Ga naar inhoud

Waterdunne Diaree bij ons konijn


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Gisteren hadden we al 2 zachte keutels gevonden bij een konijn van ons.

We wisten nog niet van welk konijn maar vandaag zag mijn vriendin ineens waterdunnen diarree liggen.

Toen nog een keer gekeken en hadden we het konijn gevonden.

Het vreemdde is ze eet heel goed, veel hooi drinkt heel veel dus dat is normaal.

Wat kunnen we nu het beste doen?

groeten danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet komen van gras?

Er staat namelijk ene grashuis in het hok waar ze inkunnen maar zei sloopt/eet er soms van.

Verder keutelt ze wel normaal.

We hebben in het donker niet echt kunnen zien of het urine of iets dergelijks was.

Toen we der net hadden zag ik wel een keer in der voerbakje een rood/bruin waterachtig iets.

Maar dit schijnt bij voedsters wel vaker voor te komen las ik ergens

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje dunner, plakpoep zou kunnen door gras als ze t niet gewend is. Geef haar voor zekerheid hooithee en hooi. Maar als het echt waterdunne ontlasting is is echt spoed. Ik vermoed dat het urine is wat je zag. Ze keutelt normaal zeg je. Niks aan de hand dan. Maar ik zou echt even goed kijken om zeker te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we hebben HEEL goed gekeken de hele avond al.

Me vriendin heeft net nog een hele tijd het hok in de gaten gehouden buiten.

Daar zag ze dat ze normaal keutelde en dat ze flink hooit en dan daarbij ook drinkt.

Ook is ze speels komt ze naar je toe etc etc.

Ook als ik net nieuwe hooi in het hok doe wil ze meteen eten.

Ik denk dat we ons soms een beetje te snel teveel zorgen maken om onze 2 nijnen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine kan er soms heeeeeel goor uit zien! Toen mijn nijnen bij de opvang gekoppeld werden en plasten dacht ik ook dat het diarree was. Nu ziet de urine er heel anders uit, ze krijgen andere voeding, nu is het vaak op het oranje af.. En beter te snel zorgen maken dan te lang iets aankijken wat toch heel ernstig blijkt te zijn, toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .