Ga naar inhoud

Ontstoken 'iets' na castratie?


Cubi

Aanbevolen berichten

Wij kwamen er vanmiddag achter dat Cubi een ontstoken 'gaatje' (ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe zoiets bij een konijn eruit ziet daar beneden) heeft. Dit is na de castratie. Er ligt geen bloed in zijn kooi of op zijn bedje, ook niet op hem zelf, maar zijn plas is wel rood-ig. Hij lijkt er totaal geen pijn aan te hebben, ik mag eraan komen en het schoon maken wat ik wil en hij is nog even vrolijk als altijd. Hij drinkt en eet ook prima en neemt zijn medicijnen netjes. Het is rood en het ziet er ontstoken en zelfs pus-achtig uit, dit terwijl er tijdens het schoonmaken niets af komt. Ik maak het overigens schoon met afgekoeld gekookt water op een schoon wattenschijfje. Hij toont geen enkele tekenen van pijn als ik eraan kom en hij trekt niet eens zijn pootje oid weg om te laten blijken dat hij het vervelend vind.

Ik ben van plan maandag naar de dierenarts te gaan ivm zeer hoge weekendkosten en het feit dat het hem niet erg lijkt te storen, maar ik wil toch even naar jullie mening vragen hierover, anders ga ik toch morgen even langs/bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is alles wat rood en opgezet na de castratie, natuurlijk punt om in de gaten te houden, maar ik zou er absoluut niet te veel aan gaan wrijven en prutsen. Dat kan juist irriteren.

Ik zie vaak een week dat alles opgezet is..

Om te zien of het er normaal uit ziet zou je een foto kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .