Ga naar inhoud

Nageltjes knippen...


Cinderella

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De nageltjes van Bobo werden weer te lang dus deze heb ik zojuist geknipt. Maar wat een ellende is dat elke keer, zowel voor hem als voor mij. Ik ben bang dat ik hem in het leven knip of dat hij zijn pootje wegtrekt of iets dergelijks. Pfff wat een gestress en voor hem is dat natuurlijk ook niet fijn! Hoe kun je nu eigenlijk zo stress-loos mogelijk de nageltjes van je konijntjes knippen? Weten jullie of dierenartsen dit ook doen en wat zijn de kosten die hier voor worden gerekend?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar altijd heel zelfverzekerd in. Vasthouden, goed kijken en knippen. Ik hou het konijn op mijn schoot met de rug tegen me aan en houd dan de pootjes vast. Ik knip ze nooit heel erg kort, omdat ik bij mijn Nijn ook het leven niet goed kan zien. Bij een checkup bij de DA vraag ik altijd de nageltjes even te knippen. Dat doen ze ook standaard bij bv een operatie etc. Je zou eens kunnen bellen met de DA en vragen of ze het willen doen en tegen welk tarief. Of misschien ken je een dierenartsassistente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je konijn donkere nageltjes heeft kan je er met een zaklampje doorheen schijnen, dan kun je zien tot waar het leven loopt. Hier gaat het ook niet stressloos, in de houdgreep in een handdoek gewikkeld en dan het liefst met z'n tweeën, eentje knippen, eentje vasthouden. Ach, gelukkig hoeft het niet zo heel vaak. Geloof dat veel dierenartsen het inderdaad wel gratis doen bij een consult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, gewoon of strak in een handdoek wikkelen of met zijn tweeën doen. Misschien de kunst het eens afkijken bij andere konijnenhouders bij je in de buurt of van de da? Je moet niet enorm twijfelen. En een speciaal nagelschaartje bij de dierenwinkel maakt het ook allemaal een stuk makkelijker. Ik doe het altijd met een simpel tangetje uit de gereedschapskist, maar oefening baart kunst, het is echt niet heel moeilijk. Gewoon oefenen op andere mensen hun konijn anders/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de boerenbond kun je elke woensdag middag van 13:00 tot 14:00 de nageltjes laten knippen voor €2,50. Volgens mij valt het bij mijn dierenarts ook wel mee. De assistente kan dit makkelijk doen en dan kost het geloof ik €7,50.

Er komt hier elke 3 maanden een hondentrimster, dus die kijkt vaak eventjes de nageltjes na. Maar misschien dat zoiets bij jou in de buurt ook kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons in de buurt kan ik met de konijnen naar Pets Place, zij knippen de konijnen gratis. Tevens, met beetje geluk (ligt eraan wie daar is) krijgen de diertjes meteen een check. Oortjes, gebit, vacht, pootjes.

Zeer tevreden hierover, afgelopen zaterdag nog geweest.

Even bellen van tevoren.

Misschien is er bij jou in de buurt ook een winkel die dat doen, of de DA even contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .