Ga naar inhoud

Wat te doen bij castratie


Miesaas

Aanbevolen berichten

Nu wou ik deze week mijn nijn laten castreren, maar toen vond ik rare zwarte plekjes en schilfertjes op zijn huid.

Nu ligt het nog even aan de uitslag van de (ik kom niet op het woord) huid-aftreksel-dinges.

(de DA heeft met een kammetje een monster genomen van Chibi's huid om te kijken of het mijt is, dat dus xD)

En als het wel mijt is, zal de castratie waarschijnlijk nog even moeten wachten.

Volgend de DA is Chibi in de rui, en de zwarte vlekjes zijn dus nieuwe vacht die doorkomt.

Alleen de schilfers horen eigenlijk niet bij de rui, zei hij. Ik hoop dat het geen mijt ofzoiets is,

maar ik ben bang dat dat wel het geval is. En dat zou echt balen zijn,

want ik wou hem dan volgende week laten castreren...

Ik wil zo graag een vriendinnetje voor hem hebben. :frown:

Of het nou wel of geen mijt is, ik wil zowiezo weten wat ik kan/moet doen voor en na de castratie.

Moet hij na de castratie ook andere bodembeddeking? Ik heb nu supasoft stro.

En hoe zit het met eten en/of medicatie, moet ik daar iets mee doen?

En hoelang moet ik nou precies wachten voordat ik een vrouwtje erbij kan doen?

2 weken, 4 weken, 6 weken...? Ik lees steeds andere verhalen.

*zucht*

Ik hoop zo dat hij gewoon gezond is en ik hem volgende week kan laten castreren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijt heb ik gelukkig geen ervaring. Afgelopen week is mijn konijn(voedster) gesteriliseerd. Dit had als voordeel dat ze eerder terug mag bij haar rammetje. Die zijn nog tot zes weken na de castratie vruchtbaar. Ze heeft van de DA voor vijf dagen pijnstillers meegekregen en daarnaast ligt er in haar kooi nu een zachte bodembedekking (handdoeken). dit is beter voor haar wond en zo blijft ze wat warmer. Na een operatie schommelt de temperatuur heel erg. Ze voelt zich gelukkig al beter, morgen weer langzaam opbouwen naar buiten toe en haar rammetje! Sterkte met je konijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedstertje is woensdag gecastreerd. Ze moeten een warm plekje hebben vlak na de operatie, hier stond ze naast de verwarming en lagen er een kruik en een flesje met warm water in het hok waar ze tegenaan kon liggen. Ze zat op handdoeken, die begon ze gister zelf weg te werken. Nu zit ze alweer in het grote hok met de ren en mijn ram zit even in haar ziekenboegje, want hij werd al territoriaal, ging haar opjagen toen ik haar erbij zette :s. In het grote hok heb ik geen bodembedekking. Dat vindt ze nu prima, maar in het begin is het echt heel belangrijk om ze warm te houden. Oh en niet op stro, dat kan prikken in de wond! Handdoeken of iets dergelijks is echt het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .