Ga naar inhoud

Wat nu met Lola? Dipje of echt ziek?


lola & filou

Aanbevolen berichten

Vanmorgen kwam Lola niet aangelopen toen ik de deur van de ren open deed. Normaal reageert ze altijd als ik gaar roep, maar nu kwam ze dus niet. Toen ik de biks in de bakjes deed kwam ze wel kijken, maar ze draaide zich snel weer om en ging in een hoekje liggen. Daar rolde ze zich altijd op haar zij. Ik heb haar mee naar binnen genomen om haar wat in het oog te houden. Ze voelde ook wat koud aan.

Op dit moment ziet ze er niet echt ziek uit. Ze heeft wilgentakken gekregen en daar eet ze goed van. Ze voelt nu ook warm aan. Haar biks raakt ze echter niet aan.

Moet ik het nog even aankijken? Of toch echt naar de dierenarts? De dierenarts heeft vanmiddag spreekuur dus zolang ze niet plots erg achteruit gaat wacht ik in ieder geval tot dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net een stukje wortel gegeten en een paar sprietjes hooi. Voor haar brokjes haalt ze gewoon haar neus op, terwijl ze er gisteren nog een moord voor zou doen. Zouden het haar tandjes kunnen zijn?

De dierenarts heeft spreekuur vanaf 14 uur. Aangezien Lola toch een beetje heeft wacht ik tot dan. Maar ik ga wel gaan. Liever een keer te veel dan te weinig. En met een beetje geluk kan ze daarna weer gewoon naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er helemaal niets van. Ze neemt nu en dan wel een brokje aan, maar niet veel. Als ik de biks in de bakjes deed, kwam ze enthousiast aangelopen, at een paar brokjes en liep dan weer weg. Hooi eet ze wel. Wilgentakken ook dus heb ik net in het donker nog takken zitten plukken. Dan heeft ze toch iets binnen. Ze heeft ook al wat gekeuteld.

Ze lijkt niet doodziek, maar toch is ze niet ok. Ik weet even niet meer wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog een worteltje gesneden. De stukjes wortel werden uit mijn handen gerukt. Echt vreemd, maar goed. Ze eet toch iets.

Misschien heeft ze toch gewoon een dipje. Dat hebben wij toch ook wel eens. In dat geval is het hopelijk morgen over.

Pim en Filou zorgen in ieder geval goed voor haar. Ze gaan alle twee lekker tegen haar aan liggen.

Kruiden zijn een goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan gewoon koppelstress zijn. Ik zou me niet meteen te grote zorgen maken, Luna is ook zo, die eet soms ook minder tenzij je het haar aanbiedt en is echt slapjes, als een voddenpopje, wanneer ze stress heeft, maar dat lost zichzelf op na een paar uur. Is Lola al vaker ziek geweest, heeft ze vlug neiging ziek te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .