Ga naar inhoud

belachelijk veel likken.


Yls

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een week een pleegkonijn van het asiel. Jong ding, beetje vermagert. Ongeveer 7 a 8 weekjes oud.

Maar hij likt heel veel. Mn handen, gezicht, armen. Maar ook de bank, wilgenhuisje ect. Bijna de hele dag door. Van mn handen enzo kan ik het begrijpen vanwege het zout. Maar de bank, wilgen, hond.. Echt vaag.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heb je gevraagd of het konijn dat lik gedrag in het asiel ook al vertoonde?

En op welke maniet geef jij water? Heeft het konijn een drinkfles of een bakje water?

Als ze in het asiel een bakje had, en bij jou een fles, kan het zijn dat ze op zoek is naar water.

In de konijnenwereld hoort likken bij rangorde.

Ik kopier een stukje van internet waar je misschien wat aan hebt:

"Er zijn ook konijnen die een minder grote behoefte hebben aan hiërarchie, en zullen ook naar jou komen om geaaid te worden als wel om jou te likken. Andere konijnen zullen niet meedoen aan deze bevestiging van rang, zij zullen ook niet snel een aai komen halen. Ook zullen deze konijnen eerder weigeren om een ander te likken. Elk konijn is een individu met zijn eigen persoonlijkheid die je zelf zult moeten ontdekken. Elk konijn vind het fijn om aangehaald te worden, behalve als ze bang, kwaad of te beledigt zijn om iets van je te willen weten.

Sommige konijnen zullen objecten en de kleding die je draagt liever likken dan jouzelf. Dit geeft aan dat ze je wel mogen ook al ben je een buitenstaander. Dit gedrag zullen ze tonen als ze zeker weten dat je het ziet. Ze zullen zeker objecten kiezen met jouw geur. Zoals bijvoorbeeld een knuffelbeer of kleding die je net hebt uitgetrokken. Dit kun je het beste interpreteren als een liefkozing, ook al is het indirect.

- Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nog geen dag in het asiel gezeten. Dus ze hebben niet zoveel gezien.

Ik bied water aan in bakje en fles. In de hoop dat hij binnenkort toch een fles gaat gebruiken.

Ik vind het alleen zo raar dat hij het zo'n beetje de hele dag doet. En de hond ruikt niet naar mij. En die zit hij ook af te likken.

Kan het zijn dat hij iets te vroeg bij zn moeder vandaan gehaald is en daarom veel likt?

Ik heb wel eerder konijnen gehad die veel likte, maar deze lijkt we geobsedeerd door likken. De hele dag door. Behalve als hij eet, drinkt of slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zat idd alleen omdat hij niet in orde is. Op dit moment zit er een cavia bij. Ik weet het, geen perfecte combi, maar ik durf hem niet bij mijn eigen konijnen te zetten.

Maar het is nogsteeds niet minder geworden. Zou hij hier zn hele leven mee door kunnen gaan of stopt dit na een tijdje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Dit doet mijn konijn ook, bij alles wat zacht is, mijn kleding, knuffels, banken, kussens, dekens echt alles van stof, hij heeft ook een soort hutje/tentje van vilt, die likt hij ook.🙈 Hij heeft zelf een knuffeltje die hij erg veel likt en waar hij ook heel beschermend over is, ik denk persoonlijk dat hij het lief bedoeld, anders denk ik dat het een manier is om te domineren. 
Mijn konijn gaat er altijd echt even goed voor zitten en hij neemt er de tijd voor🙈 ik denk niet dat het een probleem is maar gewoon iets uit liefde🐰🐰

Uit jouw verhaal haal ik dat hij losloopt, heeft hij wel iets van een eigen hok Of plekje? Want als je last van hebt kan je ook een knuffel 🧸 in zijn/haar hok leggen, als dat echt zijn/haar knuffel is likt hij die veel en besteed hij misschien minder aandacht aan andere objecten (bij mij werkt dat goed, dat is echt zijn knuffel dus hij heeft ook niet veel belangstelling voor andere dingen). Ik denk niet dat je je er druk over moet maken, maar het zou natuurlijk kunnen dat ik het helemaal fout heb.🙈🤷‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .