan die pijn doen aan mijn ogen:

En dat een combinatie van vitaminen C en E beter werken als deze chemische middelen.

kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld

Om maar wat voorbeelden te noemen. Al met al komt het niet bepaald wetenschappelijk over.

Zoals ik al aangaf: er zijn nog veel meer bronnen. Dit was maar een voorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb ik inderdaad in een voordeelemmer meegenomen de cuni complete. Cuni nature zitten ook die brokken erdoor.

De takken vandaag bekeken en ik had ze ooit in het verleden al een keer meegenomen.. echter waren er toen 0 tandafdrukken in te zien. Heb ze dan nog maar een keer meegenomen.

ps de wilgentunnel heb ik ook, die gaat om de zoveel tijd zijn hok in. Ik wissel af en toe van inrichting.

Over de hele discussie: ik heb daar voor de rest geen zin in. Het enige dat ik vraag is advies en vervolgens moet ik wetenschappelijk onderzoek gaan doen naar E nummers.. simpel gezegd: wetenschappelijk onderzoek heb ik gedaan, maar op een compleet ander vakgebied. En dat artikel is geen wetenschappelijk onderzoek, enkel een N=1 beschrijving van iemand waarbij je andere variabelen niet kan uitsluiten omdat deze compleet niet vermeld staan. Er is dan ook geen reden aan te nemen dat er een significant verband bestaat omdat het geen betrouwbaar en valide onderzoek is.

En weer on topic ;)

De takken van de dierenwinkel moeten ze hier ook niet, maar vers van de boom wel ;)

De tunnels en wilgenballen verslinden ze hier inderdaad ook alsof hun leven er vanaf hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de takken hier uit de dierenwinkel gezonder dan wanneer ik het in de stad van een boom ga plukken. Dan weet je ook niet wat er allemaal op zit en heeft gescheten, laat staan de uitlaatgassen die hier rondwaaien en andere dingen. Mijn wilgentunnel is nog helemaal intact. Het enige waar mijn konijn aan knaagt, zijn kartonnen dozen. Daar leeft hij zich helemaal op uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de takken hier uit de dierenwinkel gezonder dan wanneer ik het in de stad van een boom ga plukken. Dan weet je ook niet wat er allemaal op zit en heeft gescheten, laat staan de uitlaatgassen die hier rondwaaien en andere dingen. Mijn wilgentunnel is nog helemaal intact. Het enige waar mijn konijn aan knaagt, zijn kartonnen dozen. Daar leeft hij zich helemaal op uit.

Kartonnen dozen, ook iets wat ze hier echt niet meer krijgen:p Mini had een pracht gebitje, nooit nergens last van. ik gaf ze een doos en binnen de kortste keren had ze (en Max ook) haken. Hier eten ze van het karton. Omdat karton niet echt makkelijk te verteren is geeft het wel een heel vol gevoel en eten ze dus minder hooi. Nu ik geen dozen meer geef heeft ze ook heen haken meer gehad en eten ze beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .